Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '18

 
Kategori
Sosyoloji
Okunma Sayısı
169
 

Hayat Pahalı… İnsanlık Ucuz…

Hayat Pahalı… İnsanlık Ucuz…
 

Bu hayatta en pahalı olan şey aslında insanlık olması gerekliliğidir. Sebebi ise insanlığın öldüğü anda her şeyin öldüğü gerçeği yatmaktadır. Nitekim günümüz şartlarında insanlığın öldüğünü her an tanık olmakla birlikte bunu fazlasıyla yaşamaktayız. Nedense insanlarda tepki bir o kadar az olduğudur. İnsanlar kendi pahalılığını düşünür ve hiçbir zaman insanlığı düşünmez oldu. Ne hikmetse bu durum tüm dünyada aynıdır. Hiç mi hiç fark etmeden insanlar her zaman tüketim peşine koşar ve sadece tüketir ve hiç düşünmezler.

Birer tüketim toplumu içerisinde yer aldığımızın hiç farkında değiliz. Her şeyin en pahalısı, en iyisi, en marka olanı gider durur…
Artık kafalarımızda ister istemez bir gerçek vardır: pahalı olan en iyi olandır.  

Çağımızın gelişen teknolojisi ile birlikte anında görme ve ulaşma ile birlikte artık aşırı bir tüketimcilik gerçeği olduğu da yadsınamaz. Tüketim gerçeği de bizlere toplumlar için önemli olan işaret değerini gösterir oldu.
Hangi markayı taşıyoruz?
Ne kullanıyoruz?
Yeterince pahalı mı?
Gibi bizlere peşi sıra sorular getiriyor. İster istemez teknoloji sayesinde birtakım ürünleri özellikle işaret değeri yüksek ürünleri bizler her zaman için gözümüzün önünde görüyoruz. Elbette örnekler fazlasıyla çoğaltılabilir.

Hayat pahalı çünkü tüketimcilik peşinde koşarken insanlık ucuzluyor ve neredeyse unutuluyor. Buradan çıkaracağımız şey aslında Batı kapitalizm sisteminin aslında dünyada gitgide daha fazla var olmaya başladığı ve ister istemez bizim de bunun içinde var olduğumuzdur. Bunda etkili olan gerçek ise tüketim mallarının ve diğer ürünlerin kitle iletişim araçları ile inanılmaz yükselişi ürünlerin reklamı ve enformasyonun çabuk yayılması ile ilgili olduğu bir gerçektir.

Kitle iletişim araçları ve aslında reklamlar bizlere gerçeği unutturdu. İster istemez tüketim artmış ve kültürel değişmezlik küresel boyutta çözülmeye başlamıştır. Şu gerçekliği unutmamak gerekir ki, tüketim bizim alışkanlıklarımızdan başlayarak birçok duygu ve düşüncelerimizi bile değiştirmiştir. Oldukça karmaşık bir süreç içerisinde olduğu görülen bir yandan bize değerlerimizi unutturan tüketim ister istemez hayat pahalılığını bizlere de dayatmıştır.

Biz tüketirken aslında gerçekte farkında olmadığımız bir şey ortaya çıkıyor: Hayat pahalı… İnsanlık ucuz… Aslında bunun gerçekten sorgulanması ve süreç içerisinde fazlasıyla irdelenmesi gereken bir durum olduğu gerçeği var. Günümüz toplumlarında işaret değeri olmadan yaşayamayan bir nesil gelmektedir. Tüketimin bizi her koldan sardığı buradan anlaşılmaktadır.

Bir kültür endüstrisinin parçası olan tüketim aslında Türkiye özelinde birçok şeyi bizlere göstermektedir. Yarışmalar, reklamlar ve kısa yoldan zengin olma yolları bunları bin kat artırdığı da bir gerçektir. Amerikalı Toplum Bilimci George Ritzer’in Toplumun McDonaldlaştırılması kitabında toplumlar daha rasyonel olduğu sürece daha çok tüketeceğinden ve robotlaşacağından bahsediyor. Nitekim de öyle bir toplum tezahürünü görmekteyiz.  Günümüzde en iyi örnek olarak televizyonlarda yayınlanan film, dizi, reklam ve daha birçoklarına bakmak yeterlidir. Ne kadar pahalı yaşarsak o kadar iyi oluruz gibi bir mesaj verdikleri gerçektir. Hiçbir zaman televizyonda insanlık adına bir şey bulamazsınız. Özellikle günümüz dizilerinde bu gerçeği kimseler yadsıyamaz. Televizyon zaten günümüzün en çok kullanılan tüketim aracıdır. Televizyonda ve internette her zaman için tüketimcilik durumunda insanların ne şekilde tüketeceği ve ne mesaj alacağı gerçeği yatmaktadır. Hiçbiri size insanlığın gerçek yüzünü göstermez. Kendileri sadece yapay senaryolarla kendi çıkarlarına göre hareket eder ve tüketmeniz için ellerinden geleni yapmaktadırlar. Daha bir rasyonel yani akılcı davranmaları gerektiği hususunda hareket ederler. Bu da bir tüketimciliği ve umursamazlığı getirmektedir.

Durum böyle iken, bizler hayat pahalılığında insanlığı unutmuşuz. Nitekim unutmaya da devam etmekteyiz. Günümüz şartlarında sürekli tüketmenin zararlarını görmeye de devam edeceğimiz görülmekte…

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 14
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 849
Kayıt tarihi
: 06.08.13
 
 

1988 İstanbul'un küçük bir semtinde doğdum. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik b..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster