Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

AYFER AYTAÇ GAZETECİ YAZAR

http://blog.milliyet.com.tr/ayferaytac

15 Ocak '21

 
Kategori
İnançlar
 

Hayırlı Cumalar

ALLAH' ım her daim haramdan sakındır.Taatin ile beni masiyetinden uzaklaştır. Fazlu keremin ile bana senden gayrisini unuttur. Güzel olan her ne varsa, mübarek Cumalar hürmetine gönlümüzden ömrümüzden, evimizden eksik etme...Âminn...
 
Bir gün Hızır (a.s.) hamamda yıkanan bir ihtiyarın yanına yaklaşmış. Etrafta onca geç varken, ihtiyar kendi kendine yıkanmaktaymış. Hızır demiş ki: 
-" Ey ihtiyar! Gençliğinde yaşlılara yardım etseydin şimdi şu gençler de sana yardım ederlerdi."
İhtiyar adam şöyle cevap vermiş: 
- "Ben gençliğimde yaşlılara yardım ederdim ama zamane gençliği şimdilerde yardım etmez olmuş." 
Hızır (a.s.) ihtiyarın yanına gitmiş, bir taraftan ihtiyar adamın sırtını keselerken bir taraftan da konuşmaya devam etmiş: -"Demek ki yaptığın yardımları içinden gelerek yapmamışsın, Allah’ın sevgisini kazanamamışsın, yoksa ettiğin o hayrı neden görmeyeceksin ki?"
İhtiyar adam şöyle demiş: 
-"Eğer yaptığımı Allah için yapmasaydım, O’nun sevgisini kazanmasaydım, Allah bugün benim sırtımı Hızır’a keseletir miydi?" 
Hızır (a.s.) duydukları karşısında çok şaşırmış. 
-"Allah’ım" demiş, "bana verdiğin Seni sevenlerin listesinde bu ihtiyarın adı yok, bu nasıl olur?" 
Yüce Allah şöyle seslenmiş: 
-“Ey Hızır! Biz, bizi sevenlerin listesini sana verdik ancak bizim sevdiklerimizin listesi bizim yanımızdadır..."
 
 Allah'ın sevdiklerinin listesinde olma arzusuyla bundan sonraki kalan ömrümüzde iyi bir Müslüman olma yoluna koyulalım inşallah. İyi bir Müslüman temsil ettiği dinin sorumluluğunu üzerinde taşımalı, davranışlarıyla çevresine güven vermeli, yaptıklarıyla örnek olmalı, dürüst olmalı, yüzünde tebessüm bulundurmalı, kimseyi kandırmamalı, güven duygusunu kötüye kullanmamalı; özü sözü bir olmalı. İster dil, ister el, ister göz ve diğer organlarıyla hiç bir canlıya zarar vermemelidir. Zira bu dünyada bir dilimiz var, hesap gününde ise bütün uzuvlar dile gelecek dünyalık yaşanmışlıklarımız hakkında şahitlik edecek.
 
Kendi kendimize soralım, bu zamana kadar ne derece Müslümanca yaşıyorduk. Ne kadar dünya, ne kadar ahiret endişesi içinde bulunuyorduk. Allah gaflet uykusundan ayılanlardan ve hakikati bilenlerden eylesin. Gerçek körlük: baştaki gözlerin varlıkları görememesi değil, kalp gözlerinin kör olması ve ilahi gerçekleri görememesidir. Baştaki gözleri gördüğü halde gerçekleri göremeyen nice gözler vardır. Gözümüz her daim doğru yönü görenlerden olsun.
 
Allah’ın Rahmetini çekecek iyi kullardan olmamız umuduyla ve dualarınızda yer almak ümidiyle, hayıtlı Cumalar. Hayırlı vakitler İnşâALLAH...
 
Ayfer AYTAÇ
ayferaytac.com
 
Toplam blog
: 622
: 205
Kayıt tarihi
: 08.12.14
 
 

Gazeteci-yazar ..