Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ağustos '08

 
Kategori
Öykü
 

Hayat tatlıdır

Hayat tatlıdır
 

en kısa ömür yaşayan güzel varlıklar


Kelebeklerin öyküleri çoktur.

Hem hepsi de hüzünlüdür, ömürleri çok kısa ya, ondan.

Ama Sakaryada ve diğer bir ilde haberlere manşet olan "kelebeklerin ölüm dansı" bu güne kadarki tüm öykülerinin en etkileyicisi oldu.

Binlerce kelebeğin gece vakti ışık direklerine toplaşarak adeta "veda partisi" verdikleri besbelli görünüyordu.

"Gece", edebi eserlerde hayatın sonu, keder ve hüzünün belirtisi olarak geçiyor ve kelebeklerin özellikle gece vakti ışık, aydınlık aramaları yaşamın son anlarında bile hayat aşkının, yaşamak sevgisinin ne kadar güçlü olduğunu gözler önüne sermektedir.

Ve son nefesde dans etmek...

İnsanların ve demek ki, tüm canlıların bile dans edişleri en büyük neşe, en mutlu an meyarı ola bilecek kadar önemli imiş.

Ölüm anında dans etmek-mutlu olarak can vermek!

Keşke tüm varlıklara böyle bir mutluluk nasip olsa da hiç bir canlı acı, ızdırap, işgence, ölüm sancısı çekmeden hayata neşeli bir şekilde veda ede bilse.

Milyonların umursamadığı, belki çoğunun hiç sevmediği canlılar olan kelebekler de insanlığa örnek olacak olay yarata bilirlermiş.

İnsanların başları kavgaya, savaşlara, eylemlere karışınca demek ki, "bir şeyler yapalım" diye biz insanlar için bu ibret verici "son"larını sergilemişler.

Sizi bilmiyorum, ama ben bu hadiseyi böyle değerlediriyor, böyle yorumluyorum.
Benim anlayışıma göre "ali" varlılar olarak Tanrının yarattığı ve şeytanın secde etmediği "İnsan" artık asıl görevlerini unutup dünyayı savaşa sürükleyince "yangını söndürmek için gagasında su damlası getiren serçe" misali bu küçük varlıklar da belki bir ibret olur diye kendilerini bu şekilde ölüme verdiler.

 
Toplam blog
: 51
: 820
Kayıt tarihi
: 18.02.08
 
 

1978 doğumluyum. Bakü'de doğdum. Ben Kayseri'de yaşayan Azerbaycanlıyım. Kayseri'de yaşıyorum. Be..