Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Meltem Kaynaş Kazezyılmaz

http://blog.milliyet.com.tr/meltemkaynas

24 Ocak '19

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Hayatı Kavramak

Her insanın hayatı kavrama şekli farklı. Kimi sanatı, kimi edebiyatı, kimi bilimi kullanır hayatı anlamlı kılmak için.
 
Kavramak, belki de ilk adımıdır hayata anlam yüklemenin.
Kimi insan tuvallere açar ruhunun derinliklerini,
Kimi sözcüklerle dans eder, satırlara döker içini.
Kimi sekiz notaya sığdırır hayatın sonsuz ezgisini,
Kiminin ellerinde can bulur toprak heykelcikleri.
Kimininse hayatı, iki satır replik gibi…
 
Ben, en çok bilimle kavrarım hayatı; insanı, hayvanı, tüm doğayı…
Yaradanı görürüm bir hücresinde insanın,
Atomunda yok olurum koskocaman kâinatın…
Üstüne basıp geçtiğiniz bir böcek,
 
Hiç düşündünüz mü, insana ne marifetler öğretecek?
Ot bile o “beyinsiz” haliyle ışığı şeker yaparken,
Kimi insan ot gibi yaşar, üstelik gelişmiş beyni varken.
Bilimle arıyor, bilimle buluyorum yanıtlarımı,
Görüyorum doğadaki yasalarında Yaradanımı.
Gördükçe küçülüyor, dönüyorum zerre haline,
Büyüklüğünü görüp, bakıyorum kendi aciz halime.
 
Dedim ya; herkesin bir yöntemi var hayatı kavrama adına,
Sana, bana, ota, böceğe neye bakarsan bak,
Hep aynı şey görünüyor aslında: Her şey aynı “bütünün” parçası!
Parça bütüne muhtaç,
Bütün, parça olmasa da bütün!
 
Özeti şu ki, bu bunca lafın sözün;
Haddini bileceksin, farkında olacaksın o tertemiz özün!
 
 
Toplam blog
: 47
: 254
Kayıt tarihi
: 11.11.14
 
 

1968 İstanbul doğumluyum. İÜ.İkt.Fak.'den mezun oldum. Bir holding bünyesinde; bütçe, finans ve p..