Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ağustos '15

 
Kategori
Siyaset
 

HDP Eş Başkanı "Üryan Geldik,Üryan Gideceğiz" Diyor !

HDP Eş Başkanı "Üryan Geldik,Üryan Gideceğiz" Diyor !
 

HDP Eş Başkanı S.D


Bu cumhuriyet  kolay kurulmadı, layikliğin önemini , dini istismar edenlerden görmekteyiz .-" Altı yaşında bir kız çocuğu ile evlenmek uygundur "  diyebilen dinde asla yeri olmayan söylemleri dinin emriymiş gibi   dayatan  zihniyeti  Mustafa Kemal Atatürk engellemiş ; yerine layik, hak ve hukuka önem veren, yasa   karşısında yaş, din, dil, cinsiyet ve ırk gözetilmeden insan haklarına uymak desteklenmişken.Yaşanılanlara baktığımızda çok üzücü bir tablo ile karşı karşıya kaldığımız ortadadır.

Kürt, Türk, Arnavut, Çerkez,  Laz yoktu Atatürk için. Tek millet , tek bayrak. Tüm çeşitli kültürlere değer

ve  önem vererek,  bir ulus oluştu. Bugün birieri  çıkıp ben Fransızım,  İngilizim, İtalyanım derken biz ne diyelim?

Türk olmak içinde çok boyutlu kültürleri de dile getirmektir.

Bu farklılıklar silahla, mayınla, pusu kurarak birbirlerini öldürme seviyesine gelmişse . Barış yollarını aramak ve bir noktada buluşmak gerektir. Düşmanlıklar herkese ,  her kesime , her kültüre büyük kayıplar ve zarar verir.

Ateş düştüğü yeri  yakıyor, bebeğinin doğmasına  yirmi gün kala şehit edilen bir asker , onu öldüren bu düşmanlığı unutabilir mi? Kan davasının ne kadar yanlış bir olgu olduğu ortadadır. Acı çeken aileler, öksüz, yetim kalan masum çocuklar. Yazık değil mi?

Şimdi yazımın başlığına gelirsem. Selahattin Demirtaş adında Hukuk Fakültesi mezunu bir Zaza,

-" Öğrenim ana dilde yani kürtçe olmazsa ,  çocuklarımızı okula göndermeyiz ,  siz bilirsiniz silah bırakmayız , ya da bırakırız ama .... koşullarıyla "  TBMM' deki yerini almıştır.

Ayda 15000tl alıp üryan geldik , üryan gideriz diyen bir siyasetçi düşünün ,  peki bir öğretmen hem de birinci derecede kaç lira alıyor biliyor musunuz?  Bu rakamın beş kat  daha azını !

Halk bilinçlenmeli,  bizi yönetenleri seçerken, seçici ve adaletli olmalıyız.

Asgari ücret alan biri ne demeli  eş başkan bu lafı ederse ?

Üryan geldim , üryan yaşamaktayım,  üryan gideceğim mi? 

Bırakın bu duygu sömürülerini de vatan  elden gidiyor, birlik,  bütünlük sağlayalım. Bir orkestra gibi çok çeşitli enstrumanların çıkardığı tek bir beste olalım.

Bir  boya kalem kutusundaki  her birinin rengi farklı ama uyum içindeki boya  kalemleri  gibi. Ben yeşilim, ben kırmızıyım, ben maviyim değil .  Ben boyalı güzel bir kalem kutusuyum, içimdeki çeşitli renklerle tek bir gücüm diyelim.

Kan dökülmesin, yetimler, öksüzler, nefret çoğalmasın...

Bırakın şov yapmayı, duygu sömürüsünü kendinize gelin  !!!

 

 
Toplam blog
: 258
: 2037
Kayıt tarihi
: 09.11.06
 
 

Ben İngilizce öğretmenliği yapan yurdum insanıyım. Yalnız öğrencilerim yetişkin arkadaşlar. Devlet m..