Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '13

 
Kategori
Eğitim
 

Haydi şimdi devam et

Haydi şimdi devam et
 

Değerli  ebeveynler ve sevgili öğrenciler, maratonun 20.dakikası geçti. Artık ilk yarının bitmesine 1 aydan kısa bir süre kaldı. Daha bu satırları okurken bile kalp atışlarınızın hızlandığını, boğazınızda bir düğüm hissettiğinizi, derin bir offff çekseniz dahi içinizin boşalmayacağını hissettiğinizi biliyorum. Nasıl mı? Çünkü biz de aile olarak bu yarışın içindeyiz. Biraz oğlumdan bahsetmek isterim. O da kendi kulvarında koşmaya çalışıyor. Kendi kulvarı diyorum çünkü onu yarışamayacağı kulvarlarda koşmaya zorlamak tamamen yarış dışı kalmasına neden olurdu. Bu haliyle dahi zaman zaman yorulduğu, kendince hayatta başarılı olabileceğini fakat bu kadar yorulmayacağını düşündüğü yeni hedefler bulmaya çalıştığı zamanlar da oldu. Bir anne olarak ben de sizler gibi hatalar yaptım. Onu zorladığım zamanlarda oldu. Kızıp küstüğümüz zamanlar da. İlk aylarda önündeki hedefe değil bitirdiğin yola bak dedim. Ocak ayını geçirdiğimiz zaman da kalan zamanın geçmiş zamandan çok daha az olduğunu göstermeye çalıştım. Yapabildikleri ve yapamadıklarıyla o benim oğlum ve ben onu seviyorum… Şimdi artık taktik zamanı. Çalışacağını çalışabildiği kadar çalıştı. Gıda, motivasyon ve kurs desteklerini aldı. Şimdi sınav taktiklerini sindirmeye geldi sıra. Belki onun ve benim şanslı olduğumuzu düşünenleriniz vardır. Ama sevgili ebeveynler şunu unutmayın ki ben de anneyim. Çocuğunuza sesinizi duyurmanın zorluklarını ben de yaşıyorum. Aslına baktığınız zaman güzel bir şey. Çünkü ozaman bir aile olabiliyoruz. Yoksa iş ortaklığı olan bireyler olurduk. Ben amir o memur…

Son olarak sizlerle bugün oğluma söylediğim sınav taktiklerinden birkaç satır paylaşmak istiyorum. Şimdiden uyku düzeni oluşturması, yaklaşık 8 saatlik bir uyku alması gerekiyor. Gireceğiniz sınav uzun bir sınav ve beyin sürekli çalışacağından sizi uzun zaman idare edecek yakıta ihtiyacınız olacak. Tıpkı bilgisayar oyunlarında olduğu gibi. Bunun için oyun başlamadan yakıtı depolamanız gerekiyor. Sıkı bir kahvaltı yapın. Peynir, zeytin, haşlanmış yumurta ya da tost yerseniz yanında haşlanmış yumurta ideal bir kahvaltı olacaktır. Bu kahvaltıda reçel bal gibi seçenekler yok. Çünkü glikoz adrenalini arttırır ve bu da heyecanı tetikler. Bu nedenle ne kahvaltınızda ne de sınav esnasında yanınızda şekerli bir yiyecek bulundurmayın. Doğal şeker elbette olabilir. Kahvaltıda pekmez, sınavda kayısı, üzüm gibi yiyecek bulundurabilirsiniz. Şu da  sadece su bile yeterlidir. Sevgili anne babalar en önemlisi de çocuğunuzun rutinini bozmayın. Özellikle o sabah çatışmaya girmeye hiç gerek yok. Unutmayın bir tek siz değil herkes heyecanlı şu anda. Bildiğim yerlerden gelecek mi? Sorular zor mu kolay mı? Süre yetecek mi? Herkes bu soruları soruyor. Cevabı hepbirlikte 24 Mart'ta öğreneceğiz. Sınav esnasında yorulduğunuz anlarda nefes egzersizlerinizi yapın, çok kısa aralıklarla elbette. Bu heyecanınızı bastırmanızda, yeniden hız almanızda faydalı olacak. Turlama tekniğini unutmayın. Gereksiz yere sorularla inatlaşmayın. Süre çünkü çok önemli. Başta söylemiştik ya, şimdi taktik zamanı. Daha çok bilen değil, doğru taktikleri uygulayan ipi göğüsleyecek. Son bir tüyo. Eğer sınav esnasında dikkatinizin dağıldığını hissederseniz kendinize soracağınız 3 soru var. “Ellerim nerde duruyor? Kalemi nasıl tutuyorum? Kaçıncı sorudayım?  Haydi şimdi devam et….Hepinize başarılar

  

 
Toplam blog
: 14
: 436
Kayıt tarihi
: 01.10.12
 
 

Burslu okuduğum Ankara Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık Bölümünden mezun olduktan sonra profes..