Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '12

 
Kategori
Şiir
 

Hayat notları -VI-

Hayat notları -VI-
 

Şiirsel Aforizmalar

51

İlahi Aşk

tanrıya karşı / Adem'in / Havva aşkına / yasak meyveyi yemesi

aşkı / ilahlaştırmadı mı?

52

Yalnızlık

yalnızlık duygusunu sevmiyorum / fakat her zaman / yalnız olduğumu hissediyorum

yalnızlıktan korkuyorum / fakat yalnızlıktan kurtulamıyorum

yalnızlıktan korktuğum gibi / sesten de korkuyorum...

yalnızlıktan korktuğum gibi / kalabalıklardan da korkuyorum

sessizliğime ortak arıyorum

sesiyle değil de / duygularıyla konuşacak / bir dost arıyorum

sessiz kalabalıklar istiyorum

sesli yalnızlık / yapayalnızlıktan kötü geliyor

53

Aşk Oyunu

benim gözlerimle kendine / ya da

benim duygularımla bana/ bakabilseydin

aşk denilen bu saçma oyunda

mutluluğu yakalayabilirdik

54

Aşk Yargıcı

kadın erkek eşitliğinin yok sayıldığı / bir kentte

aşk yargıcıyım

bu kenti aşk kırıntılarından / yoksun bıraktığı için

Eros'u / suçlu ilan ediyorum

55

Eşitsizlik

ey insan denilen adaletsiz yaratık

şunu bilmelisin ki / her insan eşittir

ama duyguların sayesinde / asla eşitliği sağlayamazsın

56

Tek Ses

burası / tek bir düşünce etrafında oluşturulmuş / sessiz bir kalabalık

binlerce kişiye karşılık / tek bir ses var

binlerce kişi bu tek sesi söylüyor

sıkılıyorum... / boğulur gibi oluyorum...

bu tek sesin yanına / ikinci bir ses olmak istiyorum

kızıyorum kendime / böyle tek bir sesin olduğu yerde / benim ne işim var

57

Ceza

cennetten kovulan Adem'in sürgün yeri: / dünya

ben de bu sürgün yerinde / müebbetimin bitmesini bekliyorum

suçumun ne olduğunu merak ederek

yoksa / tüm insanlık / Adem'in cezasını mı çekiyor

58

Kabus

bir karabasan bu / uykudan uyandıran / hareket etmemi engelleyen

boğazımın düğümlenmesine sebep olan / vücudumun ateşini yükselten

bunun bir rüya mı / yoksa gerçek mi / olduğunu anlayamıyorum

tek anladığım / bir hayat kabusa dönerken

insan bunun farkına varmıyor

59

Hayat

dünya oyun alanımız / hayatsa / bu oyun alanında / bize verilen oyuncak

ama bir farkla / sıkılınca değiştiremeyeceğimiz bir oyuncak

bize verilen oyuncakla / süre bitene kadar oynamak zorundayız

tek çaremiz / bu oyuncağa alışmak / bu oyuncağı sevmek

bu oyuncakla oynamak bize zevk vermeli

60

Şans

istemediğim şekilde gelişen / her olay karşısında

şansın yanımda olmadığından yakındım

oysa / şansın yanımda olması için

hiçbir şey yapmadığımı / fark edemedim


Tuna Başar

 

http://geceedebiyat.blogspot.com

http://twitter.com/tunabasar35

http://www.facebook.com/tunabasar

 
Toplam blog
: 250
: 411
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

1985 yılının soğuk bir Ocak sabahında gözlerimi dünyaya açmışım. Gerçek ismim Mustafa. Sıradanlık..