Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '17

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hayatımı değiştiren uygulama (kalp) Ben

Hayatımı değiştiren uygulama (kalp) Ben
 


Aşağıdaki cümlelerden bir veya bir kaçı sizi anlatıyorsa… doğru bir yazıyı okuyorsunuz demektir.
 
*Sürekli irtibatta olmak zorunda olduğum ancak hiç sevmediğim insanlarla zaman geçirmek beni çıldırtıyor!
 
*Günümün 2 – 3 saatini yolda, daha doğrusu trafikte geçiriyorum!
 
*Çocuğuma sürekli bağırıyorum, sinirlerim perişan durumda!
 
*5 sene sonrasını hayal edemiyorum, ülkenin durumu, ekonomi, işteki sorunlar beni yedi bitirdi!
 
*Hiçbir şeye yetişemiyorum, evlilik, çocuklar, iş, diyet, ailem, para sıkıntısı… hangi birini düşüneyim şaşırdım artık!
 
*Günün çoğunu bilgisayar karşısında geçiriyorum boynum ve belim çok ağrıyor!
 
*Kilolarımla başım dertte, her pazartesi diyete başlamaktan ve devamını getirememekten bıktım artık!
 
*Sürekli bir şeyleri yanlış yapıyor gibi hissediyorum, hata yaptığım için yargılanmaktan çok yoruldum!
 
*Yeterince iyi değil miyim :(! 
 
….. ……….. ….. var mı eklemek istediğiniz bir şey?
 
“Baştan söyleyeyim, eğer meditasyon konusuna tepkili, önyargılı ve uzaksanız bu yazıyı 2 defa okumanız gerekiyor. “
 
Hikaye şöyle başlıyor;
 
Nisan ayının başında telefonuma birkaç meditasyon uygulaması indirdim. Hepsini tek tek denedim ve bir kaçını direk sildim. Kalan 2-3 tane arasında bir hafta boyunca denemeler yaptım ve sonra kafamı yoran dertlerime, kaygılarıma, koşuşturmalarıma daldım gittim.
Elbette hiç birine devam etmedim.
 
Yüklediğim uygulamalardan biri... istikrarlı bir şekilde, her gün, adeta “Ben buradayım, senin için doğru olan zamanda geleceğini biliyorum” der gibi, bana kendini hatırlatan, olumlamalar içeren push mesajları gönderdi. 
 
Sonunda bir sabah aklımdan geçen bir sıkıntımın üzerine telefonuma aynı uygulamadan gelen mesaj ile kendi kendime “Neden denemiyorum” dedim ve son zamanlardaki en büyük “İyiki” lerimden birini yapmış oldum.
 
Daha önce bir çok meditasyon uygulaması denedim, bir çok meditasyon videosu izledim, dinledim uyguladım. Açıkçası hiç biri beni bu kadar tatmin de etmedi, bu kadar iyi de hissettirmedi, bu kadar samimi de gelmedi. 
 
Uygulama o kadar kişiselleştirilebilir bir uygulama ki, tam olarak ihtiyacın olanı sana nokta atışı veriyor.
Adım adım giden, kısadan uzuna doğru yol alan, meditasyonun ne olduğunu, neden yapıldığını, hangi tip meditasyonun neye iyi geldiğini, bakış açını nasıl değiştirdiğini bilimsel olarak anlatan, konuşan kişinin ses tonundaki samimiyet ve akış ancak dinlendiğinde anlaşılabilecek kadar doyurucu.
 
Evet , "doyurucu"
Meditasyonun bu kadar doyurucu bir şey olduğunu fark etmemi sağlayan uygulamayı başlarda sadece sabah 1,5 saat, akşam 1,5 saat süren servis yolculuğumda kullanmaya başladım. Sabahları işe geldiğimde enerji ve huzur dolu, akşam eve gittiğimde dinlenmiş ve stresten tamamen arınmış olduğumu sadece ben değil etrafımdaki bir çok insan da kısa sürede fark etti.
 
PS: Hayatımda ilk defa PMS dönemini gerçek bir tatlışko olarak geçirdim. (Aksakallım durumdan pek memnun :))
 
Sevgili TDK Meditasyon’u şöyle açıklamış;  
1. Kendinden geçercesine sessiz bir coşkuya dalma. 2. Günlük hayatın sıkıntılarından sıyrılmak amacıyla bağdaş kurarak sessiz ve hareketsiz bir biçimde düşüncelerden uzaklaşma, kendini dinleme.
 
Ancak ben bağdaş kısmına artık katılmıyorum ve meditasyon yapmanın dünya ile bağlantıyı kopartmak olmadığını kesinlikle biliyorum, öğrendim daha doğrusu :) Vücudun rahat olduğu her şekilde, her yerde meditasyon yapmak mümkün.
 
Uygulamayı kullandığım günden beri artan bir sakinlik hissediyorum, “Fark etmek özgürleşmeye giden yoldur” sözünü, gözümde büyüttüğüm şeylerin aslında birer “sabun köpüğü” olduğunu, içselleştirdiğim yargıların bana değil, başkalarına ait olduğunu, doğru nefes almanın ne kadar sihirli olduğunu ve daha bir çok şeyi “Meditasyon” uygulaması sayesinde öğrendim.
 
Etrafımdaki bir çok insana tavsiye ediyorum, siz şekerlere de anlatmadan duramadım :) … 
Lütfen uygulamayı indirdikten sonra hemen vazgeçmeyin, 1 hafta kendinize şans verip, kısa olan “Meditasyonun Temelleri” adındaki seanslar ile başlayın.
 
Bu arada uygulama Türkçe. Ben Apple kullanıyorum, AppStore’dan indirdim, Android telefonlarda da vardır sanıyorum. Uygulamanın adı “Meditasyon”, ikonunda mavi bir lotus çiçeği var. 
Aynı ekibin bir de Longi uygulaması var, bu hafta onu da kullanmaya başladım. Deneyimlerimi paylaşacağı :)
 
Belki sizlerde deneyimledikten sonra sizdeki etkilerini benimle paylaşırsınız.
 
Bugünün gelen Meditasyon mesajı şöyleydi;
Meditasyonda amacımız zihninizle savaşmak değil, onu yargısızca gözlemlemek ve tanımak.
 
Sevgiler...
 
Papatya Somer
 
 
 
 
 
 
Toplam blog
: 104
: 199
Kayıt tarihi
: 09.04.15
 
 

Papatya Somer ..