Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '11

 
Kategori
Güncel
 

Heeeeç beğenmedim!

Heeeeç beğenmedim!
 

Heeeeç beğenmedim.


İnternet gazeteciliğinin son dönem yükselen trendlerinden birisi kuşkusuz haberlerin ve yorumların oylanması. Şahısların 2-3 satırlık yorumlarına beğeni getirmenin kime ne faydası vardır, bilmiyorum. Ama var işte. Sinir bozacak ölçüde üstelik. 

Yazımızın resmine bakınız. Bir kişinin başına bir iş gelmiş, haber olmuş ve bir yorumcu bütün iyi niyetiyle "Geçmiş olsun" demiş. Bu haberi ve bu yorumu okuyup oylayanların neredeyse yarısı ise "Geçmiş olsun" ifadesini beğenmemiş. 

Bir ünlü ölür. Haberin altına yorumlar iliştirilir, başsağlığı dilenir, rahmet dilenir, özür dilenir, saygı bildirilir. Ve bakarsınız oylara. Yine %50 %50 dir beğeniler. 

Aslında bu, dünyaya kazık çaktığını sanan, hiç ölmeyecekmiş gibi yaşayan, ölümü, hastalıkları, talihsizlikleri bir ceza gibi gören zihniyetin en önemli dışa vurumudur. İdeoloji hiç farketmez. Necmettin Erbakan öldüğünde, Leyla Gencer öldüğünde, Aysel Gürel öldüğünde, Defne Joy'cuk öldüğünde, fil Pak Bahadur öldüğünde de aynı kafayla hep karşılaşırız. 

Sevenleri iyi konuşur, sevmeyen oyunbozanları hakaret eder, anıya saygısızlık eder, "İyi ki ölmüş" diyenler çıkar, manşetlerde, köşelerde gıybet edilir. 

İyi ki "Ölünün arkasından konuşulmaz" diye yarı dini yarı örfi bir adetimiz var. Yoksa torba çenelerimiz daha çook saygısızlık yapardı, bu kesin. 

Hemen bir dip not... Refahyol döneminde İçişleri Bakanı olan Mehmet Ağar'ın kızı 18 yaşındaki Yasemin vefat ettiği gün bir tanıdığımız "Ohh, çok iyi oldu" demişti, 17 yaşında bir çocuk olarak afallamıştım. Bu kadar kararmış olabilir mi gönüllerimiz demiştim. Ölümden vazife çıkarmak, mutluluk duymak, babasının hatalarından dolayı kıza oh çekmek, sanki yarın hiç ölmeyecekmiş gibi??? 

Şunu soracaksınız bana: "Fil Pak Bahadur ölünce kim ne demiş olabilir ki?" diye :=)))) 

Ölen hayvan insan değilmiş, ona rahmet dilenmezmiş... Bazı şuursuzlar (!) filler için "Allah rahmet eylesin" demekteymiş. 

Şuna da açıklama getirelim: Resimdeki yorum ve "Beğenmedim" ibaresi, Hayrünisa Gül'ün makam şoförünün bayılması üzerine ölüm tehlikesi atlattığına ilişkin haberden alıntıdır. 

* Türk milleti misafirperverdir, Türk milleti çalışkandır, Türk milleti ahlaklıdır, Türk milleti zekidir!... 

Yanılmış mıydı Ata? Umuyorum ki sanmıyorum! 

 
Toplam blog
: 78
: 1198
Kayıt tarihi
: 12.10.10
 
 

Alice'in harikalar diyarındaki cennet bahçesinden sesleniyorum sizlere. Burada önyargı, olur olma..