Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Nisan '15

     
    Kategori
    Psikoloji
    Okunma Sayısı
    62
     

    Hayat ve mutluluk

    Doğrusu insanlar, her şeyi, düz mantıkla çözmeye ve düşünmeye eğilimlidir. Ama gerçek şu ki hayat ve olaylar, sanıldığından çok daha karmaşık ve çetrefillidir.

    Mesela insanların çoğu, mutluluk konusunda şöyle bir anlayışa sahiptir: Para=Mutluluk.
    Halbuki gerçekte, durum çok daha farklıdır. Şöyle ki; mesela toplumlarda ekonomik çöküş dönemlerinde; çok mutsuz olmanın sonucu olan intiharlar arttığı gibi, aynen ekonomik kalkınma dönemlerinde de artabiliyor.

    Bunun nedenini, şöyle açıklamak mümkün; insanların büyük bir kısmı, parasal ve maddi faktörleri, hayatlarının merkezinde gördükleri için ve her şeyin başı zannettikleri için, o "her şeyin anahtarı" olarak gördükleri şeyden uzaklaşmak, onlar için, bir anlamda her şeyin bitmesi ve hayatın anlamının kalmaması anlamına geldiği gibi; aynen ekonomik refah dönemlerinde de insanlar, o "en yüksek zirveye"; zengin olmaya ulaştıklarında, artık fethedilecek hiç bir şeyin kalmadığı ve her şeyin, zaten çözüldüyü algısına konuşlandıkları için, mutsuzluk yine kaçınılmaz oluyor...

    Tek kelimeyle söylersek; parayı, "her şey" olarak gören bireyler-ister zengin olsun ister fakir-son neticede mutllu olamayabiliyorlar.

    Zaten bu da, hayatta, maddi faktörlerin değil de manevi etkenlerin temel rol oynaması olgusunun sonucudur...

    Evet aslında hayatta "Para=Mutluluk" diye bir aksiyom, sözkonusu değidirl!..
    Mutluluk- daha çok, insanın, ruhu, iç dünyası ve olaylara tepkisi ile ilgilibir olgudur.
    Yani olayların kendisinden çok, onlara tepkimiz önemlidir!.

    Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

     
    Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
    Toplam blog
    : 1
    Toplam yorum
    : 0
    Toplam mesaj
    : 0
    Ort. okunma sayısı
    : 62
    Kayıt tarihi
    : 06.11.14
     
     

    Sosyal psikoloji ..

     
     
    Yazarı paylaş
    • Tümünü göster