Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '15

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Hayatınızdan 4 harfi çıkarın bakalım neler olacak

“Bir kelimenin, insanın hayatını değiştirdiği çok görülmüştür.”

Balzac

Bundan bir ay kadar önce bir grup dostla sohbet ederken yeni tanıştığımız bir arkadaşımızın sorulan sorulara verdiği yanıtlar dikkatimi çekti.

“Nasılsın?” diye soruyorlar, yanıt  “İyiyim işte”

“İşler nasıl?“ diye soruyorlar “İyi işte”

“Ailen nasıl?  yanıt “İyi işte”

Verdiği her yanıtın yanına “işte” kelimesini ekliyordu.

Biraz konuştuktan sonra aslında hayatında her şeyin yolunda olduğunu ama hayattan keyif almadığını öğrendim.

Bu arkadaşa, her yanıtın sonuna “işte” kelimesini eklemediğinde bile bunun mutluluğuna katkı sağlayacağını, söyledim.

Ayrıca "Her yanıtın sonuna 'işte' kelimesini koyarsanız, vasatı garantilemiş olursunuz ve verdiğiniz yanıtın gücünü zayıflatırsınız"  dedim. 

Bir hafta sonra beni aradığında gerçekten farkında bile olmadan sıklıkla kullandığı “işte” kelimesini artık kullanmamaya özen gösterdiğini söyledi.

Ardından da “Sadece bir kelimeyi bile artık kullanmamaya özen gösterdiğimde duygularımda bu kadar olumlu değişikliğe neden olacağını bilmiyordum,” dedi.

Bu konuşmalar bana bir kez daha kelimelerin sihirli olduğunu hatırlattı.

Her kullandığımız sözcüğün aynı zamanda bilinçaltına bir mesaj olduğunun ve bunun da duygularımızı ve hatta hayatımızı olumlu veya olumsuz etkilediğini bilmek gerekiyor.

Değerli okurum, bir düşünürsek sürekli kullanılan ve bizi güçsüzleştiren, mutsuzlaştıran ne kelimeler var değil mi?

Her şeyin hayalleriniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..