Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Kağıt Gemilerin Kaptanı

http://blog.milliyet.com.tr/hayrettinturan

14 Haziran '09

 
Kategori
Şiir
 

Hayatın içinden - 2

Hayatın içinden - 2
 

Şiir yolculuğuna devam... 

(56)
bir avuç kuma benzetirim aşkı
ne kadar sıkarsan
o kadar hızlanır
avucundan akışı.  

(57)
kaç haciz kaldırdınız da bu yürekten
bakıyorum da size hala ben
benim hala aşka dair
en zengin hepinizden  

(58)
Hep kadınlar olmuştur
Aşklarımda ilk giden
Bilirsin ki kaptanıdır
Gemiyi son terk eden..  

(59)
sen susma yavrum
çağlasın dillerin
çünkü susmaktır mikrobu
her türlü sefaletin.  

(60)
ıssız olabilir göğsündeki dağlar
sen o dağları sahipsiz mi sandın
çekip giden en çok kendini yaralar
çiçekler açıp karlar erimez mi sandın  

(61)
an gelir isyan olur, an gelir avunursun
yarın olsun hele bir dersin ki yarın olsun
yarın olur, yalan olur, aşk yaranı unutursun
gelen her sevgilide gidenlere tutunursun.
 

(62)
Tay oldum, buluta yetişemedim
Ateş oldum, rüzgarı eritemedim
Çay oldum demime erişemedim
Toprak olam yar su ile seviştir beni.

(63)
Er meydanıydı sevdanın
Bana sunduğu yüreği
Kaç kez kundakladım
Büyüdüğüm o bahçeyi.


(64)
yalvarmadım kimseye ansın diye adını
yakarmadım Tanrı’ya değiştirsin yazgımı
kendim düğümledim ben yollar ile bahtımı
divanedir bu aşkın gölgesidir dediler.  

(65)
Kendime bir yolculuktur yazdığım her şiir
ben kendimi tanımak ve bulmak için yazıyorum
rüzgara karşı uçtuğu için yükselir uçurtmalar
akıntıya kürek çekene inandığımdan yazıyorum  

(66)
Eşsiz resimler kadar hüzünlüydü yüzü
kurak toprağa düşen yağmurdu gülüşü
oysa sonsuz ateşler gibi şimdi yüreğimde
BİTTİ derken boyun büküşü..  

(67)
onlar da çocuk onlar da çocuklardır
onların da düşlerinde aynı kahramanlar vardır
ama oyuncakları füze kalıntıları ve mayınlardır
senin beğenmeyip kustuğun gerçek
onların hayatlarından çalınanlardır  

(68)
Silinir sokaktan çocuk gölgeleri
hayalet olur teldeki patiska
bir intihardır her seferinde akşam,
çakılır yüreğine içindeki uçurtma.  

(69)
artık ağlama anne
bak su geçirmiyor yüreğim
sürgün vermiş dalıyım
kesilmiş bir meşenin.  

(70)
Sarhoş şarkılarında düşlerdim bir gün büyümeyi
Martı kanatlarına bağlamıştım poyraz yüreğimi
Gemiler yüzdürürdüm saklı göz yaşlarımda
Binip gitmeleri düşlediğim yedi yelkenli gemiler
Rakı sofralarına ayakçı bir çocukluktu benimki  

(71)
Artık düşmanım oldun bakmam gayrı sana
Mahzene atacağım seni en kısa zamanda
Yedi yıl uğursuzluğun kaderim olsa da
Dilin bir karış oldu seni kırarım ayna.  

(72)
elini tutmak istesem, bulaşık yıkıyordun
sen bana gel desen, ben maç izliyordum
iş işten geçti gözüm, boş artık ne söylesek
ne güzel sevgiliydik, boku yedik evlenerek  

(73)
Bir kuşun olmalı hayata inat
Yani sen hayata, kuş kediye inat
Yaşayacaksınız hep birlikte
Sen kuşa, kedi sana tutunarak
Yanı başında duracaksın hayatın
Hayat senin yanı başında duracak  

(74)
Giden sevgililerin ardından
fotoğrafları kesmemelisin
eksilen fotoğraflar değil
bir uzvudur içindeki aşkların
en çok üzülen yine sen olacaksın
bu yüzden her aşkta sen
hep kötürüm kalacaksın..  

(75)
bizi hiç bir masal almaz artık içine
hiç bir aşk şiiri kabul etmez hikayemizi
yaşın çoktan devirmişse şayet otuzbeşini
artık sen o şarkının girişindeki kemansın
aşk bir kez güvenir her insanın kalbine
bir kez sırt çevirirsen bir ömür bulamazsın.  

Başka bir kıyıda buluşmak üzere
Kağıt Gemilerin Kaptanı 

 
Toplam blog
: 98
: 638
Kayıt tarihi
: 21.08.07
 
 

Zonguldak'ın Ereğli İlçesinde, 1971 Yılının soğuk bir Şubat Gecesi doğdu. İlk ve orta öğrenimini ..