Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '09

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Hayata Tutunmak

Ne istediğini bilmek lazım hayatta. Bu sabah uyandığınızda ne istiyorsunuz ki hayattan yada ne bekliyorsunuz? Kariyer, Başarı, Güç, Aşk, Sadakat, Saygı … Bunlar saymakla bitmez belki de. Herkese göre değişiktir istekler.

Bir hayal kırıklığına uğramışsınızdır ve kendinizi toparlamakta güçlük çekiyorsunuzdur belki. Aşk acısı mı? bu yoksa bir yenilginin kalıntıları mı? Hayat bana neden böyle davranıyor diyeceğinize; ben neden hayattan bunları görüyorum demeli insan. Kendini tanımayı öğrenmeli. Ben Kimim? Ne istiyorum?

Nedense hep yenilgilerin hayal kırıklarının ardından kim olduğunuzu neden bu hayatta olduğunuzu hatırlarsınız. Dibe vurduğunuzu, sıfırlanmış olan hayatınızı baştan kurduğunuzu sanırsınız. Halbuki aslında yarım bıraktığınız yerden kendinizi tekrar hatırlarsınız. Her şey aynıdır. Arkadaşlarınız, işiniz, aileniz, sorumluluklarınız ve yapmak zorunda olduklarınız. Değişen bir tek şey vardır; o da sizin biraz daha büyümüş olmanız.

Aslında tek derdiniz hayattır. Kızdığınız, eleştirdiğiniz tek şey hayat. Düzene kızarsınız. Yozlaşmış, değerlerini kaybetmiş topluma belki de.

Bir hayal alemine girmişsinizdir ve o an gelip bütün inandıklarınız birer birer yok olmaya başladığında bambaşka bir dünyayla karşılaşırsınız. İşte gerçek dünyadır bu. İçinde olmak zorunda olduğunuz, isteseniz de istemeseniz de çarkın parçası olduğunuz gelir aklınıza.

Sonra tutundukça tutunursunuz hayata. Kaosun içindeyken görmediklerinizi görürsünüz. İnsanlara hiç bakmadığınızı. Detayları hep atladığınızı fark edersiniz. Bunu da çok uzun zamandır yapmamıştım dedikleriniz olur. Hayata farklı bir açıdan baktığınız için düşünemediklerinizi düşünür yapmadıklarınızı yaparsınız. Kendinize güveniniz gelir en başta. Ben hala yaşıyorum dersiniz kendinize.Hayat devam ediyor. Beni sevenler var hala etrafımda. Beni üzmeye kimsenin nasıl hakkı yoksa, benim de sevenlerimi üzmeye hakkım yok dersiniz belki.

Daha güçlü olmaya ve savaşmaya karar verirsiniz hayatla. Gün geçtikçe yaralarınız kabuk tutmayı öğrenir. Üzüldüğünüz bunu da hak etmedim dediğiniz her şey bir bakmışsınız ki zamanla önemsiz hale gelmiştir. Yüreğiniz artık özgür ve bir o kadar hayat doludur ki küçük şeyleri problem etmekten vazgeçersiniz. Mutlusunuzdur kendinizle. Kendinizi sevmeyi öğrenirsiniz. Aynaya her bakışınızda daha bir bakımlı ve daha güzel görünürsünüz gözünüze. Her ne kadar bütün bu değişimleri çevrenizdeki herkes fark etmiş olsa bile sizin kendinizi fark etmeniz daha da bir güzel gelir.

Mutlu, huzurlu, kendinizle barışık olduğunuz zaman istediğiniz her şey kendiliğinden oluşmaya başlar. Mücadele etmek için istekli ve azimlisinizdir. Her şeyi yapabileceğinizin farkındasınızdır önemli olan sadece istemenizdir...2009

 
Toplam blog
: 6
: 1672
Kayıt tarihi
: 03.11.09
 
 

Zaman boşa harcanamayacak ve asla durdurulamayacak kadar değerlidir. Hayatı seviyorum, sevdiğim i..