Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Temmuz '17

 
Kategori
Ruh Sağlığı
 

Hayat listeniz nasıl?

Hayat listeniz nasıl?
 

İlk gençlik yıllarımda bir gazete köşesinde ‘kendini iyi hissetmenin, mutlu olmanın 10 yolu’ cinsinden bir yazı okumuştum.  (Liste halinde çerezlik bilgiler satmak insanların dikkatini çekmek için o zamanda prim yapıyormuş)  O yıllarda pek çok kişi gibi sevdiğim köşe yazılarını biriktiriyordum; yazıyı beğendiğimden uzun yıllar sakladım. Şimdi ise tam olarak içindekileri hatırlayamasam da önce şunu söylemek isterim; ben o köşe yazısında yazanları muhtemelen hayatıma uygulamayı başaramadım. Belki içeriğini beğendiğim birkaç tanesini uygulamaya çalıştım ama başaramadım. Başarmış olsaydım bu yazı yazılmamış olurdu. Diyeceğim şu ki; siz de benim listemi okuduğunuzda uygulamayacaksınız. Çünkü hepimizin yaşam örüntüsü farklı ve bu çerçevede değerlendiriyoruz yaşanılanları. Belki benim listemden hareketle kendi listenizi yaparsanız daha etkili olur.

1.    Her şeyi tüm detayı ile planlama; çünkü hayat sen plan yaparken başına gelenlerdir.

2.    Belirsizliğe karşı daha esnek ol. Her şeyin bir zamanı var; her şey hemen olsun, belli olsun diye kendini hırpalarsan gerginlikten yıprandığını fark edemeyebilirsin. Olması gereken zaten olacaktır.

3.    Emrivakilere karşı aşırı tepki verme. Sürprizler de yaşamın neşesi.

4.    Listelerden kurtul. Yapılacaklar listesi, alınacaklar listesi, verilecekler listesi, okunacaklar listesi, diyet listesi, tatilde gezilecek yerler listesi. (Listeden kurtul derken de liste yaptım. Çelişkili ifadeler!)

5.    Başkalarının ne dediğini önemseme. Şöyle düşün; sen başkası için yorum yaparken kendi algılarınla yapıyorsun. Başkası da seni kendi algılamalarıyla değerlendiriyor.

6.    Geçmişini unutma ama orada takılı kalma. Şimdi ve burada ol. (Popüler söylemler)

7.    Düşündüğün şeyi eyleme geçirmek için şartların oluşmasını bekleme, şartları kendin oluştur ve harekete geç, düşünce gücü ile hayalleri henüz gerçekleştiremiyor insanoğlu. Yapan varsa da ben tanımıyorum.

8.    Duygularını fark et, düşüncelerini fark et, ve bunların sana ait olmadıklarını bil. Düşünceler gelir, düşünceler gider; sen duygularını fark et ve dönüştür yeter.

9.  Sessizliğin içinde anlam var. Daha az konuş daha çok dinle; ama önce sessizliğini dinle.

10.  Yaşadığın olumsuz olayları zihninde tekrarlayarak büyütme, geçmişi değiştirmeye çalışma. O, sadece benim de çok sevdiğim bilim-kurgu filmlerinde oluyor. Geri dönemeyeceğimize göre kabul edip şimdiye odaklanmak en doğrusu olacaktır. Son madde de zorlanırsan gerçekten geçmişe gitmeyi dene ve o anı tekrar yaşa zihinde sonra da orada bırak gitsin.

Sözünü ettiğim köşe yazısında ‘iyi giyin, bakımlı ol, günaydın de, gülümse, sev, mutlu ol, çiçek açsın’ gibi söylemler de vardı ama bunlar, şu an yaşamın sıkıntıları ile boğuşan kişilere yüzeysel ve anlamsız gelir. Bu yazıyı okurken gergin, üzgün, kırgın, hüzünlü kişiler var ise 8. maddeyi tekrar okumalarını öneriyorum.

Son olarak unutmadan bir madde daha eklemek istiyorum. Etrafınızda olumsuz konuşan ve sizin yaşam enerjinizi tüketen insanlara karşı dikkatli olun. Bunun için youtube da bir video hazırladım, olumsuz konuşan insanlara karşı nasıl olmanız gerektiği hakkında hikâyeyle yanıt verdim.

O köşe yazısındaki gibi benim yaptığımı yapmayın. Başkasının hayat ile ilgili çıkarımları kendisine özeldir; size anlamlı gelse de uygulaması zor olabilir. Hadi, şimdi siz de kendi çıkarımlarınızı yazın. Benimle de paylaşırsanız ileriki tarihlerde listemizi de genişletip daha uzun hazırlayabiliriz.

Sevgilerimle,

Dilek Söylemez

www.dileksoylemez.com

www.instagram.com/dileginimgeleri

 https://www.youtube.com/channel/UCuFYEnXP_xU714yFOxyf2wQ

 

Yazarın Notu: Bir proje için çalışma yapmam gerektiğinden bir kaç hafta  buralarda olmayabilirim. Dönünce sizin gönderdiğiniz liste ve benim yeni eklediklerimle tekrar buluşmak dileğiyle...

 
Toplam blog
: 74
: 382
Kayıt tarihi
: 13.01.17
 
 

Kitap: EBEVEYNLİK NOTLARI - Kitapyurdu sitesinde satışta E-kitap: Kişisel Gelişim Değil..