Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '19

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Haydi, Hareketlenin Biraz...

31 Mart yerel seçimlerinin üzerinden yaklaşık üç ay geçti…

Belediye yönetimimiz bu süreç içinde kutlamalarla uğraşmaktan ve Belediye içindeki yönetim değişiklikleriyle uğraşmaktan Belediye çalışmalarına bir türlü dönemedi… Didim gibi turizmde iddialı olmaya çalışan kentlerin, zamanını verimli işlerle değerlendirmesi beklenir…

Belediyelerin yaşamında üç ay çok önemli süreçtir… Didimliler’in serzenişlerini yönetimler eğer hissedemiyorsa bir iletişim sorunu da var demektir… Belediye yönetimi eğer sosyal medyayı tararsa bir takım rahatsızlıkları görebilir… Didim’e yönelik şikâyetler, basınla ilgili olmamdan dolayı mesaj, telefon ve birebir görüşmelerde bana da iletiliyor… Bunların bazılarını yönettiğim Didim’in Gündeminde neler var, Didimli Emekliler Grubunda ve köşe yazıları yazdığım Özgürses Gazetemizde ve Milliyet Blog’da Didim kamuoyuna duyurmaya çalışıyorum… Tüm bunlar Belediye yönetimince ne derecede dikkate alınıyor, değerlendiriliyor ve önemseniyor doğrusu bil(e)miyorum…

Yaklaşık bin kişinin çalıştığı belediyemizde çalışmaların verimliliği ne düzeydedir, bankamatik memurları- çalışanları- ilçemizde de var mıdır merak ediyoruz… Didim Belediyemizin diğer CHP’li Belediyeler gibi emeğe saygılı olduğunu biliyoruz ama personel verimliliğinin de değerlendirilmesi gereklidir…

Didim’deki olumlu ve olumsuz değişimlerin farkına en çok Didim’de yazlığı olan ve sadece yaz dönemlerini Didim’de geçiren tatilciler varıyor. Ülkemizin her köşesinden ve Dünya’nın birçok ülkesinden gelerek Didim’i yaşamlarının son deminde mekân olarak seçmiş Didimliler de ilçelerinde tüm olup bitenleri, gelişmeleri yakından takip etmektedirler ve Belediyemizi çeşitli yollarla uyarmaktadırlar… Didimliler hiçbir zaman “büyüklerimiz iyi bilir” anlayışında olmadıkları gibi her türlü eleştiriyi de açıkça yapmaktadırlar…

Avrupa ülkeleri birer kurallar ülkesidir (uzun süre yaşadığım için biliyorum)… Herkes istediği her şeyi yapamaz… Bireyler ülkelerinin kurallarına uymayı bir görev bilirler ve uymayanları da uyarırlar…

Ülkemiz genelinde yaşadığımız kuralsızlıkların en çok yaşandığı yerlerden birisi de turizmde iddialı olmaya çalışan Didim ilçemizdir… Herkesin her şeyi bir kurumdan izin almadan kafasına göre yapma eğiliminin yaygın olduğu ilçemiz, bu ve buna benzer nedenlerle gitgide düzensizleşiyor…

Sokağınıza kendi kafanıza göre bir bariyer yapabilirsiniz hatta siparişle yaptırabilirsiniz de… Didim ilçemizin sokakları bu yüzden estetikten, standarttan uzak, her türlü tehlikelere açık bariyerlerle doldu…(Çağdaş anlayışlarda bariyerlere yer yoktur.)

İsteyenin istediği büyüklükte, standartlara uymayan kalitesiz güneş enerjilerini çatıların uygun olup olmadığına bakmadan yaptırabilir hatta tonluk su depolarını da binanın taşıyıp taşımayacağını düşünmeden yanına ekleyebilirler. Didim’e şöyle yüksek bir yerden hatta kendi çatınıza çıkıp baktığınızda mezbeleye dönmüş bir kirlilik ve görüntü kirliliği ile karşı karşıya kalırsınız… Yılların kiriyle pasıyla sözde temizlenme aracı olarak kullanılan bu sular gerçekte bir sağlık sorununu da beraberinde getiriyor… Solunum yolları ve akciğer hastalıklarına neden olma potansiyeli yüksek bu sistem, ölümcül “lejyoner hastalığına” neden oluyor… Kaynağını da kalitesiz güneş enerji sistemlerine bağlıyor… Turizm kentlerinin de Dünya sağlık örgütü tarafından bu yönde denetlenmesi gerekiyor… Didim bu tehlikenin içindedir. Belediyemizin biran önce bu düzensizliğe ve sağlığımızı tehdit eden bu duruma müdahale etmelidir…(1)

Didim ilçemiz gelirini turizmden sağlarken, gitgide herkesin her şeyi rahatlıkla yapabildiği kuralsızlıkların da ilçesi oldu… Yaz ayları sıcak geçer ilçemizde… Haliyle pencereler açık yatarsınız geceleri… Yatarsınız da nasıl yatabilirsiniz ki gürültülerden… Geldikleri yerlerde bu tür gürültüleri yapmayanlar tatil beldelerine gelince tüm kuralsızları yapmayı kendilerinde bir hak gibi görmeye başlıyorlar… Sabahın üçüne dördüne kadar gürültü yapıyorlar… Bunları denetleyen bir sistem de olmadığından bu seferde kavgalar çatışmalar başlıyor… Yaşamının son deminde Didim’den ev alarak yerleşmeye karar verenler, bu durumdan çok rahatsız oluyorlar. Kendilerini koruyacak bir sistemin- kuralın- olmadığını da görüyorlar. Hiç değilse yoğun bu dönemi Didim dışında geçirmeyi bile planlıyorlar…

Didim ilçemizde sıralanacak o kadar çok kuralsızlıklar var ki… Belediye yönetiminin bir an önce kendi işine dönmesini ve Didim adına kısa ve uzun vadeli çalışma planlarını ortaya koyarak çalışmaya başlamalıdır… Festivalleri ve kültürel etkinlikleri verimlilik ve yararlılık açısından tekrar bir değerlendirmeye alıp bu yönde önemli tasarruf yapmalıdır… Kuralsızlıkların yaygınlaşmasını önlerken zabıtanın yetmeyeceği de bilinmeli ve bu yönde eğitici bir çalışmanın içine de girilmelidir…

     Haydi, başlayın gari…   

      

(1) - Bu konudaki detaylı yazıma bu linkten ulaşabilirsiniz. http://blog.milliyet.com.tr/gunes-enerjili-su-isitma-sistemleri-ve-lejyoner-hastaligi/Blog/?BlogNo=486913

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..