Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ekim '12

 
Kategori
İstanbul
Okunma Sayısı
259
 

Haydarpaşa garı ne olmalıdır?

Haydarpaşa garı ne olmalıdır?
 

Haydarpaşa garının nostaljik anıları bitmeyecek kadardır.


Haydarpaşa garı Anadolu'dan gelenlerin İstanbul'a girdiği ve İstabul'dan gidenlerin çıktığı ana kapılardan biri olduğu kadar; nostaljik izleri ve konumu da mimarisi kadar güçlü ve değerlidir.

Toplu taşımayla İstabula gelenlerin Kervanlardan sonra ilk kullandıkları yöntemin tren olduğunu düşünüyorum, sonra otobüsler, sonra uçaklar devreye girmiştir. Tabii ki denizden gemiyle seyahat çok eskidir ama Anadoludan İstanbula geliş için sınırlı kullanılan bir araçtır.

Tarihte Akdeniz ile Karadeniz arasında sefer yapan gemilerin ilk yanaştığı yer olarak bilinen Bahçekapı semtiyle oluşmaya başlayan İstanbul, günümüzde Gebze - Silivri aralığına genişlemiştir.  Genişlerken Bahçekapı limanı doldurulup kara parçasına dönüşmüş, Sirkeci'den başlayan otobüs seferleri Topkapı'ya oradan Esenler'e taşınmış, kervanların konakladığı hanların nereler olduğu kaybolup gitmiş, ilk havalanı olan Yeşilköy'ün taşınılması konuşulmaya başlanmış ama ne Sirkeci ne de Haydarpaşı garları görkemlerinden hiçbir şey yitirmeden oldukları gibi durmakta ve gezinti amaçlı dolaştığınızda mimarileriyle tarihi, atmosferleriyle nostaljik yapılarını oldukları gibi koruduklarını hissetmemek mümkün değildir. Günlük yaşamımın akışında zaman zaman her ikisinden de geçerim ve her defasında bana yeni bir şey düşündürürler.

Şimdilerde zaman zaman Sirkeci garında kültürel programların yapıldığını okuyoruz ama ne yazık ki Haydarpaşa garının otel yapılmak üzere satılmasının projelendirilmekte olduğu haberlerini de okumaktayız. Haydarpaşa garı'nın otel olmasının rantı yüksek olabilir ama rasyonel projelendirilirse kültür merkezi olmasının da rantı otel kadar olacaktır. 

Haydarpaşa anı defteri hazırlansa içinde tahmin edilmeyecek mizahlar, trajediler, düşünsel derinlikler yer alacaktır ve kültür merkezi olursa  İstanbul'u Haydarpaşa ile başlayan her insan zaman zaman o orada oluşacak kafeteryaya, hatta kafeteryaya dönüştürülecek vagonlara giderek nostaljik duygular yaşayacaktır.

Haydarpaşa garı mimarisi kadar, nostaljik ve sosyolojik  değerini koruyacak nitelikte bir projeyle kültür merkezine dönüştürülmelidir ki; otel yapılmak üzere satılarak tarihine sosyolojik hatırasına yabancılaştırılmamalıdır.

Haydarpaşa garı anıları öldürmeyecek şekilde projelendirilmelidir...

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Ben de sn Altınordu gibi mutlaka Gar olarak kalmasından yanayım.Evet GAR SÖĞÜTLÜÇEŞMEYE GÖTÜRÜLECEK, AMA YANLIŞ BİR PROJE.Haydarpaşa gar olarak yapılmıştır, gar olarak kalmalıdır. Örnekleri çok.Eskinin boğazın incileri olan iskeleleri Kafe ve Restoranlara dönüştürüldü, güzelim saraylar lokanta oldu, nostaljik pastaneler Markiz gibi ,Karaköy gibi, LÖbon vs gibi değişime uğradılar,tadı tuzu kaçtı.Karaköy iskelesi ile Kadıköy iskelesi , BEYAZIT MEYDANI 1960'lı, 70'li yıllarda bizler için keyif mekanlarıydı. Vapurdan inince büyük zevk alırdık. YA ŞİMDİ???. Yazınız bir derdimi depreştirdi.Ancak çok güzel bir yazı. Elinize sağlık. Sevgi ve selamlarımla.

yılmaz çetingöz 
 22.10.2012 16:34
Cevap :
Katkınıza teşekküre dyorum. Sevgiler selamlar...  22.10.2012 20:40
 

Gar olarak kalmalıdır. Saygılar.

ARAL 
 20.10.2012 14:57
Cevap :
Gar Söğütlüçeşmeye taşınacak. selamlar...  20.10.2012 20:16
 
 
Toplam blog
: 612
Toplam yorum
: 2068
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1178
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster