Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '09

 
Kategori
Öykü
 

Hayat bugün bana ne demek istedi-10/ joker

Bu sabah evden çıkıp otobüs durağına doğru giderken, otobüs durağının yanındaki büfenin önünde yere atılmış 5-6 tane iskambil kağıdı gördüm. Bir tanesi hariç hepsi ters dönüktü; resimsiz, yazısız ve rakamsız, kırmızı ve mavi renkli sırtlarını görüyordum. Elbette ön yüzünü gördüğüm kağıt olmasa, belki de hiç dikkatimi çekmeyecekti destelerinden koparılmış bu parçalar. Ama zaten dikkatimi çeken sadece ön yüzünü gördüğüm iskambil kağıdıydı, diğerleri değil! Diğerlerinden farklı bir kağıttı bu eminim; tabi şimdi, bir iskambil destesindeki kağıtlardan biri, diğerlerinden ne kadar farklı olabilir ki diyeceksiniz! Ama bu farklı, yoksa iskambil destesindeki kaç kağıt diğerlerinin yerine geçebilir ki! Ya da elde kaldığında 25 sayı ceza yiyebilir! Kaç tanesi size kaybettiğiniz şansı geri getirebilir ki, ya da oyunu kaybetmek üzereyken kazanmanızı sağlayabilir?


Sadece bir tanesi: Joker! Krallarla dalga geçebilen tek kişi: Soytarı!


Öyleyse...


Bu sabah hayat bana ne demek istedi?


Yoksa bu, hayatın bana tanıdığı son şans mı artık! "Al bu şansı, iyi değerlendir. İstediğin gibi kullan!" mı demek istiyor bana. Bu senin için bir "hayat öpücüğü", yeniden canlan ve yaşamana bak; artık bir jokerin var, kaybeden olmak zorunda değilsin; oyunu kazanabilirsin. Ya da sakla bu jokeri bir gün ona ihtiyacın olabilir, mi demek istedi hayat! Peki ne yapacağım ben bu kağıdı, Azrail geldiğinde "bak benim bir Joker'im var" mı diyeceğim; "Benim bir hakkım daha var" mı diyeceğim. Sayısal loto, şans topu, iddia vs. oynadığımda bana şans mı getirecek bu kağıt. Sahip ol(a)madığım şeylerin yerine koyabilecek miyim bu Joker'i? Ya da kaybettiğim şeylerin!


Ya da hayat bana sen bir soytarısın mı demek istedi bu kağıtla! Sen bir soytarısın, kral çağırdığında yanına git ve ona yaltaklan, onu güldür, maskarası ol mu demek istedi! Ya da sen bir soytarısın, boş ver herşeye yaşamana bak, mı dedi hayat!


"Al" dedi hayat "Sana bir Joker!". Akşam eve döndüğümde, bu Jokeri de daha önce bulduğum dört jokerin yanına koyacağım. Belki bir gün işime yararlar!


Ama neden bir jokere ihtiyaç duyayım, hayat bana bunu söylemiyor!

 
Toplam blog
: 101
: 429
Kayıt tarihi
: 07.04.09
 
 

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi Arkeoloji Bölümü mezunuyum. Yüksek lisans ve..