Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Bashico Doğal Anneyim Başak Pirtini

http://blog.milliyet.com.tr/bashico

08 Şubat '08

 
Kategori
Hayvanlar Alemi
 

Hayvan seven portreleri: Nazım abi ve kedileri

Hayvan seven portreleri: Nazım abi ve kedileri
 

Nazım abi ve sokakta ilgilendiği kediler


Nazım abi her sabah hayvanlar konusunda sohbet etmekten hoşlandığım, onları anlayan nadir kişilerdendir. Röportajında anlattığı bir yanı beni şaşkına çevirdi ancak herkesin olgunlaşma döneminde yaşadığı gibi acı deneyimleri onu bugün çetin bir hayvansever yapmış.

* Neden hayvanlarla ilgileniyorsun?

Hayvanlara bakmayı çok seviyorum bu içimden gelen bir şey. Hayvanlarla uğraşmak beni çok rahatlatıyor. Bir böcek bile görsem 5 dakika boyunca ilgimi çekiyor.

* En sevdiğin hayvan türü nedir?

Köpek.

* Neden bu hayvan türünü seviyorsun?

Kendimi köpeklere daha yakın hissediyorum. Tabii daha başka onun ayarında sevdiğim hayvanlar da var. Bakabildiğim için köpek ancak atı da çok severim.

* Hayvanlarla ilgili unutamadığın bir anın var mı?

Hiç unutmuyorum. 16-17 yaşındaydım. Atmacayı bilirsin. Bizim Karadenizli insanlar avlanmak için genellikle atmacayı kullanırlar. Bir yaz köyde bir tane besliyordum. Bunun kuyruğu yoktu. Kuyruğu olmadığı için avını tutamıyordu. Evden kaçan bir hayvanmış sanırım. Tahminen bir dala dolanmış, kuyruğunu ondan kaybetmiş. Evde atmacalar için bir köşeye sopa koyar oraya oturturuz. Kuşumu da aynen evde bir sopaya oturtmuştuk. Kuşumu o kadar çok seviyordum ki çok isteyen olmasına rağmen kimseye vermiyordum. Bir sabah kuşun sesine uyandım. Baktım annem evi süpürüyor. Yaptıkça kuş bağırıyor. Anneme yapma dedim ama dinlemedi. Kuş bağırmaya devam ediyor. Bir anda çok sinirlendim. Kuşumu çok sevmeme rağmen bir canilik geldi ve kuşu öldürdüm. Tavşan, ördek avına giderim, avlanırken acıma hissi olmuyor ama bunda öyle olmadı. O kuşu öldürdükten sonra müthiş pişman oldum. Dışarı bahçeye çıktım, bir ağaca sırtımı yaslayıp ağlamaya başladım. O sırada köpeğimiz Duman geldi. Patilerini boynuma doladı ve teselli eden bir insan gibi inleyerek yüzümü yalamaya başladı. Bu olayı unutamıyorum. O yüzdendir köpekleri çok seviyorum. Bir yandan da düşünüyorum, belki o kuşa zarar vermeseydim, Duman’ın o davranışını göremeyecektim ve beni hayvanlar bu kadar etkilemeyecekti.

Not: Bu hikayeyi dinleyince tüm hayvanları çok seven Nazım Abi’ye çok şaşırdım. Ancak kendisi geçmişte yaşadıkları ile olgunlaşmış, böylece hayatın değerini ve bizimle yaşamaya çalışan hayvanları daha iyi anlamaya başlamış diye düşünüyorum.

* Seni en çok etkileyen vahşi veya yabani hayvan hangisi ve neden?

Ne zaman panda görsem etkilenirim. Türkiye’de doğal hayatta yaşamıyor. Ancak bilmediğim bir sebepten dolayı tüm diğer hayvanlara göre bana çok sevimli geliyor.

* Hayvanlarla ilgili seninle paylaştığımız bir anı

Bir gün Nazım abi 3-4 aylık bir yavru köpek getirdi. İsmi Tomi olan bu yumurcak çok tatlıydı. İşte o sırada kendisiyle köpekler hakkında sohbet etmeye başladık. Bu sayede gelişen dostluğumuzda ben de bildiklerimi paylaştım. Tomi üzerinde uygulayan ise Nazım abi oldu. Tomi büyüyünce onu koruyacağı bir bahçesi olan köyde bir eve gönderdi. Tomi köyde biraz yaramaz bir köpek olmuş, sahibi onu çok sevmesine rağmen kötü bir ısırma huyu geliştirmiş. Nazım abi herkes köpeklerin beden dili davranışlarını bilse ona göre eğitse diyerek köpek sahiplerini bilgili olmaya davet ediyor.

* Beslediğin hayvanlar hangileri ve isimleri nedir?

Şu an evin bahçesinde beslediğim bir kedim var. Henüz eve almadığımız için isim koymadık. Zamanında evde beslediğimiz fakat dört sene önce sokakta araba altında kalan kedimizin annesi.

Not: Röportaj yaptıktan bir süre sonra kedinin yavaş yavaş eve yerleşmeye başlayacağına dair sinyaller aldım :)

* Şimdiye kadar kaç tür hayvan besledin?

Bu zamana kadar kanarya, muhabbet kuşu, kaplumbağa, yılan, kedi, köpek derkenherhalde tahmini 70-80 kadar hayvanı evde beslemişim. Buna beslediğim sokak hayvanlarını dahil etmiyorum.

* Türkiye’deki hayvan hakları ile ilgili düşüncelerin nedir?

Kanun çıkartmakla ne yazıkki hayvanlar korunmuş olmuyor. Hayvanlara yapılan aynı eziyetler ve davranışlar devam ediyor. Kanun yeterli değil. Ekranlarda da birkaç hayvansever bir şeyler yapmaya çalışıyor ancak bunlar da yeterli değil.

* Senin hakkında hayvan sevgin ile ilgili en çok hoşuma giden yanını da ben yazayım

Nazım abi ile ilgili en çok hoşuma giden yanı sokaktaki tüm kedileri tanıması ve onlarla devamlı konuşmasıdır. Kaç kere kedilerin ona karşılık vererek konuştuklarını görmüşümdür. Tüm kediler onun ilgisi karşısında kendilerini başkalarına sevdirmemelerine rağmen Nazım abi’ye sevdirirler. Onun bir seslenmesi ile hemen gelirler. Benim gibi bir hayvansever için etraftaki kedilerin haberlerin almanın en güzel yolu Nazım abi’ye sormaktır.

* Hayvanlarla ilgili en çok hoşuna giden kitap?

Senin bana verdiğin bir kitaptı. Turid Rugaas’ın “Köpeklerin Yatıştıran Beden Dili” kitabını tüm köpek severlere tavsiye ederim.

Not: Bu kitapta bahsedilen Köpek davranışlarına ilişkin iki tane blog yazım var. Okumanızı tavsiye ederim.

Köpeklerin Yatıştıran Beden Dili -2-
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=80574

Köpeklerin Yatıştıran Beden Dili -1-
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=80562

 
Toplam blog
: 201
: 11799
Kayıt tarihi
: 07.12.07
 
 

Tüm blog severlere merhaba! Boğaziçi Kimya bölümü mezunuyum. Bilişim sektöründe toplantı, etkinli..