Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '09

 
Kategori
Aile
 

Hayatıma Karışan Kadınlar

Hayatıma Karışan Kadınlar
 

..celal..


Gözümü açtığımda gördüğüm ilk kadın annemdi. Yemeğini ye çocuğum, ayağını sil çocuğum, terli terli su içme çocuğum vs. diyen bir kadındı annem. İkinci kadın babaannemdi. Sinemaya gittiğimde yarım ekmeğin arasına beyaz peynir, domates koyardı. O zamanlar filmler 32 kısım tekmili birden devamlı matine idi. 10 emir filmi Beşiktaş Yıldız Sineması'na geldiği zaman yılan gibi kuyrukta iki seans bekleyip tam sıra bana gelmişken Adile Naşit tipindeki babaannem spiral kuyruğu yararak beni alıp eve götürdü.

Anneannemin güya kulakları ağır işitirdi fakat benim fısıltıyla konuşmalarımı nedense hep duyardı.

Site-kent sinemalarına bedava girerdim. Çünkü halam yarım aylık ile çalışan gişe memuresi idi. Mangalın üstünden atlarken bacağıma dökülen fasulyenin kaynarsuyu sebebi ile 15-20 gün alt kattan üst kattaki yatak odasına elleriyle beni taşımıştı. Babaannem de bir takım kocakarı ilaçları ile iz kalmayacak şekilde tedavimi yaptılar. Zatürre olduğum zaman beni Doktor Fakaçelli'ye götürdüler. Hamdolsun ciğerlerim sapasağlam.

Bir sevgilim vardı. Beni çok benimsemişti. Onun haberi olmadan adım atamıyordum. Halbuki benim ruhum serbestti. İşim dolayısıyla bir hafta aramayınca Osmanbey'deki iş yerimi bastı. Delikanlı kızdı. Ben yazıhane masasının altına saklandım ama çalışan işçilerime fırça dozunu arttırınca ortaya çıktım. "Ben zaten buradaydım, beni nasıl görmedin?" dedim.

40 yaşından önce evlenmemeyi kafaya koymuştum, 27 yaşındayken rahmetli pederin şimdi ki iyalimi işaret etti, bendeniz cennetkuşu da aldı kabul etti. İyalimin annesi hiç bir zaman "kaynanam" olmadı. Yaşamamıza hiç karışmadı.

30 yıllık eşim, bana bilerek hiç karışmadı.

Hayatıma giren kadınlar hep oldu. İlkelerim mi desem? İzin vermedim mi desem? Pek karışan olmadı.

Karıştırın bakalım. Sizin hayatınıza hangi kadınlar karıştı?

***

M.Celalettin Avus-Büyükada

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..