Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '09

 
Kategori
Psikoloji
 

Hedonizm= keyifçilik, relaks psikoloji

Hedonizm= keyifçilik, relaks psikoloji
 

OBJE


Uzunca zamandır yazmak istediğim, ancak bir gazete haberi ile gündeme gelmesiyle yazmaya geçtiğim 20 inci yüzyılın ikinci yarısı ile hızlanan tüketim ekonomisinin bireysel felsefeye uyarlamasına çok uygun olan HEDONİZM aslında yeryüzüne sefa için gelmiş insanların tamamından kabul görecek veya görmesi gereken bir yaşam felsefesi olduğunu düşünüyorum.

Özetle yorumlarsak; keyif vermeyen bir şeyle uğraşmamak ilgilenmemek olan HEDONİZM i benimseyenlere diğer İZM lerin kabullenicileri gibi İST düzenlemesi ile HEDONİST olarak adlandırılmaktadır.

HEDONİSTLERİN beyin kriterlerinin ilki yapacağı yaşayacağı herşeye "bana keyif verecek mi" sorusudur. Ne kadar güzel bir elek bana keyif vermeyecekse bana ne? her bir insan aynı mantıkla hareket etse ve ikincincil beyin kriteride "başkasına zarar vermiyorsa?" olsa işte yaşamanın en mükemmel hali.

Başkasına zarar vermeden, bana keyif veren bir yaşam işte gelişkin insan olmanın en olgun hali. Bir de tersini düşünün yaşam benim istediğim gibi olsunda! nasıl olursa olsun! ne kadar bencilce bir yaklaşım. HEDONİST olabilmek bence pozitif relaks yaşamın anahtarıdır.

HEDONİST (sözlük anlamı) : Hazcı, yaşamın amacı olarak hazzı seçmiş olan; hazza aşırı düşkün iktisadi anlamda, en az çabayla en çok tatmin elde etme çabasına bağlı olan. 

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..