Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mart '13

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Hayata dair 10 gerçek

Yarım Asra yakın hayatımda birçok başarı ve başarısızlıklarla karşılaştım. Genelde çok insanı hayrete düşüren başarılara imza attım. Tabii ki başarılarımızı takdir etmeyen, kıskanan ve engel olmak isteyen de az olmadı.

Bu hayat sırlarımı sizinle  paylaşmak istedim.

1. İnanmak

Kimse inanmasa bile başarılı olacağınıza siz inanın. Bazen en yakın arkadaşlarım, aile fertlerim bile bana ve başarılı olacağıma inanmadı ama ben inanınca ve bu inancın gereğini yerine getirerek gayretedince eskiden bizim bile inanmadığımız ama sonra inanarak çaba harcadığımız inançlarımızın hayata geçtiğini ve aslında imkansız görünen şeylerin çok da imkansız olmadığın inançların gücü ile anladım.

2. Oku emrinin önemini anlamak.

İlk emir olan “Oku” nun  önemini iyi anlayan ve bu emrin gereğini yerine getirene  bizzat bu emri veren Allah(cc)  nın ne kadar destek verdiğini ancak okumayı Allah ve Resul aşkı kadar  seven insanlar anlar. Oku emrine sıkı sıkı sarıldım iyi ki sarılmışım.

3. Çalşımayı elden bırakmamak

İnsan tembel olabilir ama her şey öğrenildiği gibi çalışkanlıkta öğrenilebilir. Bunun yolu da çalışkan insanlar ile bir arada bulunmak ve onların hayat felsefesini modelleyerek biz de çalışmayı öğrenebiliriz. Bir zamanlar tembel insan iken bu modelleme sayesinde çalışkan insan olmayı başarınca insan bir daha boş durmak istemiyor

4. Arkadaşa dikkat etmek

Arkadaşa dikkat etmek  en azından kötü huyu olanlardan uzak kalmak başarının nerede ise yarısı. Bizi çalışmaya değil de oyunlara, eğlenmeye ve gezmeye teşvik eden arkadaşlara dikkat edersek ve bu arkadaşlardan uzak kalırsak başarısızlıklar bir anda başarıya dönüşür. Arkadaş da yaşa değil de başa bakmak da önemli.

5. Kötü alışkanlıklardan uzak kalmak

Kötü alışkanlıklardan uzak kalmak gerçek manada sağlıklı, sıhhatli olmayı da beraberinde getiriyor. Kötü alışkanlıklar sadece sigara alkol değil, boş konuşan insanalar ile arkadaşlık kurmakta ısrar etmek de gerçek manada sigara ve alkol kullanımında ısrar etmek kadar tehlikeli

6. Güzel nasihatlardan  faydalanmak

Günümüzde gençler dinlemeyi bilmediği gibi kendilerine güzel bilgiler veren insanlar ile alay etmeyi tercih etmekteler ki, bu hayatımızın güzelliklerine dinamit koyarak kendimizi canlı bomba gibi imha etmek kadar tehlikeli. Ben nasihatlere kulak verdiğim gibi gençlerin nasihati dinlemeyenlerinden ve alaycı olanlarından köşe bucak kaçarım. Güzel söz bulunmaz bir hazinedir.

7. Maddiyatı çok önemseyen insanlardan uzak kalmak

Maddi şeylere de hayatta ihtiyacımız olduğu muhakkak ama, dervişin  “Allah.. Allah “demesi ve Allah aşkı gibi paraya taparak mala mülke aşırı değer vermek de bir tür hastalık nerede ise. Bu hastalık maddiyata değer vermeyen ama bizi gerçek manada seven insanların bizden uzaklaşmasına ve çevremizde iyi günde dost, kara günde kaçan insanların türemesine sebep olur. Buna da dikkat ettim.

8. Benim onlara değer verdiğim gibi bana değer vermeyen insanlardan kaçtım.

Bize değer vermeyen insan ile arkadaş olmak, havanda su dövmeye benzer. Bazen bazı insanları sever, onların yanına gideriz. O insanlar da bizi seviyor görünür ama bize destek değil köstek olduklarını anladığımız zaman yapacak tek şey arkamıza bakmadan onlardan uzaklaşmak olmalı.

9. Sevgi ve bilgiyi önemsemek

İnsanı insan yapanın sevgi ve bilgi olduğunu anladığım zaman insanlardan beni seveni daha çok sevmek, bilgili insandan bilgi almak ve bize soru soranlara tatmin edici cevaplar vermek benim hayat prensibim oldu. Bu da başarılarımıza destek oldu.

10. Sabır etmek

Bugün çok insan bir iki denemeden sonra hemen pes ederler. Ben de zamanında pes eden insandım. Ama herşeye pes etmeden sabırla çalışmaya devam edene Allah mutlaka başarıyı da verir. Ampulu bulmak için 2000 deney yapıp pes etmeyen Edison’u örnek almak Herkesin sabırda rehberi olmalı.

Turan yalçın

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..