Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '08

 
Kategori
Şiir
 

Hayata dair

Hayata dair
 

http://beyazperde.mynet.com/images/kritik/893-maradentroertan4.jpg


Hayata Dair

Ah be anacığım ah bee...

Bıraksan da, oynasam arkadaşlarımla...

Doya-doya oynasam şöyle...

Bak! Emine teyze "gir içeri" diyo mu hiç Ali 'sine!

Gülistan teyze desen...o daha da rahat...

Tevfik 'te dışarda bütün gün,

Rahat-rahat oynar durur.

Ama ben, ya ben be anacığım...

Ne yaparım ki çağırırsın erken saatte?

Bilmez misin oyunu sevdiğimi anacığım!.

Israr etme anacığım ısrar etme!

Bu yıl işim iyice zor,

Ders çalışmam gerek bilmez misin?

Bak herkes çalışmada ama, ben daha çok çalışıp başaracağım.

Çalışıp başarmak zorundayım be ana...

Şimdi sırası değildir gezmenin-tozmanın...

Bilirsin,

Başladım mı ders çalışmaya, kıpırdamam bir kerecik...

İşimi kolaylaştır be ana...ısrar etme öyle,

"Çık gez, nefes al azıcık" demesi kolay,

Kolay da...

Üzme be kendini...zamanı gelince çok gezeceğim anacığım...

Ah be anacığım, benim canım anacığım.

Neler çektin beni okutmak için!

Ne uykusuz geceler, kıt kanaat günler.

O karlı, o güneşli günlerde yaşadığın soğuk yalnızlıklar...

Bilmem mi sanırdın be anacığım, bilmem mi hiç!

Hepsi ben için, senin o güzel canın için...

Okuyup adam olayım diye...

Bak! Bitti işte anacığım...

Okul bitti de...

Şimdi de ağlarsın; gurbete giderim diye...

Vatan borcu anacığım Vatan borcu bu...

Sen değil misin bana Vatanı öğreten!

Kanla yıkanıp kutsallaşmış toprağı,

Bu topraklar için can verenleri,

Anadolu 'muzun değerlerini,

Atamızı, Atalarımızı öğreten...

Hakkını helal et ana!

Ver elini öpeyim...

Öpeyim de

Elim, dudaklarım, alnım...

Ana elinin ve kalbimin sesiyle anlam kazansınlar.

Rahat ol ana, rahat ol birazcık!

Bak hep bana "çık gez, nefes al" derdin ya...

Şimdi sıra bunda işte!

Dağlar, dereler...dere-tepe benim olacak.

Olacak ta ciğerlerim bayram yapacak.

Allahaısmarladık anacığım,

Allahaısmarladık...

Ohhhhhh canım anam benim,

Oohhh bir taneciğim...

Bak döndüm işte!

Yanındayım,

Beraberiz artık...

Canım anam!

Nasılsın anacığım?

Sanki...sanki yüzün biraz solgun görünüyor be anacığım?

Üstüne üstlük...bir de öksürmektesin derinden?

Tamam anacığım tamam.

Bu sevinç gününde bunları konuşamam.

Bak hava ne kadar güzel,

Adeta bir yaz öncesi...

Hem sıcak, hem serin püfür-püfür...

Rüzgarın serinliğinde tap-taze bir gün işte...

Hadi Gel!

Gel, yemeğimizi yedikten sonra çay bahçesine gidelim.

Çocukken babamın bizi götürdüğü yerde çaylarımızı içelim.

Hem çayımızı içelim, hem de babamdan bahsedelim...

Tamam anacığım tamam...

Okul,

Askerlik,

İş, güç...derken evlenemedim.

Evlenemedim bir türlü...biliyorum.

Biliyorum da...

Bu, öyle ısmarlama olacak şey değil ki be anacığım!..

Sıkma beni anacığım be sıkma n'olursun...

Yapma böyle ama,

Tabii ki senin düşüncen önemli benim için!

Önemli de...biraz zaman tanı...anla beni be anacığım.

Bak çocukluğumdan beri koşturmadayım.

Babam öldüğünden beri,

Hem okul, hem çalışma; amelelik idi yaptığım.

Tamam, senin yaşadıklarını da biliyorum az-çok...

Ne kadar emek harcadığını,

Uykusuz gecelerini, yapa-yalnız günlerini...

Biraz dinleneyim be ana,

Biraz nefes alayım.

Tam da işlerim yoluna girmiş iken...

Okulsuz, mekik dokumasız para kazanmaya başlamışken,

Sırası mı şimdi evlenmenin, ,

Bu yaşta, bu yorgunlukta çoluk-çocuk sahibi olmanın...

Özgürlükten daha değerlisi varmı ki anacığım!

O özgürlük için yaptığımız fedakarlıklar,

Acı, sıkıntı, gözyaşı...

Ben mutlu olmaya geldim dünyaya anacığım...mutlu olmaya...

Biliyorum ki; Senin isteğin de budur.

Mutlu olmak!

Bu nedenle bu seçimi özgürce yapacağım.

Özgürlüğüm sevgimin kaynağı olmalı,

Olacak biliyorum,

Beni anlayan Sevgilim,

Beni özgürlüğüm ile bağlayacak.

Özgürlük sevgi ile anlamlı

Ve Sevgi, özgürlük ile boyandı.

Tarık Toraman

28.Haziran.2008

 
Toplam blog
: 38
: 629
Kayıt tarihi
: 21.09.07
 
 

Merhaba, MilliyetBlog 'un ilkeli yönetiminin yanı sıra; sağlamış olduğu sürekli gelişim içindeki ..