Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hayata karşı sabırlı ve temkinli olmak...!!!

Hayata karşı sabırlı ve temkinli olmak...!!!
 

Size benim yaşamımdan iki kesit. Üniversite yıllarında tanıdığım kız arkadaşıma en sonunda gözümü karartıp açmıştım içimdekileri. Öyle ya sevmek suç değildi nihayetinde. Sağolsun beni dinledi ve son sözünü söyledi:

-Ama sen benim için çok değerli bir arkadaşsın, böyle de kalmanı istiyorum.

Daha 21 yaşımdaydım. Yani kendimi yıkılmaz, bileği bükülmez zannettiğim dönemdeydim. Oysa şimdi yıkılmıştım, kendimi bu kadar kötü hissettiğimi hiç hatırlamıyorum. Ama neden diye hiç sormadım. Daha kendime niye sevdiğimin cevabını veremezken, ondan neden sevmediğinin cevabını almaya çalışmak anlamsız olurdu. Kabul etmesi zor olsa da kabul ettim. Şu an dönüp geriye bakıyorum ve diyorum ki:

*Ne iyi ki hayır demişsin, sen böyle dediğin için şu an ben diğer yarımı yani sevgili eşimi bulabildim. Umarım sen de kendi yarını bulmuşsundur...!!!

Garip değil mi, yıllar önce sizi yıkan bir olay, yıllar sonra bu kadar farklı algılanabiliyor. Hayatın size neler getireceğini kimse bilemiyor. Buna benzer olaylar farklı şekillerle olsa da herkesin hayatında sürekli cereyan edip duruyorduk muhakkak.

Yine bir sabah poğaca aldığım pastahanenin önüne yanaşmaya çalışırken oraya önceden parketmiş aracın da benimle beraber hareket etmesi neticesinde bu emelime ulaşamadım. Doğal olarak ben de adamcağıza söylenmeye başladım. Çaresiz etrafıma bakınırken yeni açılmış Simitci' yi gördüm. O gün bugündür sürekli buraya gidiyorum:)) Aklıma geldikçe de gülüyorum, adını bile bilmediğim o arkadaşımdan da söylendiğim için içimden özür diliyorum.

İki farklı olay, aynı yansıma. Beklediğinizin çok ötesinde bir sonuç. Hayat bunlarla dolu. Doğal olarak bunun tersi durumlar da yok değil. Çok büyük sevinç ve mutluluklarla başlayan ve sonu hezimetle biten pek çok örneği de göstermek mümkündür. Herşeyi olduğu gibi bu konuyu da Sevgili Peygamberimiz çok güzel özetlemiş, ne önüne birşey ilave etmeye gerek var, ne de arkasına:

** NİCE ŞER GÖZÜKEN OLAYLAR VARDIR Kİ ARKASINDAN HAYIR GELİR; NİCE HAYIR GÖZÜKEN OLAYLR VARDIR Kİ ARKASINDAN ŞER GELİR..!!! **

Yani hayata hep sabırla ve temkinli bakmak, çünkü bir sonraki adımın ne olacağını bilebilecek kimse yok ve de olmayacak...Sevgili Yunus Emre' nin dediği gibi:

Görelim MEVLAM neyler, neylerse güzel eyler...!!!

Sevgiyle kalın...

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..