Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '07

 
Kategori
Dostluk
 

Hayatı erteleme, mutluluk yolun olsun.

Hayatı erteleme, mutluluk yolun olsun.
 

Hayatı ve yaşamaktan mutluluk duyacağımız anları, isteklerimizi

hep öteleriz. Bizim için önemli ve mutlu olunacak da olsa, sırası değil,

ya da , belki daha sonra deriz.

Ben bunları hep yaptım, yapmışım, hep erteledim. Tam ''Sıra bu sefer benim isteklerime geldi.'' dediğim anda , başka bişey ile öncelik sıramı değiştirdim.

Aşağıdaki yazıyı okuyunca , yaptıklarım, yapamadıklarım, yarım bıraktıklarım.

Hepsi gözümün önünden geçti.

Bakın bakalım aşağıdaki yazıyı okuyunca siz neler hissedeceksiniz.

Uzunca bir süre; Güzel hayat başlamak üzere diye düşündüm.

Gerçek güzel hayat!

Ama hep bir engel daha vardı önde.

Öncelikle yapılması gereken bir şey,

bitmemiş bir iş,

tamamlanması gereken bir hizmet,

ödenecek bir borç...

Hemen sonra güzel hayat başlayacak.

Sonunda uyandım ki, hayat zaten bu engeller.

Bu perspektif;

mutluluk için bir yol olmadığını,

bilakis mutluluğun kendisinin yol olduğunu

görmeme yardımcı oldu.


Öyleyse yaşanan her anın keyfini çikarmali ve

bu anlar, paylaşılacak özel biri ile geçirildiğinde

daha da çok keyfi hissedilmeli.

Zamanın kimseyi beklemediğini unutmamak lazım.

Öyleyse, daha fazla mutlu olmak için;

okulun bitmesini, okula gitmeyi,

on kilo vermeyi, altı kilo almayı,

çocuk sahibi olmayı,

çocukların büyüyüp evden ayrılmalarını,

işe başlamayı, emekli olmayı,

evlenmeyi, boşanmayı,

Cuma akşamlarını, Cumartesi sabahlarını,

yeni araba-ev almayı,

yeni araba-evin borcunun bitmesini,

baharı, yazı, sonbaharı, kışı

ayın birini, on beşini,

parçanızın radyoda çıkmasını

ölmeyi, yeniden doğmayı beklemeyin.

Mutluluk bir hedef değildir. yoldur.


Alfred D'Souza

Hayatı ertelemeden, yaşadığımız anı yaşarken tadını çıkarmaya bakın. Bir de mutluluğu uzakta aramayın, mutluluk çoğu zaman hemen yanınızda oluyor. Biz ise onu bulmak için ne acılar çelkiyoruz. Görmesini bilerek bakmak gerekirmiş.

Mutluluk yolunuz olsun. Ve sizi uğraştırmadan , başınızı çevirdiğiniz yerde karşınız da olsun.

sevgilerimle. ayşe<ı>

 
Toplam blog
: 141
: 1767
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Önce anneyim, sonra eş, abla ve annemin kızıyım. Elbette yazmayı ve okumayı seven biriyim. Emekliliğ..