Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '14

 
Kategori
Öykü
 

Hayattan bir kesit..

Hayattan bir kesit..
 

-Oğlum annen bize çok kızacak!

-Neden kızacak ki?

-Oğlum sen manyak mısın yoksa salak mısın? Neden olacak ki kasap remzi amca 5 liralık kıyma verilmez diyince, camına taşı yapıştırarak camları kıran sen değil misin?

-Evet, ben kırdım ne olacak?

-Daha ne olacak diyor, oğlum sen beni çatlatacakmısın?

-Çatlasan ne olur? Zaten akşama kadar yük taşıma ile zaten çatlıyoruz, bir seferde benim için çatla yani.

-Şey yani demek istediğim....

-Ne demek 5 liralık kıyma olmazmış, söyler misin? O adam onu hak etti.

-Ne bileyim ben, hem ben kasapmıyım ki?

-Ben ne hayallerle geldim evde kardeşim et diye ağlıyor, cebimde sabahtan akşama kadar kazandığım beş lira var ve bana kıyma vermiyor.. Hem ben sırtımda yük taşırken bana 2 lira vermesi gerekirken 1 lira veren aç gözlülere ben, yok efendim bu para ile bu yük taşınmaz diyormuyum? Hayır, öyle ise o da hayır demeyecek kardeşim.

-Şimdi ne yapacağız söyler misin?

-Gider aşağıdaki mahalenin kasabından et alırız, hem o duymuştur şimdi olanları, bizide tanımıyor alırız kıymayı kardeşim doyana kadar yer.

-Ulan selim sen var ya...

-Ne olmuş bana?

-Harbi çok yüreklisin, ben olsam başımı öne eğer gerisin geriye giderdim.

-Yok, öyle olmaz, hem kasap remzi pısırıktır kimseye söylemez ismimi, o şimdi bir yalan uydurur aç gözlü paragöz aç gözlü adam. Sende pek pısırıksın be oğlum, çok korkuyorsun.

-Bak bu konuda çok haklısın. Ama ne gereği vardı dükkânın camını aşağıya indirmeye?

Aşağıdaki mahalledeki kasabın dükkânından içeriye girdiler

-Bize beş liralık kıyma verirmisin?

Kasap süleyman veremem der gibi oldu, düşündü..

-Yağlımı olsun yağsız mı?

-Yağsız olsun.

Selim arkadaşı remziye dirsek dürttü, yani gördün mü nasıl beş liralık kıyma verilirmiş dercesine.

Kasap kıymayı çekti, kıymayı alarak evlerinin yolunu tutular neşe içinde..

-Bak gördünmü nasıl aldık kıymayı, bazen sert yapmak gerekiyor, yoksa bu dini imanı para olanlar başka türlü anlamıyor halden.

-Yok, yok sen bir daha yapma.

-Bak bak yine korku trenine binmeye başladın sen.

-Ne alâkası var şimdi? Şimdi kızlar olayı duyunca bizden çekinecekler, zaten zar zor seveceğimiz kızları bulduk.

-Hop dur bakalım şimdi sen orada, ben bir defa hazksızlığa uğradığım için yaptım bunu, hem ben herkese hesap vermem öyle.

-Tamam, yine sen kayışı sıyırdın ve çok konuştun annen yolumuzu bekliyordur çok konuşma.

-Yok, sen sanki çok konuşuyorsun ya.

-Evet, ben senin gibi geveze değilim ama.

-Ne âmâsı maması düş önüme, sakın evde yaptığımızı belli etme.

-Kim ben mi?

-Evet, sen kim olacak ben mi?

-Ama kalbimi kırıyorsun.Tamam artık bir şey söylemiyorum, adımlarını sıklaştır eve geç kaldık.

-Senin yüzünden, bana ne kızıyorsun.

-Kızmıyorum haydi.

 

Mehmet Aluç

 
Toplam blog
: 959
: 197
Kayıt tarihi
: 04.06.13
 
 

Ben Mehmet Aluç 1962 Malatya Doğumlu. Ortaokul mezunuyum. Çocukluğumda okuma hevesim Tarkan çizgi..