Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mayıs '09

 
Kategori
Özel Günler
 

Hayat öpücüğü

Hayat öpücüğü
 

Kendi albumumden


Farkli irklardan, farkli dinlerden olsalar da, farkli dilleri konussalar da o insanlarin sevgisini kazanmak o kadar guzel bir duygu ki anlatamam. Gectigimiz cuma gunu yasgunumdu guzel gecen bir isgununun ardindan, isyerinde son dakikalari yasarken calisma arkadaslarim tarafindan elime tutusturulan daha once cekilmis resmime baktigimda resmin kalitesinden dolayi hemen tepki gosterdim. Fakat resmin uzerine monte edilen yasgunu esprisini sonradan farkederek arkadaslara hem tesekkur ettim hemde ozur diledim. Aksam eve geldigimde sanal dunyada uye oldugum kuruluslar ve arkadaslarim tarafindan gonderilen mesajlari okumak epey zamanimi aldi. Dikkatimi ceken birsey oldu zamanimi harcadigim emegimi verdigim, Milliyet gazetesi mesajini goremedim. Bunu serzenis olarak degil Miliyet gazetesinin eksikligi olarak gordugum icin dile getiriyorum. Bunun icin kimsenin birsey yapmasi gerekmiyor onceden sistemi ayarlamak yeterli, sistem kendiliginden zamani geldiginde mesaji ilgili yere gonderiyor. Mesajlardan biri Colombia`li muzisyene aitti. Turkce olarak uc satirlik bir mesaj yazmisti. Cumleler dogru idi kelimelerin yazilis hatalari vardi ama cok guzel bir jestti. Diger Turkce mesaj Meredith`ten geliyordu. Happy birthday, peynir (turkce serefe demek istemis cheers yerine cheese yazmis) bu gece sizi almak icin, bir taksi gerekmez benim gibi misiniz? Boyle bir cumle kurmus. Tam yazisini anlamaya calisiyordum ki telefon caldi, arayan Meredith, saat 9:15 hazir ol seni almaya geliyorum dedi. Eve yaklastiginda telefonla haber verip asagi inmemi sagladi. Tam arabaya bindigimde elindeki hediye paketini uzatti. Hediye paketinin icinde beyaz zemini olan bos bir cerceve duruyordu. Icine ne resmi yapmami istersin diye sordu. Dans ile ilgili figur olsun dedim ve hediye paketini arabanin arka koltuguna biraktim.

Meredith evli ve birbucuk yasinda oglu var. Yagliboya resim ile ilgileniyor. Hediyelik esyalarin uzerine resim ve isleme yaparak sahip oldugu internet sitesi uzerinden satisa sunuyor. Muzisyen arkadaslarin sahne alacagi restoranta giderken biraz onun ugrasisindan bahsettik daha sonra o bana soru yoneltmeye basladi. Gazeteye amator olarak yazi yazmaya hala devam ediyor musun diye sordu. Eskisi gibi ilgili degilim dedim. Yaptigim aciklamayi buraya yazinin basina birsey gelmemesi icin yazamiyorum. Uc sene once yazmis oldugum yazi en fazla sayida okundugumda mutlulugumu Meredith ile paylastigim icin konudan haberi vardi. Okunma sayini gecen oldu mu diye sordu evet dedim. Su andaki sayi kac dedi 33748 dedim. Senin sayin kac idi dedi 71739 dedim. Kafasi karisti dur bir dakika dedi. Turk usulu rakamlara senin aklin ermez dedim. Geceye yeni basliyoruz birakalim o konularla baskalari ilgilensin dedim. Bu konulari ilgililerine birakarak La Tasca restoranttan iceriye girerken, muzisyenlerde muzik sistemini kurmanin hazirligi icerisinde idiler. Ilk yasgunu kutlamasini onlar yaptilar. Onlar benim Bolivya`li gercek dostlarim. Bu gece icin Kosova`li kardesim olarak gordugum Arsim`den baskasini davet etmedim. Fakat Facebook sayesinde restorant dolu idi. Burada usuldendir yasgunu olan kisiye herkes icki ismarlar. Ben zaten buraya gelmeden once her ihtimale karsi uc kadeh viski altyapisi yapmistim. Masamiza gelen ickinin haddi hesabi yoktu. Ama ickiler gorgusuz bir sekilde ortalikta dolasmiyordu. Icki biter bitmez herhangi birisi tarafindan tazeleniyordu. Saat onbire dogru Gitarist Jose bu sarkiyi her birlikte soylemenizi istiyorum deyipte sarkiya baslayinca sanki mars soylenir gibi bir hava olustu. O anki mutlulugumu tarif etmem mumkun degil. Kadehler benim serefime kalkti, herkesin eli havada idi. Kimseyi davet etmedigim halde bu kadar insani bir araya getirebilmek cok guzel. Aslinda ben yasgunu kutlamasi yapmiyorum ortami arkadaslar benim icin hazirliyor bende olaya alet olmus oluyorum. Herkes egleniyor ben onlardan daha fazla egleniyorum. Yas yolun yarisini coktan gecti biz hala eglencenin pesindeyiz. Kimsenin yasla ilgilendigi yok, herkes eglenmesine bakiyor. Muzisyen arkadaslar her zamanki sureden daha fazla sahnede kaldilar. Buradan ciktiktan sonra once Las Tapas`a bizim eski mekana takildik. Oradan Flying Fish`e yani yerin altindaki bara gittik burasi gece yarisi gec saatlere kadar acik oldugu icin genelde son durak burasi oluyor. Super bir gece idi, baslangictan son ana kadar hersey mukemmel idi, insan plan yapsa bu kadar guzel olamazdi. Benim bu ozel gunumde beni yalniz birakmayan herkese tesekurler.

Hediye almasini ve vermesini sevmem nedeni bana alinan hediyeyi biraz zor begendigimden kullanma sansim azdir. Benim aldigim hediyeyi de karsi tarafin zevkine uygun olup olmadigini tahmin edemiyecegim icin harcadigim paranin bosa gidecegini dusunuyorum. Hediye konusunda lutfen bana hediye almayin diye arkadaslari uyariyorum. Bu sene aldigim hediyeler Irish kokenli Meredith`ten bos bir cerceve, Bolivya`li Jaqui`den el yapimi tek bir gul, Arjantin`li Cecilia`dan hayat opucugu.

Bu resmi yaziya, yazilanlarin hepsinin gercek oldugunu gostermek icin ilistiriyorum.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...