Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Hırçın denizin asi çocuğu!!!!

http://blog.milliyet.com.tr/tutuklum_bjk

16 Ağustos '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Hayatla röportaj!!!!

Hayatla roportaj yaptığımı gördüm rüyamda.

"Benimle röportaj mı yapmak istiyorsun?" diye sordu Hayat.

"Zamanın var mı?" diye sordum. Gülümsedi.

"Benim zamanım sonsuzluk" dedi Hayat. "Ne sorular var yüreğinde?"

"İnsanlarla ilgili en çok neye şaşırıyorsun?" diye sordum.

Hayat yanıt verdi.

"Çocukluktan sıkılıp büyümek için acele ediyorlar, sonra yine çocuk olmanın
özlemini duyuyorlar. Para kazanmak içn sağlıklarını kaybediyorlar, sonra
sağlıklarını kazanmak içn paralarını kaybediyorlar. Gelecekle ilgili
endişelenmekten şimdiyi unutuyorlar. Sonra da ne şimdiyi ne geleceği
yaşayabiliyorlar. Deneyim iyi bir ögretmendir diyorlar ama deneyimin
faturasını ödemek istemiyorlar. Hayatlarını kazanmak icin eğitim alıyorlar
ama yaşam ustası olmayı bilmiyorlar. Bu nedenle de hiç ölmeyecekmiş gibi
yaşıyorlar, hiç yaşamamış gibi ölüyorlar."

Hayat elimi tuttu. Bir süre sessiz kaldık. Derin bir nefes aldım. Ona,
insanların neleri öğrenmelerini istediğini sordum.

Hayat yanıtladı.

"Hiç kimseyi seni sevmeye zorlayamayacağını, yapabileceğin tek şeyin seni
sevmelerine izin vermelerini isterdim. Affetmenin affederek
öğrenilebileceğini öğrenmelerini isterdim. Başkalarıyla kendilerini
kıyaslamamayı öğrenmelerini isterdim. İki insanın aynı şeye bakıp farklı
şeyleri görebileceğini ogrenmelerini isterdim."

"Zengin insanin en cok seye sahip olan degil, en az seye ihtiyac duyan insan
oldugunu ogrenmelerini isterdim. Bir sevecen yuregi derinden yaralamanin bir
anda oldugunu; ama iyilestirmenin cok uzun surdugunu ogrenmelerini isterdim.
Seni seven insanlarin duygularinmi nasil ifade edebileceklerini bilmedikleri
icin seni sevmediklerini sanmak yerine onlarin sevgisini hissetmeyi
ogrenmelerini isterdim."

Hayat derin bir nefes verdi. Hayatin nefesi kelimelere donustu.

"Soylediklerimi yuregine kaydet" dedi. Soyledigi cumleyi yuregime kaydettim.

"Baskalarini affetmek yeterli degil, kendini de affetmeyi ogren".

Yuregim kus gibi hafiflemisti.

"Son bir soru daha, Hayat" dedim. "Benden ne istiyorsun?"

Butun odayi beyaz bir isIk kapladi ve Hayat yanitladi.

"Senin kendin olmani istiyorum, yoksa baskasi olurdun. Sana bugun ihtiyacim
oldugunu bil, yoksa bugun benimle olmazdin. Kendi essizligini ve
biricikligini bil; cunku ben kendimi tekrar etmeyecek kadar yaratici ve
zenginim. ve gercekten TEK degerli olanim. Degerimi bil."

AYŞEGÜL OCALI

 
Toplam blog
: 23
: 848
Kayıt tarihi
: 23.05.07
 
 

Ben gezmeyi eğlenmeyi öğrenmeyi ve hayata bağlı yaşamayı seven biriyim. Ülkeme ve vatanıma bağlı ve ..