Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Haydi uyan bakalım

Haydi uyan bakalım
 

Şimdi uyandı, kahvaltısını hazırladım hemen. Sonra da giydirip işe götürüceğim daha. Koca bir gün onu bekliyor. İştede bir sürü can sıkıcı toplantıları var, katılması gereken. Bari akşama biraz yürüyüş yaptırayım. Oturmaktan bacakları tutulmasın...gerçi sigara filan kesinlikle içirtmiyorum ama az egzersiz yapiyoruz. Günde 1 gram C vitaminini eksik te etmem bu kış zamanında. Hem direncini arttırıyor...hem de antioksidan etkisi gösteriyor.

Yabancı birisinden söz etmiyorum. Vücudumuzdan bahsediyorum canım. Ben benimkine böyle bakıyorum, sizinkinin de buna benzer ihtiyaçları vardır, belki de çok daha farklıdır. Bilemem.

En iyisini siz bileceksiniz artık. Bir şey de diyemem.

Ama öyle değil midir?

Bu vücudu beslememiz gerekir. Sonra temiz tutmak ta lazımdır. Eğlendirmezsek o da olmaz...daha bir sürü şey.

Mesela bir yerlerdeki toplantıya gitmemiz lazımdır. Eee bu vücudu oraya kadar götürmek gerekir duruma göre yürütür...ya da bir araca bindiririz. Halbuki aklımızda ya da düşüncemizde, o gideceğimiz yere çoktan varmışızdır. Fakat sonuçta fiziki bir boyutta yaşadığımız için bu kütleyi ille de oraya taşımamız gerekir, işin yapılabilmesi için.

Böyle düşününce farklı bir boyutta bakıyorsunuz kendinize ve hayata.

Geçenlerde bir film izledim “Atonement” (güzel bir film* tavsiye ederim). Orada filmin kahramanı bir köşecikte ölüyor. Anıları da yaşadıkları da bitiyor. Vücudu oracıkta uzanmış yatıyor. Heryere taşıdığı, baktığı o beden orada boylu boyunca yatıyor sessizce (o bedenin orada sessizce yatıyor olması bakımından bağlantı kurdum yukarıda anlattıklarımla...yoksa filmin konusu bambaşka)

Adeta bir makina gibi çalışan bedenlerimize çoğu zaman gerekli özeni göstermiyoruz.

Ruhsal açıdan hırpaladığımız gibi fiziksel bakımdan da hoyratça kullanıyoruz.

Bu arada bedenlerimizin ne de çok ihtiyacı var... Hiç boş vermeye gelmiyor. Hani bakarsan bağ, bakmazsan dağ olur misali...hep bir özenli olmak lazım...zor iş valla.
Ha unuttum eklemeyi, tabii bu arada çocukluk zamanları en harika olanı...birileri bakıyor bir şekilde...hatta eğlendiriyorlar bile.

* Atonement link: http://www.imdb.com/title/tt0783233/

 
Toplam blog
: 237
: 1302
Kayıt tarihi
: 06.08.07
 
 

Biyolojinin son yıllarda, özellikle son 10 yılda içeriğinin yoğun bir şekilde moleküler düzeye inmes..