Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '11

 
Kategori
Matematik
 

Hayatımızdaki Matematik denklemini nasıl çözebiliriz?

Hayatımızdaki Matematik denklemini nasıl çözebiliriz?
 

Matematik denklemi hayattır aslında. Çözülmesi zor ama çözüldükçe zevk veren bir denklem. Ama hayatımızdaki yeri tartışılmayan bir denklem. Gıcık olmuşuzdur öğrencilik yıllarımızda matemayiğe. Hatta matematik öğretmenimizi sevmemize rağmen dersi sevememişizdir hiç. Nerden mi biliyorum? Çünkü ben de bir matematik öğretmeniyim. Defalarca bu durumu öğrencilerimden dinledim. 

İşte dostlar dedim ya hayattır aslında matematik. Aramızdaki iletişimdir matematik. En güzeli de birbirimiz olmadan diğerinin bulunamadığı denklemdir matematik. Birbirimizi kabullenmedir matematik. Diyeceksiniz ki hocam siz ne kadar başarılı oldunuz. Ben inanın bu gözle bakınca azımsanmayacak bir yol katettim. Öncelikle dediğimiz gibi kabulleneceksiniz matematiği ve durmadan yola devam diyeceksiniz. İnanın bu startı verdikten sonra başarı sizi teğet geçemeyecek. Başarı sizi ararken siz kapsama alanı dışında değil de hatta içerisinde olacaksınız. Nasıl mı? 

Öncelikle matematik ve bizim aramızda neler var? Bu sorunun cevabı öğretmeni sevmeme, okul şartları, arkadaşların alay etmeleri, yeteri kadar çalışmama, isteksizlik vb olabilir. Bu sorunun cevabı mutlaka bulunmalıdır. Bu soruya cevap bulduktan sonra işe başlamış oluyosunuz. Yani bu cevap çok önemli... 

Daha sonra matematiğe bakış açımızı gözden geçirelim. Ne kadar ihtiyacımız var ona? Acaba o olmadan yapabiliyor muyuz? İşte bu soruların da cevabını bulduysak ve cevaplar matematiğe olan ihtiyacımızı doğruluyorsa ki öyle olmalı, hatta öyledir, işin çoğu kısmı halloldu demektir. Burada çok önemli bir etkeni de gözardı etmeyelim. Pozitif düşünme ve pozitif yaklaşma sanatını uygulamayı unutmayalım. Bu konuyu ayrıca ele alacağız. 

Bundan sonrası kolay artık. Düzenli ve programlı bir çalışma ve başarı yavaş yavaş kapımızı çalacaktır. Bundan emin olun. Belki yarın belki yarından da yakın. Bir dahaki yazımızda planlı çalışmayı ele alacağız. 

Kalın sağlıcakla 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 10
: 350
Kayıt tarihi
: 14.06.11
 
 

Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi İlköğretim matematik Öğretmenliği bölümü 2003 m..