Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '08

 
Kategori
Doğal Hayat
 

Hazır öss sıcaklığı üzerimizdeyken

Hazır öss sıcaklığı üzerimizdeyken yazmak istedim. Ben öss sınavına geçen sene girdim. Geçen sene beraber okula, dershaneye gittiğim ve şansını bu sefer tekrar denemek isteyen arkadaşlarım oldu tabi ki. Onlarla konuştum sınav öncesi ve sonrası. Her biri sınav geçen seneden daha zordu dediler. Bana sorarsanız değildi ama stresi yaşamadığım için fazla bir şey diyemeyeceğim.

Asıl konuşmak istediğim dershaneler ve okullar. Geçen sene gittiğim dershane çok iyiydi ve saolsun kazanmamda ön ayak oldu. Hele bir Ahmet Hocam vardı ki; Ahmet Dolar her aklıma geldiğinde binlerce kez teşekkür ederim. Neyse konumuz bu değil. Konumuz dershaneler ve okullar. Ben makina mühendisliği okuyorum ve temel derslerimiz matematik ile fizik. Bir sene boyunca bu dersleri gördüm ve özellikle dikkat ettim iki doğrunun olduğu bir konu yoktu. Şimdi bizim eğitim sistemimizde dershaneler mi doğru yoksa okullar mı?

Okula gitmeden temel eğitimi alamıyoruz, dershaneye gitmeden de öss'yi kazanamıyoruz. Yani ikiside olmak zorunda. Ancak matematik ve fizik gibi hayatın ta kendisini inceleyen iki bilim aynı anda iki doğrunun olamayacağını söylüyor. Ha derseniz ki: "öss bir polinomdur ve dershane ile okul olmak üzere iki kökü vardır". Buna şöle cevap verebilirim: "öss'nin polinom olma durumunu birde sınava girecek olan öğrencilere sorun bakalım hangisi öss olmassa, şu veya bu olur diyecek. Yani hangisi polinom gibi hedefilerini iki köklü ve kıvrak tutacak?". Bence hiç kimse. Demek ki öss hedefe giden tek doğrudur. O halde tek bir gerçek kökü vardır.
İlk yıllarda üss (üniversite seçme sınavı) "y=ax+k" şeklinde sadece okula giderek kazanılırken, gittikçe "y=ax(kare)+bx+c" şeklinde okul ve dershaneyle kazanılmaya başladı. Hatta Günümüzde "y=ax(küp)+bx(kare)+cx+d" şeklinde özel hocalara kadar yükselmiştir. bu kadar bilinmeyenle öss sonucunun nasıl elde edilebileceğini çok merak ediyorum. Umalım ki ilerleyen zamanlarda öss fonksiyonu "y=ax(4)+bx(küp)+cx(kare)+dx+e" olmasın...
saygılarımla mr_gunes

 
Toplam blog
: 12
: 689
Kayıt tarihi
: 13.06.08
 
 

Trakya Üniversitesi Makina Mühendisliği öğrencisiyim. Bulgaristan doğumluyum. Bursa'da yaşıyorum. Ya..