Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mayıs '13

 
Kategori
Haber
 

Haydar Çelik'den önemli açıklamalar..

Haydar Çelik'den önemli açıklamalar..
 

Meclis Üyesi Haydar Çelik


Beykoz Belediyesi Meclis üyesi ve aynı zamanda BEYTAŞ Genel Müdürü Haydar Çelik'den önemli açıklamalar..

Beykoz Belediyesi Meclis üyesi ve aynı zamanda BEYTAŞ Genel Müdürü Haydar Çelik, Beykoz Güncel Haber’e konuştu. Yenimahalleli Haydar Çelik ile eksik malzeme nedeniyle yapımı durdurulan Mehmet Emin Pulat Konak İlköğretim Okulu, Küçüksu Yenimahalle Spor Kulübü için planlanan “ büyük” spor tesisi projesi ve BEYTAŞ üzerine sohbet ettik!

İnşaatı durdurulan okul: Yenimahalle Mehmet Emin Pulat Konak İlköğretim Okulu

İstanbul İl Öze İdaresi tarafından İstanbul Sismik Riskin Azaltılması ve Acil Durum Hazırlık Projesi ( İSMEP) kapsamında, ZEKSAN İNŞAAT & BEGÜM YAPI İŞ ORTAKLIĞI’na ihale edilerek, 8 Ekim 2012 günü yenileme çalışmaları başlatılan ve ihale bedeli 4.626. 450 TL olan Yenimahalle Mehmet Emin Pulat Konak İ.Ö.O’nun devam etmekte olan inşaatı, Beykoz Belediye Meclisi’nin Ak Partili üyesi Haydar Çelik’in İstanbul Valiliği’ne yaptığı başvuru neticesinde durduruldu.

Söz konusu şikâyet üzerine okulda inceleme yapan yetkililer, analiz için örnek aldıkları inşaatın yapımının geçici olarak durdurulmasına karar verdi; okulun şu ana kadar yapılan kısmının yıkılıp yeniden inşa edilmesi gündemde.

Haydar Çelik: Kolonların demirleri görünüyordu

Meclis üyesi Haydar Çelik, olayın nasıl geliştiğini gazetemize şu sözler ile aktardı: “ Mehmet Emin Pulat Konak İ.Ö.O. eski haliyle 21 destekli idi; şu anda 44 destekli olacak. Okul için daha önce mahallemizde birkaç yer baktık, bulamadık; ormanda yapacaktık olmadı. Bunun üzerine mevcut okulu ve oradaki sağlık ocağımızı da yıkıp bu alana yeni bir okul yapmaya karar verdik.”

Ben, Yenimahalleli’yim

“ Okul, yapım aşamasına başlandıktan sonra, gidip bir bakmak istedim. Ben Yenimahalleli’yim; bu mahallenin Belediye Meclisi üyesiyim. Ancak gittiğimde orada bazı eksiklikler gördüm ve bunu ilgili müteahide söyledim. Gördüğüm şu oldu; inşaatın kolonlarının demirleri görünüyor, yani basılmamış. Orada kalın mıcır kullanabilirler, kalın mıcır olduğu için demirler arasından geçmeyebilir; betonu basmak için kullanılan vibratörü kullanmamış olabilirler.”

Müteahid, ‘ bir şey olmaz’ dedi!

“ Bu demirler görününce, ben müteahide,  ‘ biz bu okulu yıktık; İstanbul deprem bölgesi. Çocuklarımızın huzurlu olabilmeleri için daha sağlam bir okul istiyoruz. Ancak, bu inşaat niye böyle? Yarın bir deprem esnasında, bir sallantıda ne olur?’ diye sorduğumda, bize verdiği cevap, ‘ Biz bu betonların numunelerini sürekli alıyoruz; herhangi bir eksik yok. Bir şey olmaz; biz onları sıva ile kapatacağız’ şeklinde oldu.

Ben de bunun üzerine kendisine, Yenimahalle’de yapılan Şeref Yıldız Camii’ni işaret ederek, ‘ o zaman gidip ona dökülen betona bir bakın, bir de (sizin döktüğünüz şu) betona bir bakın; aradaki farkı siz de göreceksiniz!’ dedim.”

Valilik, ekip gönderdi

“ Ben bunun üzerine İlçe Milli Eğitim Müdürü ile bu konuyu konuşmaya gittim ve orada bir şube müdürümüz ile görüştüm. Şube Müdürümüz, konu ile Valilik Deprem Araştırma’nın ilgili olduğunu söyleyince, ben de burayı aradım ve durumu izah ederek, kendilerine gerekli tetkiklerin yapılıp yapılmadığını sordum. Bize, ‘ ilgileniyoruz ama bir eksiklik var ise, yine bir ekip gönderelim, baktıralım’ dediler. Ben, daha sonra inşaatın durdurulduğunu duydum. Valilik de inceleme yaptıktan sonra, herhalde beğenmemişler ki, inşaatı durdurmuşlar.”

Müteahitte ciddi manada bir sıkıntı var

“ Bunun üzerine ben neler olduğunu sorduğumda, ‘ beton kalitesinde sıkıntı var, ondan dolayı durdurulmuştur’ denildi. Ben bu durumu yeni atanan İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Neşat Yayla’ya da aktardım. Kendisi de Valilik’i aradı ve benim görüşmüş olduğum kişi ile o da görüştü. Görüştüğümüz kişi, konu ile ilgilendiklerini ve gerekli işlemleri yaptıklarını kaydetti. Ertesi gün Valilik’i tekrar aradığımda, müteahide 1 aylık süre tanındığını, bu süre içerisinde gerekli kontrollerin yapıldığını’ ifade ettiler. Ben aradığımda bu 1 aylık sürenin 21 günü halihazırda dolmuştu. Ama müteahitte ciddi manada bir sıkıntı var.”

Bu tür müteahit sorunları neden sıklıkla yaşanıyor?

“ Bu durumun neresinden tutarsanız tutun; sorun, ya ilgili müteahit firmalarda ya da bu ihaleyi veren denetleme mekanizmasında gerekli kalifiye elemanlar olmadığından, iyi çalışılmadığından ( kaynaklanıyor.) Bana verseler bu görevi, ben her hafta gelir, kesinlikle bir denetim yaparım.”

İSKİ’deki görevlinin cevabı!

“ Ben burada çok büyük bir eksiklik görüyorum. Devletten mi kaynaklanıyor; bütün müteahid firmalar böyle? Örneğin, baktığınız zaman İSKİ bir yol çalışması yapıyor. Geçen gün yolda bir patlağa rastladım ve Meclis üyesi olarak, İSKİ’yi aradım. Ancak burada hafta sonu görevli olan arkadaşımız gelip bu duyarlılığı ve hassasiyeti göstermiyor. Oradaki arkadaşımız, bunun Beykoz’daki 250 bin insanı ilgilendirdiğini düşünmüyor. Ben oradaki görevli arkadaşa, ‘ bu su akıyor; yarın buradaki vatandaşa ya da bana faturayı gönderdiğiniz zaman, bu kaçak suyun bedelini bana yükleyecek misin? Niye gidip buna bakmıyorsunuz?’ diyorum; bana ‘elemanımız yok, şu yok, bu yok’ gibi enteresan cevaplar veriyor!”

Vatandaşların duyarlı olması lâzım

“ Bu konuda vatandaşlarımız da duyarlı olmalı. Ben herkese şunu söylüyorum; ‘ artık, eskisi gibi değil; teknoloji var. Resmini çekip atabilirsiniz; cep telefonları var. Bunları en üst mercilere yazın. Hiç de çekinmeyin. Başbakan’ı ilgilendiriyor ise, Başbakan’a yazın. Duyarlı olun! Vatandaşların buralara sahip çıkması lâzım.  Eğer, bu müteahidin bu eksikliğini biz görmemiş olsak, kim bilir kafasına göre yapıp çıkacaktı. Sonra, yarın bir gün, (yapana da yaptırana da bela okuyacağız.)”

O sıvanın demire yapışmasına imkân yok!

“Ben müteahide diyorum ki, ‘ ben mimar ya da mühendis değilim ama iyi bir gözlemciyim. Sen, bu kolonun üzerini sıva ile kapatacaksın. İstanbul, deprem bölgesi. bu sıvanın o demire yapışmasına imkân yok; yarın bir deprem salladığı zaman, kopacak, düşecek! Ne olacak sonra?”

Ben muhalefet edeceğim!

“ Şimdi birbirlerini suçluyorlar; beton firması onu suçluyor, o onu suçluyor! Bunun gibi birtakım sıkıntılar var. Bekliyoruz, eğer kimse müdahil olmasa da, ben muhalefet edeceğim. Firmaya ( Valilik tarafından) tanınan süre henüz dolmadı.”

İnşaata girmemize izin vermediler

“ Betonların birtakım sınıfları var. c30, c35 gibi… c25’in altına düşenlerde ‘ güçlendirme,’ onun da altına düşenlere ise kesinlikle ‘ yıkıp yeninde yapma’ durumu söz konusu. Ben (gerekirse) muhalefet edeceğim. Hatta dün tekrar inşaat alanına gittim; oradakiler bundan hoşnut olmadı! Belediye Meclis üyesi olduğumu belirtmeme rağmen, inşaata girmemize izin vermediler. Takip ediyoruz konuyu. Çünkü bu okul yıkılsın ve yenisi yapılsın diye baştan beri çok uğraştık. Orada mesela, halı saha vardı. Bu güçlendirmeler için Küçüksu Yenimahalle Spor Kulübü’nün sahasını kaldırdık oradan biz.”

Küçüksu Yenimahalle Spor Kulübü ile ilgili proje

Kulübün kurucusu benim!

“ Küçüksu Yenimahalle Spor Kulübü halı sahası daha yapılırken, biz oradaki arkadaşlara, bu halı sahanın çok küçük olduğunu, bu işin orada olmayacağını söylemiştik. Hatta o kulübün kurucularından biriyim. Orayı ( zamanında) halı saha yapan biziz.”

Orman’dan tahsis edeceğimiz bir alan üzerinde tesis yapma planımız var

“ Şu anda Beykoz Belediyesi olarak, Küçüksu Yenimahalle Spor Kulübü için Orman Bölge’den yazdırdığımız bir yer var; burayı kendilerinden istedik ve 2B’de yazdırdık. Şu anda bu alanın komple olarak spor kulübüne tahsisini istiyoruz. Bu alan 7- 8 dönümlük bir yer.  ( Planı göstererek), haritada gördüğünüz bu kırmızı alan, Küçüksu Yenimahalle Spor Kulübü’nün tesisi olacak inşallah! Burası eski kulüp tesislerinin biraz daha yukarısında, Cola Fabrikası’nın üst tarafında kalıyor; Dr. Ömer Besim Paşa Caddesi üzerinde; Yenimahalle ana caddede.

Biz burayı yapabilirsek, Yenimahalle’deki gençlerimize çok mükemmel bir tesis alanı kazandıracağız. Şu anda buna koşturuyoru. Kavacık Orman Şefliği ‘olur’u verdi; ancak tabii burası için Orman Bakanlığı’ndan onay alınması gerekiyor. Biz bu alanı alarak, buraya spor tesisi yapacağız. Burada antrenman sahası, halı saha, çay ocağı gibi yerler olacak.”

2B’de spor tesisi önceliği!

“ ( Söz konusu bu yerin 2B alanı olması fark etmez.) Spor tesisi alanlarının önceliği var. Yani, Bakanlık onayı için ( 2B süreci beklenilmez.) Çünkü burası kamu sahası olacak. Bakanlık’tan onay geldikten sonra, bunu Gençlik Hizmetleri Spor Müdürlüğü yapacak. Olmadı; o zaman biz Beykoz Belediyesi olarak yapacağız. Hatta alanın bir kısmına iş makinası sokup arkadaşlarımıza antrenman alanı yaratmak istiyorduk ama yer çok dar, hemen dibinde de ev var. Biz biraz daha kaymak istedik ancak bunun için de ( Bakanlık) yazısını bekliyoruz.”

BEYTAŞ kafe ve restoranları

Ben bu işin altyapısından geliyorum!

“ Ben bu işin alt yapısından geliyorum; restorancılığı, pastaneciliği bilirim. Onun için elimden geldiği kadar en iyisini yapmaya çalışıyorum. Biz, aslında BEYTAŞ ile ilgili bir proje yaptık ancak tapu sorunu, öngörümüm, Vakıf arazileri ve 2B sorunları derken, bu projeyi gerçekleştiremedik. Hayalimiz, BEYTAŞ’ın bu projesini gerçekleştirmek.

BEYTAŞ, diyebilirim ki, 20 yıldır hemen hemen aynı şekilde devam eden bir yerimiz; birtakım yenilikler de yaptık tabii ama bunlar yeterli değil.  Özellikle şu anda Cumartesi ve Pazar günleri çok yoğunuz. Bu nedenle de mutfağımız, lavabomuz yeterli gelmiyor. Yine, yemeklerimizi de araba ile taşıyamıyoruz, elde taşıyoruz; mesafe de uzak. İşte, bunların hepsini bir çatı altında toplamak istiyoruz. Örneğin, çocuk oyun gruplarının ayrı bir yerde olması lazım: emzirme odası vs olması lazım. Biz bunların hepsini proje olarak hazırladık.”

Bu sene yapamıyoruz, artık seneye!

“ Beytaş (Sahil), Milli Emlak arazisi üzerinde; sadece kahverengi olan binamız eski NATO iskelesi. Ancak bunlar bize bir engel değil. Şimdiki otoparkın olduğu alanı komple kapalı alan, NATO iskelesinin olduğu yeri ise bahçe olarak düşünmüştük. Kat üzerine de üstü açık bir teras düşünüyoruz; sadece yazın kullanmak için. Bu şekilde çok güzel bir projemiz vardı ancak bu sene yapamıyoruz, artık seneye! ( Söz konusu projeye ait çizimleri göstererek); bu projeyi çok az değiştirdik.”

Kalabalık gruplar alamıyoruz

“ Büyükşehir’in Koru’da bulunan tesisine baktığınız zaman ( HASIR) biz öyle kalabalık gruplar alamıyoruz. Mesela, 300 kişilik bir grubu BEYTAŞ’a alamıyoruz çünkü kahverengi salonumuz en fazla 180 kişi. Bu nedenle, ‘ yeni bir proje yapalım’ dedik. Tabii, bunu Belediye Başkanımızın olur vermesi üzerine yaptık. Ancak ne yazık ki bu sene projemizi yetiştiremedik.”

Alkol kakınca, BEYTAŞ iş yapamayacak dediler!

“ Herkes, alkol kalktığı zaman şu beklenti içerisindeydi; ‘ BEYTAŞ iş yapmayacak!’ Şunu söyleyebilirim, bizim ilk başa geldiğimiz zaman, bize hafta içi gelen kişi sayısı ortalama 50, hafta sonları ise ortalama 160 civarındaydı. Şu anda ise ortalama kişi sayısı 300 civarında.  Cumartesi – Pazar günleri oldukça yoğun geçiyor. İçkili olduğu zamanlarda hafta sonları 160 kişi gelirken, şu anda 300- 350 kişi geliyor. Yani, yüzde 150’nin üzerinde artış olmuş. Vatandaş artık daha rahat geliyor, daha rahat oturabiliyor. Bizden sonra da Beykoz’da birçok yer alkolü kaldırdı.”

Parklanma, büyük sorun

“ Biz geldiğimizde sadece sahildeki tesisimiz vardı; şu anda BEYTAŞ Sahil, Teras Kafe, Kanlıca Teras, HOBİ Bahçesi ve Adliye Kafe olmak üzere 5 yerimiz var. Biz kendimizi ne kadar anlatsak da, asıl vatandaşımızın bizi nasıl gördüğü önemli. Kanlıca’daki sıkıntımız otopark. Burada otopark olsa, biz orada çok daha mükemmel is yapacağız ama insanlar gidip araçlarını park edemiyorlar. TERAS Kafe ise, bu sene daha iyi; insanlar alıştı. Sorun şu; Beykoz, insanları fazla çekmiyor. Kanlıca, Sabancı Öğretmenler Evi, Çengelköy Çınar Altı’ndan öteye geçmiyor insanlar. Bizim burada devlet daireleri kapandığı zaman hayat bitiyor!”

Beykoz’da sahil bandı yok

“ Tesislerimize gelen insanlar genelde dışarıdan gelenler. Beykozluların evleri genelde bahçeli olduğu için evinde böreğini, çöreğini yapıyor, dışarıya çıkmıyor. ACARLAR, Konaklar zaten buraya inmiyor, direk otobandan karşıya geçiyor. O yönden sıkıntımız var. Buna rağmen gene de iyiyiz! İnsanların biraz daha rahatlıkla gelip de park edebileceği alanlar olsa... Beykoz’un sahil bandı yok mesela; bu,  büyük sıkıntı. Sahil bandımız olsa, insanlar akşamları yürüyüşe çıkacak, gelecek, kafeye, restoranta oturacak. Bu konuda örneğin, Bostancı sahili çok güzel.”

Üniversite öğrencileri hafta sonu harçlıklarını çıkartıyor!

“ Şu anda BEYTAŞ tesislerimizde 60 elaman görev yapıyor. Bunların hepsi Beykozlu. Bu insanlara istihdam sağlamışız. Kârlılık olarak bir sıkıntımız yok. Zaman zaman personelimiz artıyor, eksiliyor. Bunun sebebi şu: Hafta sonları yoğun olduğumuz zaman, üniversite öğrencilerinden çağırıyoruz, onları değerlendiriyoruz. Hafta sonlarında Beykoz’daki lise öğrencilerimizi de değerlendiriyoruz. Onları ekstralara çağırıyoruz. Onlar da bu şekilde harçlıklarını çıkartıyorlar. Günlük 40 TL civarında da para veriyoruz kendilerine.”

Canlı müzik

“ Tesislerimizde canlı müzik uygulamasını daha önce kış sezonunda yapmıştık. BEYTAŞ Sahilde, türkü geceleri düzenlemiştik. Rağbet iyiydi; ancak durdurduk. Çünkü biz giriş ücreti almıyorduk, vatandaşımız ise sadece türkü dinlemeye geliyor ve gidiyordu! Oysa ki, biz de bu müzisyenlere ücret ödüyoruz. Bu nedenle bu uygulamayı kaldırdık. Ancak şimdi, bu sefer Kanlıca’da akşamları bir şey yapalım diyoruz. Canlı gitar (olabilir mesela!)”

Tesislerde özürlü öğrenci çalıştırıyoruz

Tesislerimizde Beykoz İş Okulu’nun 3 engelli öğrencisi çalışmaya başladı. Ben daha önce Belediye Meclisi Eğitim Komisyonu’ndaydım. Orada görevli iken, İş Okulu’na ziyarete gittiğimizde burada kurabiye yaparak, bize ikram eden bir kız öğrencimiz vardı; eli yatkın!  Onu BEYTAŞ mutfağa verdik mesela. Şu anda bu okuldan 3 öğrencimiz var tesislerimizde. Bu öğrencilerimize maaş veriyoruz. Onlar orada hiçbir şey yapmasınlar, yeter ki kendilerine öz güvenleri gelsin.”

Müşteri şikâyetleri devamlı takip ediliyor

“ Fiyatlarımızı Büyükşehir sosyal tesislerinin fiyatlarıyla aynı tutmaya çalışıyoruz. Müşteti anket formlarımızı ise değerlendiriyoruz. Masalarımızda anketlerimiz mevcut. Ben bunlara bakıyorum. Mesela yemeğin geç gelmesi gibi bir sorun varsa, sebebini araştırıyorum ve bunu hemen hallediyoruz. Örneğin, geçen gün müşterilerimizden biri bir konuda şikâyette bulunmuş; ben o vatandaşa elektronik postası üzerinden ulaşarak, yanına Ataşehir’e gittim. Kendisi beni karşısında görünce şoke oldu! Bu şekilde onun gönlünü almış oldum.”

Adliye Kafe çok iş yapıyor gibi görünüyor ama…

 “Anket formlarını değerlendirdiğim zaman, iyi bir çizgide olduğumuzu görüyorum. Örneğin, Adliye Kafe’den biz öyle büyük kazançlar elde etmeyi düşünmüyoruz. Bizim için önemli olan, Kaymakamlık’a, Adliye’ye gelen insanların, orada oturup vakit geçirmeleri. Sonuçta, burası haftanın sadece 5 günü iş yapıyor ve en yoğun olduğu saat, sabahın erken saatleri ile öğlen vakitleri. Üstelik, saat 16.00’dan itibaren de kapalı. Yani ayın sadece 22 gününde iş yapan bir yer. Burası dışarıdan bakıldığında çok iş yapıyor görünüyor ama Adliye Kafe’de daha çok ‘ hizmet’ anlayışı gündemde.

Eski Kaymakam Aydın Ergün’ün projesiydi

“ Buna vesile olan kişi ise, eski Kaymakamımız Aydın Ergün Bey’dir. Kendisi Adliye önünde bir kafe ile ilgili olarak ufak bir proje yapmıştı. Bunu benim ile paylaştı. Ben de bunun üzerine kendisine, ‘ Kaymakamım, yaparsak, daha güzel bir şey yapalım’ dedim ve bunun üzerine bir proje çizdirdik. Belediye Başkanımız da onay verdi. Sonuçta güzel bir şey oldu.”

HOBİ Bahçesi’nde mangal kiralamak 5 TL!

“ HOBİ bahçemiz, geçen senelere göre, bu sene daha yoğun. Burada piknik masalarımız var. Büyük bir tane mangal da koyduk. İsteyen vatandaşlarımız burada piknik yapabilir veya hafta sonu kahvaltı yapabilir. Bunun için ücret alınmıyor. Sadece mangal yapılacak ise, ücreti 5 TL! Mangalı biz kendileri için hazırlıyoruz.”

Yemek yedikleri Beykoz resimli tabakları satın alabilecekler!

“ Sürahiler, su şişeleri, tabaklar, çorba kâseleri her şey cam olacak. Şu anda numuneler topluyorum. Yalnız, tabaklarımız bu numunelerdeki gibi renkli olmayacak! Ve biz bu tabakların içine Beykoz resimleri bastıracağız. Şu anda bunun üzerinde çalışıyoruz. Kışa kadar yetiştireceğiz bu tabakları.”

Masalardan tuz kalktı

“ ( Obeziteyi önleme çalışmaları kapsamında), masalarımızdan tuz kalktı. Ancak müşterimiz isterse, kendisine tuz getiriyoruz tabii!”

Beytaş Card uygulaması!

“ Ayrıca Beytaş indirim kartı uygulamasına da başladık. Bunları gelen müşterilerimize veriyoruz ve sürekli müşterilerimize bir indirim uyguluyoruz. Ayrıca, bu kartlar arasında bir çekiliş yapıyoruz ve kart sahiplerinin özel günlerinde ( evlilik, doğum günleri… gibi) kendilerini davet ederek, misafir ediyoruz. Müşterilerimizin kartlarında puanlar birikiyor. Haftada 3 sefer gelen kişi ile, daha az gelen kişinin indirimi tabii ki farklı olacak. Kartlarımız verilmeye başlandı. Adliye Kafe hariç, diğer BEYTAŞ tesislerimizde bu kartları dağıtmaya başladık.”

Adliye Kafe’de yemek kartları kullanılabilecek

“ Bu arada, Adliye Kafe’de bundan sonra ( SODEXO… gibi ) yemek kartları da kullanılabilecek; bunun uygulamasına başlayacağız. Bu bilgiyi de vermiş olalım.”

Her türlü eleştiriye açığız

“ Biz her türlü eleştiriye açığız. Vatandaşlarımız BEYTAŞ tesisleri ile ilgili her türlü talep,  şikâyet ve önerilerini bizler ile paylaşabilirler. Bundan mutluluk duyarız!”

Başkan Çelikbilek'e teşekkür

"Bu güne kadar yapılan çalışmalarda bize güvenen ve inanan Belediye Başkanımız Yücel Çelikbilek'e desteklerinden ötürü teşekkür ediyorum.."

Söyleşi: Arzu Başlantı

 
Toplam blog
: 9
: 840
Kayıt tarihi
: 25.02.13
 
 

Yerel gelişmeleri en doğru haliyle genele ulaştıran bilgi, resim vs.. ..