Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '10

 
Kategori
Şiir
 

Hayat gidişatları

Hayat gidişatları
 

http://www.resimrehberi.com alıntıdır


Dağın yüksek yerlerinde,
Bilmediğim ve anlamadığım şeyler vardı.
Bu şeyler;
Temiz havaydı, bol yapraklı ağaçlardı ve toprağın kokusuydu.
Bunların hepsi içimizi temizleyen ve
Gözlerimizi dinlendiren doğa mucizeleriydi...
Tırmanma seanslarında,
Çadır kurdum ve konserveleri bir güzel yedim,
Bu yediklerim gerçekten lezzetliydi...
Ve ek: "Taze sülün eti yedim."
Sülünler bir çalılık alan içindeydiler,
Karınlarını doyurdukları besbelliydi...
Ben ise onlara yirmi metre kadar mesafedeydim;
Tüfeğim doluydu ve çalılığa doğru nişan aldım,
Tetiğe bastığım anda bir gürültü koptu,
Saçmalar çalılıkta yaprakları yerle bir etti.
Gittim ve oradan ölmüş iki sülünü aldım,
Onları yaktığım ateşte bir güzel kızarttım ve yedim...
Tırmanmalarıma devam ettiğim anda;
Birçok yeni ve bilmediğim bitkiler keşfettim,
Bu bitkilerin yenilenini ve yenilmeyenini ayırt ettim.
Dağ yolu taşlıktı,
Bazı yerleri aşmam zor oldu,
Çoğu dik yamaçların etrafından dolandım.
Yukarıya doğru hava basıncı artıyordu
Ve nefes almak zorlaşıyordu,
Bu anda kendinizi "kapalı bir odada" sanıyorsunuz...
Diğer yandan aşağıda manzara muhteşem ve doyumsuzdu,
Buralara çıkmam benim için iyi olmuştu.
Geçiş ve nokta yerlerinde ki,
Çıkışımda su kaynaklarına rastladım;
Kimi yerden çıkıyor,
Kimi bir yamaçtan küçük şelaleler şeklinde çıkıyordu:
Su berraktı, lezzetliydi.
Bu suyu içtiğimde kendime geldim,
"Ben"imi duldum...
Yürürken ayağım küçük taşlara takılıyor,
Düşecek gibi oluyordum.
Sağımda ve solumda,
Çoğu ağaçlarda ve yerlerde olan;
Sincap, kuşlar ve kelebekler uçuyor/kaçıyordu...
Küçük sincabın önümden hızlıca koştuğunu gördüm,
Kaçışı hızlıydı ve korktuğu bir şeyler vardı besbelli,
Belli ki evinde ki ailesine doğru yol alıyordu...

Yoldaydım ve acımasız doğa şartlarının etkisindeydim.
Arabamın içindeydim; vitesleri birbirine geçirerek yol alıyordum.
Yol şartları sert ve yoldan çıkmaya müsaitti...
Arabamın koltuğuna kurulmuştum ve tüm virajları
Direksiyon marifetiyle alıyordum.
Sürüş zevkli ve hızlıydı; tabii ki kendinden emin,
Ayağım gaz pedalına dokunuyor,
Sonrasında frene basıyor ve sıkça debriyaja yollanıyordu.
Bu gidip gelmeler çok zevkliydi.
Arabam;
Şimdi ki anlamıyla bir spor otomobildi,
Yuvarlak hatları ve rüzgara karşı koyan bir yapısı vardı.
Yol alırken;
Etrafta arada sırada evlere rastlıyordum,
Bu evlerin yapısına dikkat edecek zamanım olmadı.
Ama insanları fark ettim:
Onlar benim niye hızlı gittiğime garip gözlerle bakıyorlardı,
Herhalde bu adamın bir zoru var diyorlardı içlerinden...
Zaman akıyordu.
Araba ara sıra sağa sola kaykılıyor,
Ben de onunla birlikte hareket halindeydim,
Sonrasında ben ile birlikte düzeliyordu.
Benim için bu yolcuğun zevki başkaydı.
Tüm benliğimi hıza ve arabaya kilitlemiştim.
Yol üstünden aralıklarla hayvanlar geçiyordu,
Bunların içinde; Tavşan, tilki.. vardı.
Şehir sınırlarının gerisindeydim
Ve yaşamın doğa bölümündeydim.
Arabamın içinde yavaş gidişlere son diyordum.
Ben ile "beraberdim", doğrusu da buydu.
Akıllı olan her adam gibi yoldan çıkmıştım.
Yol devam ediyordu,
Ben ise gaza basıyordum,
İşte tüm bunlar;
Hayatın tadıydı.
Geçmiş hep geride kalıyor,
Ben ise geleceğe asılıyordum.

Onunla ilk asılmam
Bu söz doğru olmadı.
Onunla ilk buluşmam, güneşin tüm sıcaklığını
Hissettirdiği bir gün oldu.
Havanın sıcaklığı altında ki aşk adımları
Daha da hızlanıyor ve güçleniyor, buna inanın...
Adımlarımla ona doğru yaklaştım
Ve: "Sizinle tanışmak istiyorum" dedim.
Kız gözlerini hafiften süzerek, bana baktı ve sonra
Şunu dedi: "Merhaba."
Bu merhaba bir doğuş anının yakınsamasıydı
Ya da arkadaşlık ve aşkın ilk adımıydı
Kızın yüzünde gülücükler vardı,
Gerçi daha öncesinde bana bir yan bakması vardı ya neyse...
Kız devam etti ve:
"Bakın, sizin güzel ve zeki bir insan olduğunuz belli,
Ben de tam sizin gibi bir insanı arıyordum."
Ben bir an için afallamıştım,
Bu kızın söyledikleri de ne demek oluyordu acaba?
Kız içinden gülüyor gibi geldi, bana.
Ben bu kızı daha önce görüp görmediğimi
Hatırlamaya çalıştıysam da boşuna
Onunla daha önce karşılaşmamıştım.
Belki rastgele bir markette veya manavda hiç karşılaşmamıştık
Ya da karşılaşmıştık.
Doğrusu bu kız garipti, kızın gülüşleri de
İnsanı çileden çıkaracak şekildeydi.
Ona bağlanma ihtimalini düşündüm,
Sonrasını sildim.

13.12.1998
Şafak yakın

 
Toplam blog
: 100
: 805
Kayıt tarihi
: 26.07.10
 
 

Mesleği Dizgi elemanı, 2 yıllık (Önlisans) 3. sınıfta bıraktı. ŞİİR VE ÖYKÜ DENEMELERİ var. ..