Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '15

 
Kategori
İlişkiler
 

HAYATIMIN EN BÜYÜK HATASI

“22 yaşında genç bir kadınım. İki yıl önce hayatımın en büyük hatasını yaparak okulumu bırakıp evlendim.

Şimdi, ailemi dinlememenin cezasını çekiyorum,. Hem okulumdan oldum hem de çok mutsuz bir evliliğim var.

Son zamanlarda, eve her gece geç gelmesi benden iyice uzaklaşıp odasını dahi ayırması beni çok düşündürüyordu.

Bir akşam onunla konuşmaya çalıştım. İyi niyetle evliliğimi kurtarmak istiyordum.

‘Neden bu şekilde davrandığını’ sordum. Sonra da ‘Bir hatam varsa ban söyle, düzeltmek için elimden geleni yaparım’ dedim.

Ancak sanki bu anı bekler gibi bana bağırmaya başladı.

‘Evliliğin kendisine göre olmadığını, özellikle benimle evlenmekle de büyük bir hata yaptığını, bir an önce boşanmak istediğini,’ söyledi.’

Ben de ona bağırınca bana hakaret de ederek vurmaya başladı. Yüzüme attığım yumruklarla yüzüm gözüm mosmor oldu.

Ben ağlayarak odama gittim Sabah uyandığımda masada bir not gördüm. Notta ‘Artık beni sevmediğini ve benimle yaşamak istemediğini,’ yazıyordu.

Ben de o sabah yüzümdeki morluklar nedeniyle hastaneye gidip rapor aldım.

Bir aydır eve gelmiyordu. Aramalarıma da cevap vermiyordu. Nedeni anlaşıldı.  Geçen hafta içinde boşanma dilekçesi bulunan dava tebligatını aldım.

Neye uğradığımı şaşırdım. Üstelik dilekçede benim ne kadar hatalı bir eş olduğumu uzun uzun anlatmış. Çok üzgünüm.

Bu durumda ne yapmalıyım? Haklarımı öğrenmek istiyorum.”

***

Değerli okurum, boşanma davası açılması hayatın sonu değil. Elbette hiç kimse yuvasının yıkılmasını istemez.

Hayatımızda acılar, üzüntüler olması da mutluluklar olması kadar doğaldır. İnsanız, ne kadar dikkat edersek edelim hatalar yapmamız da mümkündür.

Siz ne kadar iyi niyetli olursanız olun bunlar yaşanabiliyor. Kendinizi suçlayıp kusur aramayın.

Önemli olan hatalarımızdan dersler çıkarıp tekrar aynı hatalara düşmemektir.

Ben sizin yasal haklarınızı anlatacağım, elbette bundan sonra ne yapacağınıza siz karar vereceksiniz.

***

Açılan dava için işte yapabilecekleriniz:

*Davaya cevap verme süreniz, size tebligatın yapıldığı günden itibaren iki haftadır. Bu süre içinde, isterseniz eşinizin açtığı boşanma davasının reddini isteyebilirsiniz.

*Ayrıca isterseniz aynı cevap dilekçesiyle birlikte bir karşı dava açabilir, bu davada nafaka, maddi ve manevi tazminatla birlikte boşanma talep edebilirsiniz.

Çünkü eşiniz ağır kusurlu olduğu için dava açma hakkı onun değil, sizin hakkınızdır.

*Aynı mahkemeden size şiddet uygulayan eşinizin evden uzaklaştırılmasını isteyebilirsiniz.

*Sizin bu talebiniz üzerine eşinizin evden uzaklaştırılmasına karar verileceği gibi size de nafaka bağlanacaktır.

*Tüm bunları bir avukat yardımıyla yapmanızı öneriyorum.

***

Ben şiddete tamamen karşı olduğum için ‘Barışın, bir araya gelin’ diyemiyorum. Ama siz barışmayı düşünüyorsanız, eşiniz öfke kontrolü yardımı almadan asla bir araya gelmeyin, karar sizin.

Ailenize olup biteni bana anlattığınız gibi içtenlikle anlatın, sizi anlayacaklardır. Aileler zor zamanlarda olan çocuklarını kolay kolay yalnız bırakmazlar.

Onlara vereceğiniz en büyük armağan da yarım bıraktığınız okulunuzu bitirmeniz olacaktır.

 ***

Her şeyin istediğiniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..