Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '07

 
Kategori
Güncel
 

Hayatımız dizi oldu

Hayatımız dizi oldu
 

Haftanın 6 günü kanallarda dizi var. Yeni sezona 44 dizi ile kanallar açılışı yaptı. Bir kanalda bir gecede iki dizi birden oynuyor. Kurtlar vadisinin olduğu akşam kanal sadece özette neredeyse dizinin tüm bölümünü gösteriyor ama o istisna.

Ben de şu sıralar dizilerde eleme yapmaya başladım. O da geçen bir gazetede çıkan haberden dolayı. Hangi dizi ne kadar kazanıyor, ne kadar bütçe ayırıyor diye. Gerçekten neden izleniyor diye. Ben de seyrettiklerim arasında gördüklerimi yazayım dedim.

İlk sırada Kurtlar Vadisi var. Dizinin izlenme rekoru kırdığı bir gerçek. Senaristleri her nekadar bazen olayı abartıp dizi değil de film senaryosu yazdıklarını düşünerek çok vurdulu kırdılı yapsalar da gerçekten iyi bir dizi.

“Sıla” töreyi anlatan bir dizi. Senaryo olarak sadece dikkatimi çektiğini söyleyebilirim. Arada sırada saçmalasalar da iyi ama oyuncular hiç iyi değil. Bir kere yapılan seslendirmeler hiç gitmemiş oyunculara. Özellikle de “BORAN AĞA’nın…”

“Köprü” dizisi bilindiği gibi Eskişehir’de çekiliyor. Ama diziyi öncesinde pek seyretmemiştim. Yeni sezona başlarkenki tanıtımı, Erdal Beşikçioğlu’nun seslendirmesi, Türk bayrağının dalgalanışı tüm bunlar merak uyandırdı doğrusu. Merak ettiğim kadarda varmış dedim. Kitabını okuduğum için senaryosu gerçekten güzel. Yönetmeni tebrik etmek lazım. Sezona iyi giriş yaptılar. Devamı gelir umarım. Bir de bazı oyuncular rollerini daha iyi yapsalar daha güzel olacaktır.

“Yaprak Dökümü” kitabını okuyanlar bilir şu sıralar sanki kitaptan uzaklaştı ama güzel. Yönetmenine, oyuncularına buradan başarılar dilerim.

Cadılı dizileri hiç sevmiyorum. Çocuklara da hiç iyi örnek olduklarını düşünmüyorum. Her biri ayrı bir fiyasko bence.

“Hatırla Sevgili” senaristinin bir röportajını okumuştum. O yakalanan çizgi yani 68 kuşağına ait resimlerle filmi öyle bir bütünleştiriyor ki. O zamanda yaşanan aşk gerçek mi acaba? Çok ilginçtir ki o zamanda kız her şeyi ailesinden gizliyor, gerçeği öğrenen aile “keşke zamanında anlatsaydın” diyor. O zamanda bu anlayış. Şuanda bile bu anlayışı bulmamız zor. Ben ordaki aşktan çok o dönemi anlatan olayları ile ilgileniyorum. Bunu da başarılı bir şekilde halka anlatabiliyorlar.

Bir dizi müziği ile de dikkat çeker. Dikkat ettiyseniz şuana kadar yazdığım dizilerin hepsinin müzikleri bir çok insanın telefon melodisi olmuştur da. Köprü hariç. Kimseden duymadım dizinin melodisini. Açıkça söylemek gerekirse müziğini değiştirmeliler. Heyecanlı bir sahnede çalan müzik beni hiç de heyecanlandırmadı. Her şeyde bonkör olan yapımcı müzikte de bu bonkörlüğünü göstermeli.

Kimse alınmasın gücenmesin. Bunlar sadece benim bakış açım.

 
Toplam blog
: 65
: 1227
Kayıt tarihi
: 06.09.06
 
 

Aslen Hataylıyım ama Eskişehir'de yaşıyorum. Daha doğrusu okul nedeniyle Eskişehir'deyim. Eskişehir'..