Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '09

 
Kategori
Öykü
 

Hayat bugün bana ne demek istedi-13/Gecikme!

Otobüs durağında bekliyordum bu sabah, her zamanki gibi dokuza beş kala duraktaydım ve 12 dakikalık bekleyişimin sonuna gelmeme rağmen, belediye otobüsünün henüz göründüğü bile yoktu uzaktan. Oysaki hiç gecikmezdi, hep aynı saatte durakta olurdu otobüs. Derken yeşil halk otobüsü geldi, hemen ardından da belediye otobüsünün gelmesi gerekiyordu ama görünürde yoku daha. Durakta bekleyen iki- üç yaşlı, daha önce hiç gecikmediğini unutmuş gibi kendi aralarında otobüse söylenmeye başlamışlardı bile! "Kardeşim hiç vaktinde gelmedi ki bu otobüs zaten!" diyorlardı, ama ben hep aynı saatte binmeme rağmen, daha önce otobüsün geciktiğini hatırlamıyordum. Belki de onlar farklı saatlerde biniyorlardı otobüse ve o saatlerde otobüs hep gecikiyordu, ama bu saatte hiç gecikmezdi. Ama doğrusu, 12 dakikayı çoktan aşınca bekleme süresi ben de endişelenmeye başlamıştım. Hiç gecikmezdi bu otobüs! İlk dakikadan sonra, Becket'i anmaya başlamıştım bile; sonumuzun onun bekleyenleri gibi olmaması için dua ediyordum. Sıkılmaya başlamıştım, dahası işe de geç kalıyordum! Bir dakikalık bir gecikme bile olsa, bu gün sonunda bir saatlik bir gecikmeye dönüşüyordu; her gün böyle gecikmeye devam edersem ay sonuna bir saatlik bir gecikmeyle varırdım; yıl sonunu ise hesaplamak bile istemiyordum! Bu durumda ölümüme de gecikebilirdim elbette, ama ben geciksem de ölüm beni yakalamakta gecikmezdi hayatımın sonunda. Ayrıca en kötüsü değil midir, gecikmiş bir ölüm! Tıpkı hayatı yakalamakta gecikmiş bir insan gibi! Hayatımızın sonunda zamanın peşinde koşmaktan yorulup yığılıp kalırız kuytu bir köşede, oysa zaman koşmaya devam eder durmaksızın! Boşuna bir çabadır bizimkisi... Zamanı yakalamaya çalışmak da, hayatı yaşamaya çalışmak da...

Zaman geçip gidiyor yanımızdan hızla... Hayat da onunla birlikte... Kelimeleri tükenmiş yaşamın... Anlamak boşuna... Ama otobüs yok hala, bekliyoruz durakta!

 
Toplam blog
: 101
: 429
Kayıt tarihi
: 07.04.09
 
 

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi Arkeoloji Bölümü mezunuyum. Yüksek lisans ve..