Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Haydarpaşa Garı'nda yangın

Haydarpaşa Garı'nda yangın
 

Uzun zamandır Galata Kulesine çıkmayı planlıyordum, bir türlü denk gelmemişti. Bu sabah kesin kararımı verip yola düştüm. Her zamanki gibi arabayı Haydarpaşa'da TCDD nin otoparkına bırakıp vapurla Karaköy'e geçtik. Vapura giderken o güzel yapının önünden geçerken eski bir dostu görmüş gibi tebessümle baktım. Büyük taşların üzerinde yükselen yaklaşık 100 yıllık bu bina İstanbul'un simgelerinden biri olmuştu. Vapuru beklerken ön cepheden bir foto da çekmeyi ihmal etmedim.

İşimizi bitirip Karaköy'den 15:30 vapuruna bindiğimizde Haydarpaşa'daki yangın dolayısıyla vapurun direk Kadıköy'e gideceği anonsu yapıldı. Ve yola koyulduk, vapur Haydarpaşa'ya ilerledikçe kara dumanları görüyorduk. Ve tam Harem hizasında alevleri gördük, iş ciddi idi. Sabah fotografını çektiğim garın önüne yaklaştığımızda görüntü inanılmazdı. Bir fotosunu eklediğim görüntüden de anlayacağınız gibi geri dönülmez bir durumdaydı Haydarpaşa Garı.

Bir ihmaldi belki, müdahaleye geç kalınmıştı. Kadıköye varıldığında alevler denizden söndürülmeye çalışılıyordu. Beş on dakika sonra kızıl alevler yerini kirli dumanlara bırakmıştı. Çatı tamamen kül olmuştu, içerisi ne alemdeydi bilmiyorum. Ana garın Gebze'ye taşınacağı ve binanın yeri değişik haberlere konu olması akıllara değişik senaryolar getiriyordu. Tarihi eserler ne kadar sahip çıktığımız bir kez daha hatırlandı.

Arabayı park ettiğim otoparka ulaşmak mümkün değildi, emniyet (polis) kimseyi o hatta sokmuyordu. Neyse güçlükle bir bir buçuk saat sonra arabamıza ulaştık ve bölgeden ayrıldık, aklımız Haydarpaşa Garında kalarak......

 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..