Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ekim '08

 
Kategori
Deneme
 

Hayat Notları -V-

41
Dünyanın en büyük bencilleri,
kendi mutluluklarını başkalarının mutsuzlukları
üzerine inşa edenlerdir.

42
Türkiye'de niçin müzik dünyasında sanatçı mertebesinde bulunan insanlar
ortak iş yapmazlar ki?!
Yıllardır bu soruyu kendime sorduğum için mi
en çok sevdiğim şarkılardan biri
Sezen Aksu'yla Zülfü Livaneli'nin düet yaptığı
"Sürgün"?

43
En çok sevdiğim şarkılar,
şairlerin şiirlerinden bestelenmiş olanlardır.

44
Dostlar kötü günlerde yanımda olan insanlar değildir.
Dostlar iyi günlerde yanımda olup,
kötü günlere sürüklenmeme engel olmaya çalışan insanlardır.

45
Mutlu olmak isteyen her insanın yapması gereken en önemli şey,
insanlardan beklentilerini ortadan kaldırmaktır.

46
Aşk: Bir insanın başka bir insandan en büyük beklentisi...
O nedenle aşk eninde-sonunda mutsuz olmak demektir.

47
İbrahim Çallı, Fikret Mualla, Nuri İyem çok büyük ressamlar
ve çok büyük eserlere sahipler.
Ama ben en çok Faruk Cimok'u seviyorum.
Resimlerinde genelde canlı renkleri kullanmasından mı,
yoksa fotoğraf tadında resimler yapmasından mı?
...bilmiyorum!

48
Birkaç gündür kadın şairlere takmış durumdayım.
Ama kendimi çok zorlamış olmama rağmen Türkiye'den 5 kadın şair
adı saymayı beceremedim:
Gülten Akın, Lale Müldür, Nilgün Marmara...
Başka?...
Başka?...

49
"Türk Edebiyatından 5 kadın şair adı sayamadım,
acaba dünya edebiyatından kaç kadın şair adı biliyorum!"
diye düşünürken,
dünya edebiyatından sadece bir tek kadın şair tanıdığımı
üzülerek fark ettim:
Louise Glück.

50
Amatör şairlerin bir çoğu kadınken,
niçin profesyonel anlamda
şiire yön veren bu kadar az kadın şair var?

temmuz-ağustos 2006
Tuna Başar

 
Toplam blog
: 250
: 411
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

1985 yılının soğuk bir Ocak sabahında gözlerimi dünyaya açmışım. Gerçek ismim Mustafa. Sıradanlık..