Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '06

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Haydi Cumhuriyet kadınları

Haydi Cumhuriyet kadınları
 

11 Ekim 2006 gecesi Show TV ana haber bültenlerinde yaşanan rezaleti dile getirmek istiyorum bu yazımda. Reyting uğruna hangi değerlerin hangi ilkelerin ayaklar altına alındığını sizlerle de paylaşmak istiyorum.

Basında yaptıkları dillere düşmüş Cübbeli bir adam yayına çıkarılmış ancak, bu adam kadın sunucuyla röportaj yapmak istemediği için yerine erkek sunucu çıkarılmış onunla röportaj yapmıştır.

Çağdaşlıktan bahseden bir kanalın böylesine kadını aşağılayan bir davranışa onay vermesi anlaşılır gibi değildir. Üstelik bu ve bunun gibi insanların ülkeye sokmak istedikleri rejim bu kadar açık ortaya konurken. Sadece reyting ve çıkar uğruna böyle bir olaya nasıl meydan verildiğini hala anlamamaktayım. O zaman biz bu olaydan şunu mu anlayalım? Her tv programında bu tip kişiler kadın sunucularla konuşmak istemediklerin de kadın spikerlerimiz kenara çekilecekler? Erkek sunucular devreye girecekler? Günah ya…

Bu tip tavizlerin laikliği yok etmeye İran rejimini bu ülkeye sokmak isteyenlerin sarf ettikleri çaba olduğu gün gibi ortadadır. Gün gelip kadın hakim karşısına da çıkmak istemeyecekler o zaman onlara erkek hakim mi bulacağız? Çağdaşlık nutukları yapan bu kanalın samimiyetine inanmıyorum. Ve Defne Samyeli’nin böyle bir olay karşısında sadece kapanış konuşmasında tepki göstermesini de yerinde bulmuyorum. Eğer kanal gerçekten samimi olsa idi bu tavır karşısında reyting düşünmeksizin bu zattı direk kovardı ve gerekli açıklamayı yayın akışı içerisinde yapardı. Yapması gereken en doğru davranışta bu olurdu zaten. Çağdaş kadını simgeleyen Defne Samyeli’nin de bu tepkiyi en başında koymasını beklerdim.

Medyanın bu tip laiklik düşmanı insanlara taviz vermemesini umud ediyorum. Buna inanmak istiyorum. Cumhuriyet kadınlarını bu kadar aşağılayan bir tavra destek vererek Cumhuriyetimizi tehdit altına soktuğumuzun farkında değimliyiz acaba? Bu tavra karşı tepki vermekte geciken kadın derneklerimizin de neden suskun kaldıklarını nerde olduklarını merak ediyorum doğrusu. Bu tavra bir şekilde destek veren bu kanalı kınıyor ve bu konuda Cumhuriyet kadınlarını göreve çağırıyorum. Haydi Cumhuriyet kadınları bu zihniyetlere destek verenlere duyarsız ve tepkisiz kalmayalım.

 
Toplam blog
: 295
: 3718
Kayıt tarihi
: 01.10.06
 
 

Milliyet Bloğa nasıl geldim ve nasıl yerimi aldım bilmiyorum. Sanırım uzun yıllar okuduğum bölüml..