Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '15

 
Kategori
Hayvan Bakımı
Okunma Sayısı
104
 

hayvan beslerken dikkat

hayvan beslerken dikkat
 

kucağımda kedim Minnoş ve köpeğim Bobi


Hayvanlar insanların yaşamında önemli bir yer tutarlar. Bazı kişiler yalnızlığını bir arkadaş gibi onlarla paylaşırlar. Evlerde beslenen kedi, köpek, kuş balık gibi hayvanlar o kişilere mutluluk verir.

Ortaokulda okurken Ankara’da, Demir Yolları Lojmanlarında otururduk, Lojmanın geniş bir bahçesi vardı orada güzel bakımlı korunaklı bir köpek kulübesi vardı. Bobi isminde güzel bir köpeğim, Minnoş isminde de bir kedim vardı. Kedimi evde beslerdik, Köpeğim ise kulübesinde yatardı. Her ikisinin de bakımına ve yiyeceklerine çok itina gösterdik. Bobi okula giderken benimle birlikte okulun kapısına kadar gelir, bahçeden içeri girince giderdi ve çıkış saatinde bakardım Bobi bahçe kapısının önünde beni bekliyor. Arkadaşlarım da onu severlerdi. Orta Okul ve Liseyi Ankara Kız Lisesinde okudum, mezun oluncaya kadar Bobi beni okula getirip götürdü. Mezuniyet töreninden sonra çıktım baktım Bobi gelmemiş, eve koşarak geldim Bobi yoktu, meğer vicdansız bir köpek hırsızı onu çalıp götürmüş, haberini birkaç gün sonra aldık çok ağladım üzüldüm günlerce yasını tutum ama Bobi gitmişti. Üniversiteye başladım Kedimi de bir akrabama verdik, böylece arkadaşlarımdan ayrıldım.

Var olduklarından bu yana verdikleri güven duygusu ve sadakatleriyle dost olan, özellikle çocukların gelişiminde büyük rol oynayan hayvanlar, son yıllarda insanlara da bulaşan hastalıklarla gündeme gelmeye başladı. Hayvanlar hastalıklar nedeniyle telef olurken, onlardan bulaşan hastalıklar nedeniyle de insanlar risk altında bulunuyor. Bu nedenle Hayvanları beslerken onların aşılarını, bakımlarını devamlı yaptırmak gerek.

 

Bir hayvan sever   olmak için illaki evinde iş yerinde hayvan beslemek   şart değildir. Sıcak yaz günlerinde apartman önlerine koyulan bir kap su bile onları mutlu etmeye yetecektir, ya da kış aylarında onlara geçici barınak sağlamak hatta küçük bir karton kutusuna bile yerleştirmek bir canlıya merhamet etmenin hazzını yaşatır. 

Herkes hayvan sevmek zorunda değil tabi ki ve bu kişiyi kötü, duygusuz biri yapmaz, ancak sevmediği için bir hayvana zarar vermesi ona işkence yapması düşmanca yaklaşımlarda bulunması da kabul edilebilir bir şey değildir. Zaten hayvan haklarını ihlal konusunda çok çeşitli cezalar da, birçok hukuk sisteminde yer almaktadır. 

Hayvan beslerken dikkat edelim, bakım ve aşılarını yaptıralım, bu konuda bilinçli olalım Veterinerlerin görüşlerini alalım. Biz hayvanları çok seviyoruz ama veteriner olan eşim çocuklarımın çok ısrarına rağmen eve hayvan almadı, onları bu konuda bilinçlendirdi.  Hayvanların bakımlarının hayvan barınaklarında yapılmasının daha uygun olacağını aşıladı onlara.

NAHİDE ÇELEBİ  
        

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Evcil hayvanların adı hayvan ama onlar birer canlı Nahide hanımcığım, tıpkı insanlar gibi düşünülerek korunması, beslenmesi ve yazınızda belirttiğiniz gibi aşılarının yapılması gerekir. Evinde, bahçesinde veya ağılında hayvan besleyenlerin hayvanlara karşı sevgileri ve daha önemlisi vicdanları yoksa, gösteriş olsun diye hayvan beslemesinler, günaha girerler. Dilleri yok ki bize sıkıntılarını anlatamazlar ve doğrudan bize muhtaçlar, verirsek yiyecekler, korursak korunacaklar. Biz onları seversek onlar da bize sevgi ile sadakat gösterecekler, selam ve sevgiler size...

Yurdagül Alkan 
 24.12.2015 19:53
Cevap :
Sevgili Kardeşim Alkan! Değerli yorumunuza çok teşekkür ederim canım. Gönlünde sevgi olamayanlar ne insan ne de hayvan sevebilir. Sırf gösteriş olsun diye hayvan alıp onları aç bırakanlar insan değildir.Selam ve sevgiler, hayırlı yıllar canı öptüm.NAHİDE ÇELEBİ  25.12.2015 17:33
 

Koşullar uygunsa hayvan beslemenin insan ruhuna ve çocuk gelişimine çok büyük etkisi var. Ne yazık ki apartman dairelerine hapsolduğumuz şehirlerde bunu yapabilmek mümkün değil. Yapanlar da hayvanlara sıkıntı yaşatıyor kanımca. Kuş ve balık besleyerek çocuklarımın hayvan sevgisini yaşamalarına yardımcı olmaya çalışıyorum. Sevgiler selamlar hocam.

Adil Serkan SATI 
 15.12.2015 13:35
Cevap :
Sevgili Kardeşim Adil Bey! Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Yüreğinde insan sevgisi olmayanların hayvan sevgisi de olmaz ne mutlu size. Bugün mahalle bakkalının önünden geçerken oradaki parkta bir sürü kuş parktaki portakal kabuklarını didikliyorlar, hemen bakkaldan bir ekmek aldım ve küçük, küçük doğrayıp iyice ufaladım, kuşları ürkütmeden etrafa serpiştirdim bir anda ekmeklere hücum ettiler onların yiyişini zevkle izledim sanki kendi karnım doymuş gibi oldu.Selam ve sevgiler sağlıklı mutlu günler.NAHİDE ÇELEBİ  16.12.2015 6:59
 

Kıymetli öğretmenimiz Sayın, Nahide Çelebi: Bilirsiniz hayvanları çok seviyorum.Leman kedimiz beni hüzünlere bırakıp gitti ondan sonra kedi beslemedim., bıdık kuşumuzu,Messi Tavşanı sayabilirim. Hepsine de özel muamele yapıyorum. Hayvanlarda canlıdır.Canlı olan, cansız olan her şeyi Yüce Allah yarattığı için sevilmelidir.Saygılar sunuyorum.Sağlık ve mutluluk diliyorum.

Mehmet Burakgazi 
 14.12.2015 15:22
Cevap :
Sayın Burakgazi, Değerli Dostum! Evet sizin hayvanlara olan sevginizi takdir ediyorum. Yüce Allah onlara da bir can vermiş, o nedenle onlara gereken bakımı göstermek gerek. Güzel yorumunuza teşekkür ederim bu vesile ile selam ve saygılarımı iletir sağlıklı mutlu günler dilerim.NAHİDE ÇELEBİ  14.12.2015 17:28
 

Hocam, Hachiko’nun hikayesini bilir misiniz? Google’da hikayesi ve ayrıca filmi de var. İzlemenizi öneririm. Biz de hayvanları -özellikle köpekleri- çok severiz. Emekli yaşamı sürmeye başladığımızda mutlaka edineceğiz de şu an iş ve seyahatlerimiz nedeniyle mümkün değil:( Aşıları düzgün yapıldığı sürece köpeklerden insana geçebilecek hiçbir hastalık yok! Köpeğin tüyünü yutmak kendi saç telinizi yutmaktan farklı değil. Bebeklerin de köpekle büyümesi yetişmeleri açısından çok önemli. Batı’da hemen her evde köpek vardır ve çocuklarla haşır neşirdir. O nedenle uyduruk haberlere itibar etmemek gerek! Ve asla parayla satın alınmamalı, barınaklardan ya da eşten dosttan edinilmeli. İnsanı karşılıksız seven, güvenebileceğimiz yegâne canlıdır köpekler. Selam ve sevgiyle.

Ata Kemal Şahin 
 14.12.2015 7:48
Cevap :
Sevgili Kardeşim Ata Bey! Bu bilgilendirici güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim, önerinizi yerine getireceğim. Köpekler kimi insanlardan daha sadık oluyorlar, bizzat çocukluğumda yaşadım gördüm, o sevgili köpeğim Bobiyi çalanlara hep beddua ettim, kim bilir zavallıcık ne halde yaşamını yitirdi. Selam ve sevgiler eşinin ve sizin yavrularınızın gözlerinizden öperim.NAHİDE ÇELEBİ  14.12.2015 11:37
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1778
Toplam yorum
: 10872
Toplam mesaj
: 162
Ort. okunma sayısı
: 992
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster