Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '16

 
Kategori
Şiir
 

Hayatla dertleşirken bir başına

Hayatla dertleşirken bir başına
 

 
Uçacakmış gibi kanatlanıyorum her kuşun ardından 
Göçe zorlanıyor ruhum, yolunu kaybetmiş karıncalar tarafından
Hiç mi insafın yok ey vakitsiz batan güneş diyorum
Bakarken karıncadaki çabaya...
 
Taş koyuyor, uçmamı kıskananlar ayağımın ucuna 
Özgürlüğümü engellemek amacı içindeler
Bilmiyorlar ki, candan can gidecek
Ayağımın altından kayarsa toprak...
 
Çekil yolumun üzerinden senle işim yok benim
Ey gölgesi, güneşinden uzağa düşmüş taş
Derdimi cemrelere anlatacağım
Kır çiçeklerine, güllere, orkidelere,
Dalında açmayı bekleyen goncalara
Sen değilsin ki derdime derman
Mıhlanmışsın gözlerinle gözlerime...
 
Kocamandım, çok ağırdım ben de bir zamanlar yerimde 
Bahardım, kıymetini bilemediğim bir hayatın elinde
Kuşların, karıncaların özgürlüğünde
Tutsaktım unutulmuş bir kalbin arka yüzünde...
 
Şimdi kararsızım! Taş mı toplasam, kuş kanadı mı 
Yoksa toprak mı avuç avuç
İçinde karıncalar oynaşan, baharın sevecenliğinde...
 
Kış gelmeden gecelerime sarıp sarmalasam rüyalarımı
Ve bir şeyler biriktirsem, yarına dair baharı aklında tutacak 
Ki, çoktan akıp gitmişti baharlar denizlere
Denizler, okyanuslara karışmıştı
Ellerimde üşürken kış, bulmuştum kendimi o yaz
Hayatla dertleşirken bir başına...
 
Rukiye Çelik
Ankara/5 Mayıs 2016
 
 
Toplam blog
: 145
: 243
Kayıt tarihi
: 26.12.08
 
 

Köy Enstitüsü mezunu bir öğretmenin kızı olarak 10 Kasım 1953 yılında Posof'un ücra bir köyünde a..