Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '09

 
Kategori
İnternet
 

Hazıra konanlar

Hazıra konanlar
 

İnternette hemen her konuda bilgi bulmanız mümkün. Özelleştirilmiş alanlarda -mühendislik, kalite, eğitim vs.- pek çok değerli bilgiye ulaşabiliyoruz. Forum sayfaları dünyanın her yerinden alanında uzman veya uzman olmaya çalışan pek çok kişiye ulaşmamızı, böylece farklı bakış açılarına sahip olmamızı kısacası kendimizi geliştirmemizi sağlıyor. Bugün üyesi olduğum bir paylaşım sitesinde bir arkadaşın sitemini okudum. O an evet çok haklı dedim. Arkadaşın şikayeti herkesin forumlardan hazır bilgiye ulaşmaya çalışması, kimsenin yeni şeyler üretmediği üzerineydi. Yıllardır bu tür sitelerde bilgi alışverişinde bulunan biri olarak arkadaşa hak vermeden edemedim doğrusu. Neden mi? Örneğin internet üzerinden eğitim vermeyi planladığınız bir konu için bilgi arıyorsunuz. Karşınıza hazır slaytlar, sunumlar çıkıyor. Çoğu kişi bunların hiç bir yerini değiştirmeden kullanıyor. Farklı farklı sitelerde aynı slaytlar, aynı bilgiler dolaşıyor. İnsanlar giderek araştırmaktan uzaklaşıyor. Örneğin yerinde yapılan küçük bir araştırmayla ulaşabilecekleri bilgileri forumdan konu hakkında çalışanlara sorup öğreniyorlar. İş yerlerinde kullanılacak formlar, prosedürler, talimatlar bile forumlarda paylaşılanlardan alınıyor. Tabiki paylaşmak güzel. Ben de bunlardan çok şey öğreniyorum. Ama bu ortamlardan elde ettiğimiz bilgileri alıp kendimize uygun hale getirmeden kullanmak da hazıra konmak, üretkenliği azaltmak olmuyor mu? Benim önerim bu forumlardan faydalanırken sadce bilgi almak değil kendi yaptığımız özel çalışmaları da burada yayınlamak yönünde...
Bu arada teşekkür etmek istediğim iki kişi var; Bursa' da çevre mühendisi olarak görev yapan sayın Yusuf Özgan ve Çağlar Özçelikler. İkinize de sonsuz teşekkürler. İkisine de internetten ulaştım ve onlar sayesinde fabrikamızdaki atıksu arıtma tesisini optimize edebildim. Ama sadece onlardan aldığımı bilgileri kullanmadım. Kendim de birşeyler kattım. İkisi sayesinde-özellikle Yusuf bey- üretkenliğim arttı. Yapmayı düşünmediğim Çevre Mühendisliği mesleğinin ne kadar önemli ve teknik bir iş olduğunu anladım. Çünkü o zamana kadar herkes "arıtma sistemlerinin sabit olduğunu" söylerdi. İşin içine girince öyle olmadığını gördüm. Bunda katkısı olanlara tekrar teşekkürler.

İnternet şahane birşey. Kullanmayı bilene daha da güzel. Üretelim, ürettiklerimizi paylaşalım, öğrenelim ve öğretelim. Ama teşekkürü unutmadan ve paylaşmayı- hem alıp hem vermeyi- alışkanlık haline getirleim...
 
Toplam blog
: 6
: 1194
Kayıt tarihi
: 20.01.09
 
 

Özel bir şirkette Kalite Mühendisi olarak çalışıyorum. Blog yazılarımda eğitim, iş hayatı ve kariyer..