Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '17

 
Kategori
Yoga / Meditasyon
 

Hayatıma hayat katan

Hayatıma hayat katan
 

Yoga'yı, Yoka'yı, Nefes çalışmalarını ve Meditasyonu SEVİYORUM:-)


Merhaba sevgili dostlar...

Uzun süreli ara verdiğim bloglarıma DOSTLAR diye başlıyorum... Çünkü geçmiş dönemden edindiğim izlenimler sizleri DOST olarak görmemi sağladığı için...

İki yıl öncesi doğum günüm olan 18 Şubat sabahı dışarıya baktığım da, lapa lapa kar yardığını görüp, dışarıya çıkamayacağım için Allah'a dua edip; LÜTFEN BUGÜN BANA ÖNÜMÜ AÇACAK, İLERLEMEME YARDIM EDECEK BİR YOL GÖSTER dileğim kabul görüp:-) TV kanallarının birinde sevgili hocamız Yogi Kazım Gürbüz ve ailesini izleme fırsatı buldum... Hocanın ve aile fertlerinin yaptıkları, hayat hikayesi beni inanılmaz etkileyip, onlarla yola çıkmama sebep oldu...

Evet benim Yoga ve Yoka ile tanışma hikayem budur...

Yoga'yı bilip, Yoka'nın ne demek olduğunu öğrenmek isteyenler için ufak bir bilgi notu olsun...

Şu an 98 yaşında olan Yogi Kazım Gürbüz, kendi kitabı olan Yaşlanmadan Yaşamak isimli yayınında da anlattığı gibi; 50'li yaşların da büyük bir trafik kazası geçirmiş, tüm doktorların felç olduğu için bir daha yeniden yürüyemeyeceğini söylemesine rağmen, o yardımcıları aracılığı ile kendi geliştirdiği YOKA sistemi ile yürümeyi sağlamış, yoganın YO'su ile kazım'ın KA'sını birleştirerek bu ismi verip, patentini de almıştır.

Yoga'da hareketler daha yavaş ve geçişler arasında duraklama olmasına rağmen, YOKA'da hareketler daha seri, daha sert ve geçişler arasında hiç duraklama bulunmamakta...

Çalışmalara önce nefes terapisi ile başlayıp, ardından yoga ve yoka ile devam edip, sonrasında meditasyon ile tamamlıyoruz.

Bu çalışma sonrasında bedenim de ve ruhum da yer alan hastalıkların %70'inden kurtulmuş bulunmaktayım.

Evim de, farklı stüdyolar da, kamplar da ya da doğa da yoga yapmanın keyfini ve sağlığını deneyimlemiş biri olarak, tüm kalbim ile öneririm...

Sizlerle, dönem dönem bu tür deneyimlerimi paylaşacağım....

Hepinize, sağlıklı, mutlu, huzurlu ve YOGA'lı günler dilerim:-)

Sevgimle,

SEMA:-)

 
Toplam blog
: 51
: 795
Kayıt tarihi
: 10.08.09
 
 

Merhaba, 18 Şubat 1964 Artvin doğumluyum. Yüksek okul mezunu olup, uluslararası bir Vakıf'tan ofi..