Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '16

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Hayat çekirdeksiz üzüm

Hayat çekirdeksiz üzüm
 

Tercih sizin...


HADDİM Mİ?

Çoğu zaman bizden talep edilmeden karşımızdakine yardım etmeye çalışırız. İş, para, aşk, aile, ilişkiler... Her ne olursa. Aslında niyetimiz çok açıktır. Onun yardıma ihtiyacı vardır ve yardım edecek kişi de benimdir.

Neden siz?

En yakın arkadaşınız, çocuğunuz, eşiniz ya da ailenizden biri... Kim olursa olsun sizden herhangi bir konuda yardım istedi mi? Yoksa ben yaparım, doğrusu bu, her zaman yanındayım, bana anlatabilirsin diyerek siz mi üstlendiniz bu görevi?

Yardım talebi geldiyse elbette elinizden geleni yapın. Ama aşırıya kaçmadan. Ben olsam böyle yapardım demeden. Sen zaten hep bunu yapıyorsun cümlesini kullanmadan.  Üstüne üstüne gidip kendinden daha çok kaçmasını sağlayacak baskı oluşturmadan.

Konu her ne ise, belki profesyonel yardım almasını, belki daha sakin düşünmesini, belki biraz uzaklaşmasını sağlayabiliriz. Ama o kadar... Fazlası sıkar, bıktırır, direnç yaratır.

Ya yardım talebi gelmediği halde kendinize görev verdiyseniz?

İşte bu durumda bilin ki asıl sizin yardıma ihtiyacınız var. Konu her ne ise içinizde halledemediğiniz her şey o kişide ya da o olayda karşınızda çıkmıştır. Böyle bir durumda lütfen bir an içinize dönün ve düşünün. Ben bu konuda kendimle ne karar barışığım, kendim için gerçekten çözüm bulabildim mi, aynı durumu yaşarken benim tepkilerim nasıldı, kimseden yardım istedim mi?

Çok büyük ihtimalle siz hala o durum içinde bocalıyorsunuzdur. Karşınızdakine yardımcı olmaya çalışırken aslında kendinize anlatıyorsunuzdur. Onun her çıkmaz noktasında daha çok üstüne gidererek belki de kendinizi  cezalandırıyorsunuzdur.

Lütfen kendinize tekrar tekrar sorun. Bu kimin sorunu? Onunsa benden yardım istedi mi? Benimse nasıl halledebilirim? Aksi takdirde kırabilirsiniz, üzebilirsiniz, kızdırabilirsiniz. Ego devreye girdi mi karşınızdaki kedi bile olsa aslan kesilir. Savunmaya geçer. Sonra ben ne dedim ki... Aslında iyi niyetli söyledim... Bu söylediğimde ne var ki... Demeyin. Kaybeden siz olursunuz.

Sevgiyle...

Reiki Master&Access Bars Uygulama&Yaşam Koçu

www.reikigunlugu.wordpress.com

 

 
Toplam blog
: 38
: 185
Kayıt tarihi
: 10.09.15
 
 

Reiki Master & Access Bars Uygulama & Bireysel Danışman ..