Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '14

 
Kategori
Deneme
 

Hazır cevap insanlar

Hazır cevap insanlar
 

Yaşadığımız toplumda, konuşanlar çok.

Ama boş konuşanlar, ama dolu konuşanlar…

Sadece konuşmak için konuşanlar…

Bir şeyler öğretebilmek için konuşanlar…

Lâf ebeliği yaparak konuşanlar…

Söylenenlere anında cevap verebilecek kapasitede olan konuşanlar…

Her söylenen söze hazır bir cevabı olan, cevap veren insanlar…

En çok ilgiyi de bu hazır cevap veren insanlar görmektedir.

Hem karşısındakini tabiri caizse tuş ediyor,

Hem baskın çıkıyor,

Hem etrafındakileri güldürüyor,

Kimi zaman da derin düşünmeye sevk ediyor

Tarihte hazır cevap olmalarıyla ünlü kişilere ait çeşitli kişiler ve örnekler yer almaktadır.

Günümüzde de, yaşadığımız toplumda da, çevremizde bu türden çok insanlara rastlayabilirseniz.

İşte o hazır cevap insanlardan bazıları…

“ Bir filozofa sormuşlar, şansa inanır mısınız?

 Filozof; “Evet, yoksa sevmediğim insanların başarısını nasıl açıklarım!”

Churchill, avam kamarasında konuşurken, muhalif partiden bir kadın milletvekili, Churchill’e kızgın kızgın şöyle seslenir; “Eğer karınız olsaydım kahvenizin içine zehir karıştırırdım.” Churchill’in cevabı hazırdır; “Siz benim karım olsaydınız, o zehri seve seve içerdim.”

Sokrates ve eşi bir türlü geçinemezlermiş. Bir gün eşi Sokrates’e verip veriştirmiş, ağzına geleni söylemiş. Bakmış kocası hiç tepki göstermiyor, bir kova su almış başından aşağı boşaltmış. Sokrates gayet sakin; “Bu kadar gök gürültüsünden sonra, bir sağanak bekliyordum!” demiş.

Bernard Shaw ile Churchill hiç geçinemez birbirlerini sürekli iğnelerlermiş. Bernard Shaw bir oyununun ilk gecesine Churchill’i davet etmiş ve davetiyeye bir pusula iliştirmiş; “ Size iki kişilik davetiye gönderiyorum, bir dostunuzla gelirsiniz. Tabii dostunuz varsa.” Churchill hemen cevap göndermiş; “ Maalesef o gece başka bir yere söz verdiğim için, gelemeyeceğim; ama ertesi gün gelebilirim, tabii oyununuz devam ederse!”

Bir gün, Eflatun talebelerinden birisini kumar oynarken görür ve şiddetle azarlar. Talebesi; “ Çok az bir para ile oynuyordum!” deyince, Eflatun; “ Kaybettiğin para için değil, kaybettiğin zaman için kızıyorum!” demiş.

Dünya nimetlerine ehemmiyet vermeyen, yaşayış ve felsefesiyle ünlü filozof Diyojen, bir gün çok dar bir sokakta, zengin ve kibirli bir adamla karşılaşır. İkisinden birinin kenara çekilmesi gerekmektedir. Kibirli zengin “Ben bir serserinin önünden kenara çekilmem!” der. Diyojen hemen cevabı yapıştırır; “Ben Çekilirim!”

Meşhur bir filozofa, “ Servet ayaklarınızın altında olduğu halde, niçin ona uzanmıyorsunuz?” diye sormuşlar. “Çünkü ona ulaşmam için, eğilmem lâzım demiş!”

Galileo “ kulaklarınız bir insan için biraz büyük değil mi?” diye sormuşlar. Soran kişiye yanıtı şu olmuş “ Benim kulaklarım bir insan için büyük, ama senin ki de bir eşek için biraz küçük değil mi?”

Yavuz Sultan Selim, birçok Osmanlı Padişahı gibi çıkacağı seferleri gizli tutarmış. Yine bir sefer hazırlığında, vezirlerden birisi ısrarla sorunca, Yavuz O’na “ sen sır saklamasını bilir misin?” demiş. “Evet padişahım” yanıtını alınca; Yavuz meşhur cevabını vermiş “Ben de” demiş.”

Resim netten alınıp düzenlenmiştir

 

Kerim BAYDAK

kbaydak61-artan@hotmail.com

  

 
Toplam blog
: 1022
: 214
Kayıt tarihi
: 06.11.12
 
 

Kerim BAYDAK 01.01.1961  ADIYAMAN  doğumlu.. 2003 yılında Anadolu Üniversitesi  İşletme Fakultesi..