Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '17

 
Kategori
Sinema
 

He's Just Not That Into You: Erkekler Ne Söyler Kadınlar Ne Anlar

He's Just Not That Into You: Erkekler Ne Söyler Kadınlar Ne Anlar
 

 Bu aralar kendimi filmlere verdim, dizilerden sıkıldım artık. Ne kadar romantik komedi varsa hepsini izlemek istiyorum. Bu filmi bana bir arkadaşım önerdi, böyle film öneren arkadaşları çok seviyorum. İşte arkadaş dediğin böyle güzel filmler önerir. Bu film adeta kadın erkek ilişkileri için bir başucu kitabını film versiyonu. Erkekler her ne kadar kadınları karışık bir varlık olarak görse de benim için tam aksi durum. Bir erkeğin beyninin içine girip ne düşündüğünü, neden o şekilde davrandığını öğrenmek istiyorum. İşte bu filmde bütün bunlara bir cevap niteliğinde. Takıldığın yerde aç izle, ders gibi bir film.

Bu arada oyuncu kadrosu da adeta bir ünlüler geçidi. 

 Erkekler Ne Söyler Kadınlar Ne Anlar filmi Ken Kwapis tarafından yönetilen Greg Behrendt ve Liz Tuccillo'nın aynı isimli kişisel gelişim kitabına dayanan -Sex and The City dizisindeki bir diyalogdan esinlenmiş kitap- 2009 yapımı Amerikan romantik komedi, dram filmi. 

 Filmin kadrosunda Ben Affleck, Jennifer Aniston, Drew Barrymore, Jennifer Connelly, Kevin Connolly, Bradley Cooper, Ginnifer Goodwin, Scarlett Johansson ve Justin Long yer aldı.

Filmin Konusu:

 "Erkekler Ne Söyler Kadınlar Ne Anlar?" filmi, Marslı addedilen erkekler ile Venüslü kabul edilen kadınların karmaşık çelişkileri üzerine kurulu bir komedi. Bir telefonun başına oturmuş daha önce sizi arayacağını söylemiş erkeğin geri aramasını mı bekliyorsunuz? Ya da kız arkadaşınızın artık sizinle niye uyumadığını anlayamıyor musunuz? Ya da belki ilişkinizde ileri adım atamıyorsunuz. Belki de o kişi sadece size göre değil. "Erkekler Ne Söyler Kadınlar Ne Anlar?" birbiriyle bağlantısız, 20'li 30'lu yaşların Baltimore'lu bir grup insanın hikayesini gayet eğlenceli bir şekilde inceliyor. Söz konusu insanlar ilişki havuzunun sığ kısmından evlilik hayatının derin ve bulanık sularına doğru ilerlerken bir yandan karşı cinsin işaretlerini okumaya, bir yandan da istisna yoktur kuralına istisna oluşturmaya çalışıyorlar. 

Filmin Fragmanı:

https://www.youtube.com/watch?v=tVlqVHKn2dg

Gigi ve Alex

 Gigi Haim (Ginnifer Goodwin) başarısız randevularının arasında bir yerde yakışıklı prensini arayan genç bir kadındır. Emlakçı Conor Barry ile randevusundan sonra, Gigi endişeyle ondan bir telefon görüşmesi beklemeye başlar. Fakat Conor onu hiç aramaz. Gigi onu sıklıkla gördüğü bara gitmeye karar verir, ama barda çalışan Conor'ın arkadaşı Alex ile tanışır. Arkadaş olurlar ve Alex Gigi'ye randevulaştığı kişilerin zor işaretlerini yorumlamasında yardım eder.

Janine, Ben ve Anna

 Gigi'nin arkadaşı ve iş arkadaşı Janine (Jennifer Connelly) Ben (Bradley Cooper) ile olan evliliğinde zorluklar yaşamaktadır.  Jannie evin restorasyonu konusunda takıntılı hale geldikçe, Ben yoga eğitmeni ve şarkıcı olmak isteyen Anna Marks'tan (Scarlett Johansson) etkilenir. Ben ve Anna Anna'nın şarkıcılık kariyerine başlamasına yardımcı olmak amacı altında flörtüz bir arkadaşlığa başlarlar. 

Conor, Anna ve Mary

 Anna Alex'in arkadaşı Conor ile yakın bir dostluğa sahiptir. Conor Anna'ya ilgi duyar ama Anna sadece sıradan bir arkadaşlık ile ilgilenir.  Conor Anna'nın sarılmalarını ve ona sevimli takma adlarını potansiyel romantik ilişki sanarak yanlış yorumlar.

 Anna'nın arkadaşı Marry (Drew Barrymore) yerel bir gazetede reklamcı olarak çalışmaktadır ve Conor'a emlak işini tanıtmasında yardım ediyor. Gigi gibi, bir çok erkekle online olarak tanışır, fakat sürekli olarak maillerini, telefonunu, mesajlarını ve Myspace mesajlarını kontrol etmesine rağmen randevuları bir sonuca varmaz. 

Beth ve Neil

 Gigi'nin diğer iş arkadaşı, Beth (Jennifer Aniston) erkek arkadaşı ve aynı zamanda Ben'in de arkadaşı olan Neil (Ben Affleck) ile birlikte yaşamaktadır. 7 yıl süren ilişiklerinden sonra, Beth evlenmek ister ama Neil evliliğe inanmamaktadır. Gigi Alex'den aldığı tavsiye sonrası ilişkiler üzerine yeni bir istisna ve kural adlı bir keşifte bulunur. Gigi'nin bu keşfi Beth'i Neil ile ilişkileri hakkında yüzleşmek için harekete geçirir. Neil yine de evlenmek istemeyince, Beth Neil'den ayrılır.

 Filmi böyle bölümlere ayırmışlar, eğer seni aramıyorsa, eğer seninle çıkmıyorsa, eğer seninle evlenmek istemiyorsa diye. Film baştan sona altın değerinde açıklamalarla dolu. Erkekleri anlama kılavuzu gibi bir film resmen.

Şu kısma bayılmıştım:

"Bir erkek beni aramıyorsa, telefonu açana kadar 15 dakikada bir onu arama hakkımı saklı tutmak isterim. Ama bakıp numaramı görürse psikopat falan olduğumu düşünür."

 Hem çok eğlenceli hem de böyle gerçekten evet çok haklı tarzında açıklamalarla dolu bir film. Ben keyif alarak izledim hatta oturup baştan bir kez daha izleyebilirim. Tam kafa dinleyip, eğlenceli vakit geçirmek için patlamış mısırı yerken izlenebilecek bir film. Son olarak filmde Alex'ten bize acı ama altın değerinde bir tavsiye:

"... O yüzden inan bana, bir erkek seni sallamıyormuş gibi davranıyorsa, gerçekten de hiç sallamıyordur. İstisnası yok."

 

 

 
Toplam blog
: 31
: 1276
Kayıt tarihi
: 29.04.15
 
 

Işık Üniversitesi, Uluslararası İlişkiler mezunuyum. Erken mezun olmuş biri olarak mesleğime henü..