Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '09

 
Kategori
Mizah
 

Hayri Bey Ergenekoncu mu?

Hayri Bey Ergenekoncu mu?
 

Gaffar abla dert dinliyor


Gaffar abla Dert Dinliyor

gaffarabla@gmail.com

Ankara Bahçelievler’den Yusuf Yusufçuk soruyor:

Sevgili Gaffar abla, bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine size yazıyorum. Yazmadan önce yazıp yazmama konusunda çok düşündüm, “Ya Gaffar Abla’nın e-postası da izleniyorsa, ya fişlenirsem!” diye çok endişelendim ama baktım olmayacak, içimdeki kuşkular beni yiyip bitiriyor, vereceğiniz yanıtla beni rahatlatacağınızı umarak ne olursa olsun size danışmaya karar verdim.

Sevgili Gaffar Abla; biliyorsunuz nicedir bir Ergenekon meselesi var. Gerçi bizim başımızdan meseleler eksik olmaz ama bu sanki başka. Hiç ummadığın anlarda dalga dalga geliyor, her dalgada bir de bakıyorsun aklından hayalinden geçmeyen isimler, insanlar gözaltına alınıyor. Aklımın ucundan geçmeyen insanlar “Ergenekoncu” denerek gözaltına alınıp tutuklandıklarına göre, acaba bizim Hayri Bey de Ergenekoncu mu diye kaç gündür gözüme uyku girmiyor Allah seni inandırsın. Neden dersen, Hayri Bey’in Ergenekoncu olabileceği aklımın ucundan bile geçmiyor da ondan.

Hayri Bey bizim apartmanda, 18 numarada oturuyor. Çok beyefendi bir insan, yani aslında potansiyel olarak Ergenekoncu olarak gözaltına alınmaya çok müsait. Komşuluk ilişkileri çok iyi, apartman toplantılarında ne zaman bir ihtilaf çıksa onun sayesinde tatlıya bağlayıp sorunları çözüyoruz. Hayri Bey Hazine Müsteşarlığına bağlı bir memuriyetten iki sene önce emekli oldu. Bir kız bir erkek iki evladı, üç torunu var. Emekliliğini bol bol kitap okumakla, balık tutmakla, kibritten gemi maketleri yapmakla geçiriyor. İşte size sormak istediğim, acaba Hayri Bey Ergenekoncu mudur?

Hazine Müsteşarlığından emekli olduğuna göre, örgütün kasası olabilir mi? Bodrum katta her daireye ait ve doğal gaza geçtiğimizden beri kullanmadığımız, kömürlükler var. Hayri Bey’in kömürlüğünde el bombaları var mıdır, varsa kaç tanedir, seri numaraları Cumhuriyet Gazetesine atılan bombalarla aynı olabilir mi? Bir gün o dalgalardan biri bizim apartmana da vurur Hayri Bey’i gözaltına alırlarsa, komşusu olduğumuz için bizim de başımız Ergenekon’a... af edersin, yani belaya girer mi?

Krizi mrizi, bankaya ödeyemediğim kredi borçlarımı, evin ipoteğini, üniversite mezunu oğlumuzun 1, 5 senedir işsiz gezdiğini, artık ağrısından duramadığım hemeroidimi bile unuttum, Ergenekon korkusuyla sindim kaldım. Ya Hayri Bey de Ergenekoncu ise? Daha kötüsü ya ben de Ergenekoncu isem de bir gün sabahın köründe gözaltına alınırsam?

Sevgili Gaffar ablacığım, acaba Hayri Bey gerçekten Ergenekoncu olabilir mi? Eğer öyleyse ne yapayım, onu ihbar mı edeyim, yoksa apartmandan mı taşınayım? Bu mesajımı okur okumaz silerek imha etmeni özelikle istirham ediyorum Gaffar Abla, sorumu yanıtladıktan sonra da unutma, beni hiç tanımıyorsun... Ben sana hiç yazmadım.

Yusuf Bey biraderim; dert ettiğin şeye bak! Bak doğal gaz kullanıyormuşsun, canını Başkent Doğal Gaz A.Ş.’ye emanet etmişsin dert etmiyorsun, Melih Gökçek yeniden Belediye Başkanlığına aday dert etmiyorsun, mahalle baskısı ayyuka çıkmış dert etmiyorsun... Yahu Hayri Bey Ergenekoncu olsa ne olur, olmasa ne olur? Biliyorsun eskiden beri sık yinelenen –aslında katılmadığım- bir söz var “Kaderde varsa düzülmek, neye yarar üzülmek” diye af edersin yani...

İçin rahat edecekse söyleyeyim, anlattıklarından anladığıma göre sizin Hayri Bey de Ergenekoncu. Ama temiz tarafından. Biliyorsun Ergenekon dedikleri koca bir çuval, kirli işlere bulaşmışlarla kötü gidişe “Dur” deme yürekliliğini gösteren, Türkiye Cumhuriyetine ve Atatürk Devrimlerine sahip çıkanların birlikte dolduruldukları bir çuval. Onun için kimin Ergenekoncu olduğu değil, Ergenekon’un neresinde olduğu önemli... Rahat ol, gevşe, germe kendini. Diyelim bir gün gelip Hayri Bey’i de alıp götürdüler. Dert etme, onu götürdüklerinde bir çay demle, sonra aşağıya yazdığım şiiri oku. Martin Niomüller adlı bir Papaz Hitler Almanya’sında yazmış.

Önce sosyalistleri topladılar
Sesimi çıkarmadım,
Çünkü sosyalist değildim.

*

Sonra sendikacıları topladılar
Sesimi çıkarmadım,
Çünkü sendikacı değildim.

*

Sonra Yahudileri topladılar
Sesimi çıkarmadım,
Çünkü Yahudi değildim.

*

Sonra beni almaya geldiler
Benim için sesini çıkaracak

Kimse kalmamıştı.

Hadi bakalım Yusufçuk Yusuf... Af edersin, Yusuf Yusufçuk biraderim. İçin rahat etsin, asayiş berkemal...

 
Toplam blog
: 195
: 688
Kayıt tarihi
: 04.10.07
 
 

Dünyanın internet sayesinde küçüldüğü günümüzde büyüyen sorunlara ilişkin duygu ve düşüncelerimi pay..