Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '15

 
Kategori
Siyaset
 

HDP Üzerinden Kısa Bir Seçim Değerlendirmesi

HDP Üzerinden Kısa Bir Seçim Değerlendirmesi
 

  • Hayat öyle bir tuhaftır ki gün gelir öyle bir muhasebe yapmak zorunda kalır ki insanoğlu… İşte önümüzdeki üç ay içerisinde yurdum insanıda hayatın o halinden dolayı muhasebenin dibini sıyıracak. Yani seçim mevzuundan dolayı bu duruma vurgu yapıyorum canım, yoksa başka bir şey değil.
  •  
  • Siyasi hayatımızın dengeleri, Kürt Siyasal Hareketinin merkezinde olan bir sol partiyi memleketin geleceğinde ana söz sahibi konuma getirdi ya. Allahları var, HDP’de dengeleri gayet güzel gözlemledi, iç dinamikleri, dış dinamikleri doğru okuma becerisiyle, önüne gelen fırsatı gayet iyi kullandı. Şimdi siz bakmayın yurdum insanın çok bilmiş kimi solcu cenah takımına… Efendim HDP seçime bağımsız girseymiş ya… Parti olarak girip, baraj altı kalırsa Erdoğan’ın ekmeğine yağ sürmüş olacak diye buyurmuşlar. Desinler… Bu lafı söyleyenleri Cumhurreisi seçimlerindeki siyasal strateji garabetlerinden bildiğimizden fazla ciddiye alınacaklarını sanmıyorum.
  •  
  • Her ne hâl ise…
  •  
  • Öyle ya “Seçimin sonucu ne olur?” sorusunu atlamayalım.
  • Zannımca ilginç bir seçim sonucuna tanık olabiliriz. Öyle ki çevremde daha önce AKP’ye nefer olmuş pek bir mebzul miktarda paralı şahsiyet vardı, bu seçim öncesinde bu cenahın AKP’den sıtkı sıyrılmış, kara kara oylarını kime vereceklerini kendilerine dert etmişler. Anlaşılan kati bir şey var ki AKP bu seçimlerde bu çevreden avucunu yalayacak gibi görünüyor. Lakin AKP avucunu yalayacakta, bu mebzul çevrenin oyu kimin hanesine gidecek, belli değil. “Düşünüyoruz efendim” diyorlar.
  •  
  • Seçimin ana arteri pek tabi ki HDP olduğundan, hemen diğer bir belirleyeni de Aleviler olacak. Aleviler  HDP’ye göz kırparsa bu iş patlar gider. Hatta HDP rahatlıkla % 15’ler düzeyine çıkar. Vaziyete binaen Alevilerin tavırları hangi düzlemde seyreyliyor diye soracak olursak, çevremdeki Alevi cenahı HDP’den yana tavır koymakta. Sayıca hiç de azımsanmayacak bir ölçüden bahsediyoruz. Antalya özelinde yerel seçimlerden cumhurreisliği seçimlerine geçen süreçte oylarını % 100 artırmış bir HDP’den bahsediyoruz ki Antalya’nın Alevileri tercihlerini İhsanoğlu’ndan yana kullanmışlardı. Şimdi ise o Alevi çevreleri ki “Bu seçimlerde kazığın ucu bize dönük” diyorlar ve HDP’nin baraj altında kalması durumunda tıpkı cumhuriyet tarihinin kadim milletleri gayri Müslimlerin uğradığı akıbete uğrayacaklarını düşünüyorlar. Kısacası AKP ve siyasal islam vasıtasıyla boyunları kırılacak, başları ezilecek. Bu yaklaşımda doğruluk payının olmadığını söylemek ne mümkün?
  •  
  • Bizim her zaman ki Ulusalcı/Kemalist çevreler yandım yandıma ortalığa sökün etmişler, “HDP, AKP ile pazarlık yaptı ve anlaştı” diyerek hiçbir somut gerekçe göstermeksizin, HDP’nin baraj altı kalmasına karşılık, AKP’den birçok ödünler kopardılar diyerek pek bir muhteşem siyasal öngörü ufkunu ortalık yere boca ediyorlar. Bu gün Facebook şeyisinden gördüm, kadim bir ulusalcı dostum, “Bunlar arka planda ne anlaşmalar yaptılar bilinmiyor” diye bir kılçık salmış mahalleye. Bu bilinmeyen anlaşmanın ne olduğuna ilişkin bir fikri yok ama bir anlaşma olduğundan kati olarak emin. A dostlar bırakın bu hayal-i perest düzlem üzerinden fikir geliştirmeyi. HDP’nin baraj altında kalması demek bu memleketin geleceğine darbenin alasını indirmek olur. Herkes sele dönüşecek akıntıda parçalanır. HDP’nin baraj altı kalması adına değil AKP’den bir ödün koparabilmesi, aksine celladın eline yağlı urganı kendi eliyle teslim etmiş olur ki HDP ve Kürtler için bundan daha vahi bir sonuç düşünemeyiz. O halde bırakalım bu komplo teorileri ve gelelim sadede… HDP barajı geçtiği anda, hele ki o baraj % 15 seviyelerinde parçalanırsa, o hazetmediğimiz AKO ve Erdoğan gerçekliği de sonun başlangıcını yaşamaya başlar. 2019 seçimlerini görürler mi emin dahi olamam. Sebep budur ki memleketin altından girip, üstünden çıkmış AKP iktidarına bu seçimlerde sol kroşe indirmek mümkündür, sağ kroşeyi de seçim sonrasına bırakmak bence makul olanıdır.

 

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..