Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '10

 
Kategori
Felsefe
 

Hayata dair özlü sözler...

Hayata dair özlü sözler...
 

Hepimizin biliriz bu sözleri; biliriz ama biz uygular mıyız... işte tüm mesele burada :)


Haksızlık karşısında eğilmeyiniz; çünkü hakkınızla beraber şerefinizi de kaybedersiniz. (Hz. Ali )


Haksızlığa baş kaldırmayanlar, onlardan gelecek her kötülüğe katlanmalıdırlar. (Hz. Ali )


Denizin dibinde incilerle taşlar , karışık bulunurlar. Övülecek şeyler de kusur ve yanlışların arasında bulunur. (Mevlana)


Elif gibi yalnızım! Ne Esram var ne Ötrem, ne beni durduran bir cezmim, ne bana ben katan bir Şeddem, ne elimi tutan bir harf, ne anlam katan bir harekem… (Mevlana)


Cahillerin kalbi dudaklarında, alimlerin dudakları kalplerindedir. (Hz. Ali (r.a))


Gecenin ne kadar uzun olduğunu ancak hastalar bilir. (Sadi)


Zalimler için yaşasın cehennem. (Bediüzzaman Said Nursi)


Güzel gören güzel düşünür, güzel düşünen hayatından lezzet alır. (Bediüzzaman Said Nursi)


Tatlı suyun başı kalabalık olur. (Mevlana)

Hiç bir acı, cehaletten daha fazla zahmet verici değildir. (Hz. Ali )


Herkes herkese bir lokma şey verebilir ama boğaz bağışlamak, ancak Allah’ın işidir. (Mevlana)


Güzel konuşmanın sırrı, lüzumsuz sözleri terk etmektir. (Hz. Ebubekir)


Özü doğru olanın, sözü de doğru olur. (Hz. Ali )


Sakladığın sır senin esirindir. Açığa vurursan sen onun esiri olursun. (Hz. Ali )


En iyi nasihat; iyi örnek olmaktır. (Malcolm )


Ya olduğun gibi görün, ya da göründüğün gibi ol. (Mevlana)


Hayat, iman ve cihaddır. (Hz. Hüseyin)


Güzel söz söyleyen, kimseden kötü söz işitmez. (Firdevsi)


Bir şeyi bulunmadığı yerde aramak, onu aramamak demektir. (Mevlana)

Hemen hemen hepimizin bildiği bu güzel, anlamlı sözleri ; bizlere ışık olması amacıyla paylaşmak istedim. Sadece okuyup geçenlerden değil, aynı zamanda uygulayanlardan da olmamız dileğiyle…


Sözün özü;
Gösterdim, gördü anlamına gelmez
Söyledim, duydu anlamına gelmez
Duydu!! Doğru anladı anlamına gelmez... (Mevlana)


'' Ne kadar anlatırsan anlat, anlattığın karşındakinin anladığı kadardır''

Sevgi ve ışıkla.



 
Toplam blog
: 287
: 13046
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

Öğretmenlik yapıyorum ve anneyim. Çocukları çok seviyorum. Yüreği sevgi dolu olan insanlara, sela..