Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ocak '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
811
 

HAYATTA HİÇ KİMSE BENİ ANNEM KADAR SEVMEDİ

HAYATTA HİÇ KİMSE BENİ ANNEM KADAR SEVMEDİ
 

' HAYATTA HİÇ KİMSE BENİ ANNEM KADAR SEVMEDİ '

Bunu ellibeş yaşında bir adam söylüyordu. Duyunca oldukça hüzünlendim, ' ya baban? ' diye soramadım

'Eşin ve çocukları?' dedim, ' Onlar da sevmedi, onlarınki mecburiyet' dedi. Maddi gücünün farkındaydı...

Küçükken geçirdiği bir hastalık sonucu bacağında yürümeyle ilgili bir problem oluşmuştu. Bu durum rahatsızlık vermekle birlikte günlük yaşamını engelleyecek türden değildi. O yüzden bunu hiç dert etmemiş ve üretmeyi ilke edinip zincirdeki halka olmayı başarmıştı

' Hayatta istediğim her şeyi elde ettim ve ederim, hayatımdaki kadınlar da buna dahil '

Azmine dikkat çekti. Bu günlere çok zor geldiğini nelerle karşılaşıp zorlukların üstesinden geldiğini anlattı. Kendine inanılmaz güven duyuyordu. Belki de bu güven sayesinde ayakta kalmayı başarmıştı.

Buna çalışma ve üretim de eklenince bu günlere geldiği anlaşılıyor. İnsanın kendine güvenmesi elbette güzel bir duygu.

Acaba hayat gerçekten bize istediklerimizi mi veriyor yoksa bizimle dalga mı geçiyor?

Hiçbir ilim, 'İNSAN'  tam olarak çözebilmiş değil. Hayatı da çözümleyebilmiş değil. Sadece teknolojik imkânlar kullanılarak olasılıklar üzerine varsayımlar yapılmış.

Çünkü hayat bir matematik değil. Hayatın, 'Pİ sayısı' diye bir formülü yok.

Sayamayacağımız kadar çok soru varken cevapsız sorular çoğunlukta. Hiç kimse cevapları bilmiyor. Hatta kaç soru var onu bile bilen yok.

Beynimizin çok azını kullanabildiğimizden midir yoksa kullanamadığımız diğer yarısını kullanma formülünü bilmediğimizden midir, bunu da bilmiyoruz.

Çok insanca bir cevapla yetiniyoruz, 'herşeyin cevabı yok'

Gerçekten de yok. Anlam veremediğimiz istem dışı öyle olaylar yaşıyoruz ki... Yaşadığımız bu olaylar gerçekleşsin diye bir çabamız olmadığı gibi önlemek için de yapabileceğimiz hiçbir şey yok.

Neyle, nerede, ne zaman ve nasıl karşılaşacağımız belli değil.

Bunun adı, 'kader' olabilir mi?

'Kadere inanmadığım halde bazı olaylara kader diyesim geliyor' demişti bir dostum.

Bence kesinlikle, 'kader' diye bir şey var. Gizli bir güç sanki.

Kader kime şikâyet edeyim seni bilemem...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Kaadir Mevlama sikayet et! Beni de unutma! Ahmet Balcı da memnun değilmiş de! Pendikten bilet aldı, Üsküdara çıktı! 25 KİLOMETRE ISKA! İranlılar bile El-Abbas füzesiyle daha isabetli atıyorlar. Gıcığı varsa söylesin. Sayısal da oynamayayım. O KADAR DA PARA GİDİYOR.!!!! Yazık! Çoluk çocuğun rızkı gidiyor!

Ahmet Balcı 
 01.01.2008 20:51
Cevap :
:) Sayın yazarım sefalar getirdin. Mevlayla arana giremem, sana gıcığı varsa bide bana gıcık olmasın. Zaten iş yok güç yok sakata gelmim yani... Biz en iyisi Antidepresan T.A.Ş sitesi kuralım, paramız olunca Kadir, çok paramız olunca da Abdulkadir deriz...Sevgiler  01.01.2008 22:12
 

Sizin yazılarınızı (hangisi olursa olsun) bir kez okumak yetmiyor, iki hatta bazen üç kez okuma gereğini duyuyorum. ince bir mizahın , zarif bir esprinin, hafiften bi taşlamanın arkasında çok güzel mesajlar var... hayranım sizin yazılarınıza... Hayatta başarılı olmak...... bunu hep düşünmüşümdür.... para kazanmak mı? şöhret olmak mı? veya istediği herşeyi elde etmiş olmak mı?... bilmiyorum insanlar istediklerini elde ederken, bunun karşılığını (sevgi, aile bağları, v.s.) bazı şeylerle ödüyorlar... keşke hem kazansa hem de sevgi (içten sevgi) (yapmacık olanı değil) karşılık olarak ödenmese.. Elinize yüreğinize sağlık....yazınız herzamanki gibi harika... tebrikler... biz bütün okuyucularınız sizi yürekten seviyoruz...

Kemal Uygun 
 01.01.2008 20:28
Cevap :
:) Sevgili Kemalcan sefalar getirdin. Hakkımdaki zarif düşüncelerine teşekkürler, o senin güzelliğin..İnsanlar her şeyin en güzeline layıklar ama ne yazıkki bu her zaman mümkün olmuyor...Yine de her şeyin en güzelini diliyorum...Sevgiler  01.01.2008 22:03
 

Yazınız ve cevaplarım öyle çakışmış ki, okuyunca hayrete düştüm. Kadın mecburiyetten sevmez bence, her kadın bir anne çünkü. Ve bazen hayat o "Mecburen, mecburiyetten'i" oynatıyor. Elinize sağlık, sevgilerimle...

ROSEMOON 
 01.01.2008 19:51
Cevap :
:) Sayın yazarım sefalar getirdin. Böyle bir konuyu bir kadından dinleseydik eminim o çok farklı anlatırdı. Sanırım kadınlar ve erkekler arasındaki önemli farklılıklardan birisi de bu...Sevgiler  01.01.2008 19:56
 

kader diye tabii ki bır şey var..olmasaydı bir kaç defa cilveleşebilirmiydim... kucak dolusu sevgilerimle...

Yaşam Çiçeklerim 
 01.01.2008 19:44
Cevap :
:) Sayın yazarım sefalar getirdin. Dilerim kaderle tanışıklığın hep güzel şartlar altında olur...Sevgiler  01.01.2008 22:04
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1928
Toplam yorum
: 7346
Toplam mesaj
: 429
Ort. okunma sayısı
: 635
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster