Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '07

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Hedef

Hedef
 

Bugün hepimizin tanıdığı bir büyüğümle sohbet imkanı buldum. Kendisine sorduğum sorular, oksijenim olacağını bildiğim cevaplar içindi.

Nasıl oluyor da 20 yılı aşkın bir süredir, her gün, hiç usanmadan yazıyorsunuz. Hiç mi bitmez kaleminiz, yorulmaz mısınız, teklemez misiniz?

Anlatmaya başladı. “40 yaşıma kadar değil köşe yazısı, eşime dostuma bir mektup bile yazmadım. Sonra bir gün istedim artık, nasılsa. Yayın yönetmeni bir arkadaşıma, gösterdiği bir köşede yazacağımı, yazdıklarımdan da 5 kuruş para almayacağımı. Israrıma dayanamadı, ‘yaz’ dedi. Düşün artık o yaşımda bile tanıdığım olmasa yazamayacaktım.”

“Sonra yazdım, Nerdeyse 10 yıl hiç para konuşmadık. Kalemim sivriydi, çok konuşuldum o süre içinde. Tanınmışlığım da o zamanlara denk gelir. Sonra da transferler başladı. Başka başka mecralarda yazdım bugüne kadar.”

“En sancılısı yazmak.. Bu sabah dörtte kalktım, her sabahki gibi. Yazdım ve yolladım.”

Bu sohbetin içinden cevabı çekmek için sabırsızlanıyordum. Ve beklediğim cevap geldi, yani benim yoksun olduğum..

“Ben 40 yaşıma kadar hedefsiz bir insandım.”

“Evet hocam” dedim. “Şimdi oldu.”

Hedef..

Hedef yoksa önünde serseri mayın gibisin. İster yazarsın, ister yazmazsın. Yazdıkların ister okunur, ister okunmaz. İtici gücün yoktur, senin belirlediğin süreler, kitleler, konular yoktur.

Hedef varsa tutarlısındır. Kendini zorlarsın beklediklerin için ve yazarsın.

Hoca devam etti.

“Ama..” dedi. “Koyduğun hedeften seni alıkoyacak o kadar çok şey var ki hayatta. Eşin, çocukların, işin.”

“Bazen yeniliyorsun. Şartlar zorluyor seni. Yara alıyorsun. Hem de büyük yerlerden büyük yaralar. Bir gün tüm itibarını kaybedebiliyorsun.”

“Ben sıfırdan başlayabilirim her zaman. Gücüm diğerlerinden çoktur. Kaç kere yeniden başladım herşeye..”

“Hocam” dedim. “Ben de sizin gibiyim. Benziyoruz birbirimize..”

“Hedef hocam, hedef..” dedim. “Hedef..”

Aldım cevabımı, içtim hayat suyumu..

Dilimin sivri olması şart mıdır, yazma baskısı yapacağım dostum var mıdır, para kazanmak lazım mıdır ayrı konu.. Üç okuyucun varsa yazarsındır o da ayrı konu. Kendine ispatın sürekli yazmak olmalı dedim kendime.

Ve sizinle paylaşmayı istedim. Biliyorum, benim gibi bu sorunun cevabını arayan arkadaşlarım var. Belki faydası olur.

 
Toplam blog
: 68
: 931
Kayıt tarihi
: 30.12.06
 
 

Yazmadan duramaz. Öğrenmeden duramaz. Sevmediği yerde durmaz.   ..